BlueWinston – nové funkcie a zmena užívateľského rozhrania (UI)

Nedávno sme pridali viacero nových funkcií do BlueWinston PPC nástroja. Tiež sme mierne vylepšili užívateľské rozhranie. Našim cieľom je, aby tvorba kampaní bola pre vás jednoduchšia a rýchlejšia. Ale zároveň, aby ste mali všetky potrebné funkcie, ktoré potrebujete pre vytvorenie efektívnej produktovej kampane. A zároveň, aby vám nové UI prinieslo jednoduchšiu prácu v BlueWinstone.

Zmena užívateľského rozhrania (UI)

Môžete vidieť, že niektoré kroky v tvorbe Produktových textových kampaní sme zmenili a zjednotili. Je to preto, aby tvorba kampaní bola prehľadnejšia a rýchlejšia. Podľa potreby si môžete v jednotlivých krokoch zapnúť aj pokročilejšie funkcie a tak si upresniť nastavenia kampane.

Všetky povinné kroky sú jasne viditeľné a pripravené na editovanie. Pokročilé funkcie sú skryté a nepovinné. Môžete si ich zvoliť podľa potreby.

Zdrojový súbor a cielenie kampane

Pre správne fungovanie kampane potrebujeme vložiť produktový XML feed, môžete použiť napríklad feed pre Google Merchant alebo pre porovnávače cien. Na tomto tabe sme zjednotili základné nastavenia kampane a to názov kampane, zdrojový súbor a cielenie kampane (krajina a jazyky).

Kampaň sa bude inzerovať v Google Vyhľadávaní. Podľa záujmu si môžete zapnúť inzerciu aj na Partnerských weboch vo Vyhľadávacej sieti.

obrázok

Priradenie tagov a filtrovanie produktov

Všetky možnosti filtrovania sme presunuli do rozšírených filtrov. Ak chcete inzerovať všetky produkty, ktoré máte v XML feede, nepotrebujete žiadne filtre. Na druhej strane, ak chcete vybrať konkrétne produkty, môžete otvoriť panel Rozšírené filtre a použiť filtre, ktoré potrebujete.

V rozšírených filtroch nájdete všetky attribúty (tagy), podľa ktorých sa dá filtrovať produkty do kampane.

obrázok

Po rozkliknutí na Pokročilé filtre môžete filtrovať produkty do kampane. Podľa priradených atribútov z XML feedu si môžete nastaviť filtrovanie produktov podľa potreby, napríklad filtrovať produkty podľa kategórie, výrobcu, ceny, vlastných štítkov a podobne.

Tvorba kľúčových slov

Mierne sme zmenili vysvetlenie fungovania tvorbu kľúčových slov skracovaním z produktového názvu.

Cez funkciu vo fialovom tlačidle sa dá nastaviť aké najkratšie kľúčové slová sa majú vytvárať podľa dĺžky produktového názvu. Napríklad ak má produktový názov 8 slov, tak môže vytvárať kľúčové slová, ktoré majú 3 slová a viac. V takom prípade bude po rozkliknutí v ľavom stĺpci 8 a v pravom stĺpci 3.

V modrom rámčeku vidíte aj funkciu na minimálny počet slov vo vytvorených kľúčových slovách. Môžete tak nastaviť, aby sa tvorili kľúčové slová, ktoré majú napríklad aspoň 3 slová. Prípadne si môžete nastaviť, aby sa tvorili dlhšie kľúčové slová.

V zelenom rámčeku vidíte funkciu na spustenie len najdlhších schválených kľúčových slov pre daný produkt (reklamnú skupinu). Môžete tak inzerovať najpresnejšie inzerovateľné kľúčové slovo pre daný produkt. Získate tak najpresnejšie prekliky pre daný produkt.

obrázok

Môžete si vybrať, či sa budú kľúčové slová tvoriť cez Skracovanie a / alebo cez Kombináciu tagov. Tiež si môžete vybrať v akých zhodách sa budú vytvárať kľúčové slová.

obrázok

Môžete si manuálne odstrániť nevhodné slová (cez funkciu Words to remove), následne sa budú tvoriť kľúčové slová bez nich.

Podrobnosti o kľúčových slovách fungujú pre metódy skracovania aj kombináciu tagov a môžete tu vybrať automatické žiadosti o výnimky pre Ochrannú známku a Zásady farmácie, nastaviť tvorbu kľúčových s alebo bez diakritiky, ako aj zadať Noise words a Vylučujúce (negatívne) kľúčové slová.

Vyhľadávanie duplicít

Ide o funkciu, ktorú sme chceli pridať do BlueWinstonu čo najskôr. Vďaka vyhľadávaniu duplicít môžete vytvoriť presnejšie a teda aj lepšie kľúčové slová. Jednoducho môžete odstrániť všeobecné slová, popisné názvy produktov alebo spojky a predložky.

Najskôr si vyberiete, kde sa majú vyhľadávať duplicity – teda najčastejšie sa opakujúce slová, napríklad v Produktovom názve.

Následne BlueWinston zistí najčastejšie sa opakujúce slová – 1 slovné, 2 slovné a viacslovné. Môžete si potom vybrať, ktoré slová chcete odstrániť z vytvorených kľúčových slov. Tie slová a frázy sa pridajú do časti Duplicitné frázy na odstránenie.

Takto si môžete prečistiť kľúčové slová – výsledkom je viac vhodných kľúčových slov a teda môžete inzerovať viac produktov v Google vyhľadávaní.

Po uložení zmaže BlueWinston všetky duplicitné frázy a vytvorí kľúčové slová bez nich.

Tvorba reklamných šablón

Sprehľadnili sme aj tvorbu reklám, teda RSA reklamných šablón, rozšírení reklám a URL suffixy, teraz sú tieto nastavenia pod sebou.

Odporúčame vytvoriť niekoľko RSA šablón. V každej RSA šablóne môžete použiť do 15 nadpisov a najviac 4 popisy. Môžete si tiež zapnúť automatické žiadanie o výnimky, napríklad kvôli ochranným známkam (trademarky).

Ak posielate vo feede aj linky na obrázky k produktov, môžete si zapnúť Rozšírenie o obrázok. BlueWinston automaticky vytvorí obrázky pre vaše produkty a Google bude potom zobrazovať obrázky pri Produktových textových reklamách. Na našom webe si môžete prečítať viac o tom, ako funguje Rozšírenie o obrázky v BlueWinston kampaniach.

V tomto kroku si môžete nastaviť aj Rozšírenia o odkazy na podstránky a Rozšírenia o popisy – môžete použiť už vytvorené z Google Ads alebo si môžete vytvoriť nové.

Po uložení BlueWinston vytvorí reklamy pre každý produkt v kampani, obrázky pre každý produkt, ako aj Rozšírenia o odkazy na podstránky a Rozšírenia o popisy. Reklama bude zaujímavejšia pre užívateľa a môžeme očakávať vyššie CTR.

Výber stratégie ponúk

V tejto časti sme sa snažili zjednodušiť výber správnej stratégie a to tým, že potrebujeme vyplniť:

  • denný rozpočet kampane – odporúčame aspoň 10 € / deň (alebo ekvivalent v miestnej mene)
  • priemernú maržu na vaše produkty v kampani (ako % z cien produktov) – zvyčajne je to okolo 20%
  • stratégiu ponúkania cien – odporúčame začať s Manuálnou stratégiou ponúkania cien, lebo máte plnú kontrolu nad maximálnou cenou za preklik

Pod rozšíreným nastavením nájdete nastavenie maxCPC pri manuálnej stratégii ponúk.

obrázok

Nastavenie scriptov

V tejto časti sme zatiaľ nič nemenili, odporúčame najskôr si nastaviť výpočet maximálnej ceny za akvizíciu (maxCPA), zvyčajne je to % z ceny produktov, napríklad 20%.

Následne si môžete podľa potreby vybrať scripty, ktoré budú automaticky pausovať neefektívne kľúčové slová, importovať efektívne hľadané výrazy alebo vylučovať neefektívne hľadané výrazy.

Najčastejšie nastavenie scriptov vyzerá nasledovne – výpočet maximálnej ceny na získanie jednej objednávky ako 20% z ceny produktu (oražový rámček nižšie) a následne script, ktorý pausuje kľúčové slová, ktoré boli neefektívne (kde získanie objednávky bolo viac ako 20% z ceny produktu) – modrý rámček nižšie.

obrázok

Záver kampane a odporúčanie na tvorbu DSA kampane

V poslednom kroku môžete vidieť, že sme pridali odporúčanie na vytvorenie produktovej DSA kampane. Tým vieme pokryť inzerciu aj pre produkty, ktoré majú nízky objem vyhľadávania a teda sa nedajú inzerovať v bežnej produktovej textovej kampani.

Stačí vyplniť denný rozpočet pre DSA kampaň, názov domény, jazyk domény a následne si vytvoríte DSA kampaň.

obrázok

Následne sa vytvorí DSA kampaň, ktorá je napojená na Produktovú textovú kampaň, ktorú sme práve vytvorili. O úspešnom vytvorení obidvoch kampaní vás bude informovať pop up okno.

V napojenej DSA kampani sa inzerujú len tie produkty, ktoré sa nedajú inzerovať v Produktovej textovej kampani. Ide o produkty, ktoré nemajú ani jedno vhodné (inzerovateľné) kľúčové slovo.

obrázok

Následne si môžete vytvoriť aj Produktovú – textovú kampaň na kľúčové slová, ktoré sú vhodné pre inzerciu 2 a viac produktov. V tomto type kampaní užívateľa posielame do výsledku vyhľadávania na eshope, aby si mohol vybrať z viacerých produktov.

Rezervujte si rýchly ㅤㅤㅤㅤ20-minútový videohovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si hovor 1:1 s jedným z našich account manažérov.

Prejdi na domovskú stránku

About the Author:

Account manager pre Bluewinston & CSS Shopping in EÚ. Som zodpovedný za najefektívnejší PPC nástroj na vytváranie produktových, textových a Performance Max kampaní v Google vyhľadávaní a Bingu.