Boosters – online performance agentúra, ktorú vedie Martin Bulák a spolu s Janou Mešťanovou sa podieľajú na správe kampaní. Agentúra sa zameriava na fungujúce inzertné stratégie na rôznych platformách, vrátane výkonnostných PPC kampaní v Google vyhľadávaní.
Problém, ktorý sme potrebovali vyriešiť
V prípade produktových kampaní pre eshop s knižkami sme spolu s agentúrou Boosters riešili automatizovanú inzerciu pre Google vyhľadávanie. Chceli sme pomocou dátových zdrojov (XML feedov) a PPC nástroja BlueWinston pokryť inzerciu na:
Názov kniy
- Názov autora
- Frázy, ktoré ľudia hľadajú na eshope
Ako pomohol BlueWinston?
BlueWinston výrazne zjednodušil tvorbu kľúčových slov a aktualizáciu reklám, čím ušetril množstvo času pre agentúru Boosters pri tvorbe a spravovaní kampaní. Podarilo sa nám vyriešiť:
1. Automatizovaná tvorba kľúčových slov a reklám pre:
- názov knihy
- autor a jeho knihy
- frázy, ktoré užívatelia vyhľadávajú na eshope
2. Pravidelná aktualizácia cien v reklamách
3. Automatické pausovanie a pridávanie nových entít
- nové knihy = automatické vytvorenie kľúčových slov a reklám
- vypredané knihy = automatické pausnutie inzercie
- noví autori a ich knihy = automatické vytvorenie kľúčových slov pre nových autorov
- nové frázy = kľúčové slová z vyhľadávania na eshope
4. Optimalizačné scripty pre automatické pausovanie nevýkonných kľúčových slov
Štruktúra kampaní
Kampane sme rozdelili podľa kníh, autorov a špeciálnych fráz, ktoré pochádzajú z vyhľadávania na eshope. Rozdelenie kampaní je teda nasledovné:
- Kampaň na názvy knižiek => kampaň Knihy
- Kampaň na názvy autorov => kampaň Autori
- Kampaň na frázy z vyhľadávania na eshope => kampaň Frázy
1. Kampaň Knihy
Užívateľ sa dostane na 1 konkrétny produkt na vašom eshope.
2. Kampaň Autori
3. Kampaň Frázy
V tomto prípade vznikne táto reklama:
Výsledky BlueWinston kampaní
Porovnali sme obdobie 6.10.2021 – 4.11.2021 s predchádzajúcim obdobím (6.9.2021 – 5.10.2021). V oboch obdobiach sa používali BlueWinston kampane, chceli by sme teda poukázať na nárast výkonnosti kampaní počas sledovaného obdobia.
Počet preklikov | +67% |
---|---|
Náklady na 1 konverziu | -14% |
Počet konverzií | +126% |
ROAS | +10% |
Miera konverzie | +35% |
Z toho môžeme odvodiť, že kampane BlueWinston nielen zdvojnásobili konverzie, ale aj znížili náklady na jednu konverziu, čo znamená, že klientove výdavky boli využité v plnej miere a efektívnejšie ako predtým.