Chráňte svoj biznis pred podvodným klikaním

Chráňte svoj biznis pred podvodným klikaním. Predaj služieb a tovaru na internete zažil v posledných rokoch doslova boom. Odhaduje sa, že existuje 12 až 24 miliónov eshopov, ktoré predávajú produkty po celom svete.

S „novou“ formou predaja však vznikajú aj nové nástroje toho, ako sa zbaviť konkurencie – napríklad podvodné klikanie alebo iné zlomyseľné business praktiky.

Podvodné klikanie, alebo click fraud, je spôsob znehodnotenia budgetu na reklamu a narušenia návratnosti investícií (ROI), v snahe úmyselne poškodiť konkurenciu. Počty kliknutí sa dajú navyšovať buď manuálne, alebo aj automaticky. Na Googli sú ním ročne znehodnotené kliky v hodnote 1 bilión dolárov.

Prečo by vás to malo zaujímať?

V prvom rade podvodné kliky vyčerpávajú budget, ktorý máte nastavený pre vašu reklamu. Ak máte nízku konverziu, Google vyhodnotí, že buďto text vašej reklamy alebo cieľová stránka nie sú dostatočne dobré, čím vám zníži quality score. O to sa môže snažiť najmä vaša konkurencia, ktorá chce, aby mala pri vyhľadávaní lepšiu pozíciu.

Druhou možnosťou je, že na reklamu kliká človek, ktorý ju zobrazuje na webe. Častým klikaním teda spôsobuje vyšší zisk sám pre seba.

Ako sa podvodné klikanie prejavuje?

Podvodné klikanie môžete spozorovať najmä na tom, že na vašu reklamu je klikané pomerne často (máte vysoké CPC), no negeneruje žiadne konverzie alebo obraty. Predtým, než vyhodnotíte podvodné klikanie ako príčinu, uistite sa, že chyba nie je niekde inde.

Vysoké investície, no žiadna návratnosť? Čítajte viac o možných príčinách.

Ak máte podozrenie na podvodné klikanie, ako prvé si skontrolujte IP adresy, z ktorých tieto kliky pochádzajú. Môžete na to použiť nástroj CPanel, kde prejdete cez Metrics do sekcie Visitors. Následne potrebujete vyhodnotiť aktivitu týchto adries na vašej stránke. Awstats vám pri tom môže byť pomocnou rukou. Na základe tejto aktivity viete ďalej vyhodnotiť, ktoré IP adresy vám môžu škodiť.

 

Pobite sa s podvodným klikaním, než sa pobije s vami

 

1. Zbavte sa podozrivých IP adries

Ak ste predošlým postupom našli IP adresy, ktoré môžu spôsobovať podvodné klikanie, ďalším krokom by malo byť zamedzenie zobrazovania reklamy pre tieto stráky. IP adresy môžete vylúčiť jednoducho cez Google Ads, v sekcii Settings nájdete IP exclusions. Týmto IP adresám sa už v budúcnosti vaša reklama nebude zobrazovať.

2. Využite remarketingové kampane

Remarketing ukazuje reklamy iba tým, ktorí prišli na váš web a prejavili nejakým spôsobom záujem. Týmto spôsobom viete bojovať najmä proti tým, ktorí zobrazujú vašu reklamu a chcú si nagenerovať zisk pre seba, pretože reklama sa im nebude zobrazovať.

3. Zmeňte cielenie reklám

Ak vyhodnotíte, že podvodné kliky pochádzajú z určitého regiónu alebo lokality, skúste pozmeniť targeting, pričom podozrivú lokalitu vynecháte. V princípe nikdy nie je dobré, aby ste mali reklamu cielenú pre celý svet. Takže nielenže znížite riziko podvodného klikania, ale zároveň tým prospejete vášmu biznisu.

Je dôležité si uvedomiť, že nie každá adresa, z ktorej pochádza vysoký počet kliknutí na vašu stránku, musí byť automaticky podvod. Možno sa zákazník jednoducho rád vracia na vašu stránku, akurát sa ešte nerozhodol čo si kúpi. Určite však pravidelne venujte pozornosť prevencii – včasné zistenie možných podvodných klikov vám môže ušetriť mnoho peňazí.

BlueWinston.com je automatizovaný nástroj na vytváranie textových reklám produktov a Shopping reklám v službách Google. Dnes BlueWinston využívajú stovky klientov vo viac ako 50 krajinách (pozri referencie odborníkov a obchodníkov PPC).
  • zvýšte predaje až 60%
  • zvýšte ROAS až o +1500%
  • znížte PNO o -40%
  • inzerujte na všetky produkty
  • automatizujte tvorbu a manažment