Cieľte v Obsahovej sieti ešte presnejšie s týmito 3 tipmi

Váš e-shop nebudú používatelia vyhľadávať len tak, pokiaľ nevedia, že existujete. Pokiaľ začínate, ale aj pokiaľ máte už zabehnutý online biznis, odporúča sa stále vykonávať ďalšie kroky a vyhľadávať nových potenciálnych zákazníkov. Reklamy v obsahovej sieti Google je skvelým spôsobom ako vašu stránku priblížiť aj ľuďom, ktorí ju nepoznajú.

Na to, aby boli reklamy efektívne, musia byť správne cielené. O cielení sme už čo-to popísali v starších blogoch. Tentokrát sa zameriame na konkrétnejšie tipy, ktoré vám pomôžu cieleniu v Obsahovej sieti ešte lepšie porozumieť.

1. Reklamy nie sú viazané iba na stránky

Keď inzerujete v Obsahovej sieti, vaše reklamy sa môžu zobraziť kdekoľvek. Nehovoríme iba o webstránkach, ale aj YouTube kanáloch a videách, či aplikáciách. Samozrejme vždy podľa preferencií cielenia.

Vaša reklama má potenciál zobraziť sa kdekoľvek, no rovnako to môže byť mätúce pri nastavovaní cielenia. Vo väčšine prípadov si môžete zvoliť, kde chcete svoju reklamu umiestniť. Google prednedávnom znemožnil negatívne cielenie (vylúčenie) pre aplikácie, čo mnohým znevýhodnilo pozíciu.

2. Cielenie prostredníctvom kľúčových slov

Cielenie prostredníctvom kľúčových slov môže byť nastavené v dvoch rovinách – Publiká a Obsah.

Publiká

Prostredníctvom nastavení cez Publiká môžete cieliť na ľudí, ktorých zaujíma konkrétne kľúčové slovo. Klasické cielenie prostredníctvom pre-definovaných nastavení je však už minulosťou. Cielenie na publiká bolo v novom rozhraní Google Ads zmenené na vlastné publiká podľa nákupných úmyslov („custom intent audiences“). Namiesto rôznych faktorov, ktoré ste vyberali pri klasických pre-definovaných nastaveniach publika, je teraz možné oslovovať ľudí na základe toho, čo práve kupujú. Tento spôsob je teda ešte precíznejší a pomôže vytipovať ideálne publikum.

Publiká podľa nákupných úmyslov sú momentálne spustené iba pre inzerciu v Obsahovej sieti a pre skupiny reklám. Ak sa takýchto podrobných nastavení obávate, môžete využiť automaticky vytvorené zoznamy publík podľa nákupných úmyslov. Tie formuluje Google na základe správania sa používateľov, remarketingových zoznamov a pod.

Obsah

Cielenie prostredníctvom Obsahu je kontextuálne. Google analyzuje rôzne umiestnenia a vaše ďalšie nastavenia (napr. zoznam kľúčových slov) a nájde pre ne relevantné miesta na umiestnenie. Kontext je vytváraný na základe obsahu stránok, ich návštevnosti a demografických údajoch.

3. Negatívne cielenie, resp. vylúčenia

Aby bolo cielenie vašich reklám a reklamných skupín ešte presnejšie a efektívnejšie, využívajte vylúčenia. Vylúčiť môžete rôzne faktory, ako napríklad kľúčové slová, umiestnenie, záujem, publikum, tému alebo demografický údaj. To znamená, že vaša reklama sa danej skupine ľudí nebude zobrazovať. Napríklad, ak je vaša reklama určená pre ľudí, ktorí majú 35+ rokov, vylúčte skupiny 18-24 a 25-34.

Nezabúdajte, že cielenie je oblasť, na ktorej nastavenia by ste mali špecificky dbať. Pokiaľ sa vaša reklama bude zobrazovať ľuďom, ktorých váš produkt nezaujíma, nenadobudnete tak žiadnych ďalších potenciálnych zákazníkov. Veríme, že aj s týmito tromi tipmi sa vám bude s cielením pracovať jednoduchšie.

O autorovi/autorke:

Avatar