Čo je Google Analytics ecommerce tracking a ako ho používať

Ak máte internetový obchod, nemôžete sa spoliehať len na analytické prehľady, ktoré poskytuje váš nákupný košík. Ak chcete získať podrobnejšie správy o všetkom, čo sa deje na vašej webovej stránke, musíte nastaviť Google Analytics ecommerce tracking.

Pomocou sledovania elektronického obchodu v službe Google Analytics môžete korelovať údaje o predaji s údajmi o používaní webových stránok. Môžete napríklad zobraziť informácie o produkte a transakcii, priemernú hodnotu objednávky, konverzný pomer elektronického obchodu, čas do nákupu a mnoho ďalších údajov.

Kde nájsť správy v Google Analytics

Môžete nájsť vaše správy a informácie v časti Ecommerce Explorer (Prieskumník elektronického obchodu). Taktiež môžete zobraziť špecifické prehľady, kde máte konkrétne údaje o vašom obchode.

  1. Prihláste sa do Google Analytics účtu. 
  2. Na ľavej strane si otvorte menu.
  3. Otvorte prehľady.

Vyberte Konverzie > Elektronický obchod.

Ecommerce tracking : Dostupné údaje

Údaje elektronického obchodu pozostávajú z údajov o transakciách a položkách. Údaje o transakciách sa skladajú z informácií zhromaždených o každej transakcii, ktorá sa vyskytuje na vašom webe alebo v aplikácii.

Ako príklad, tam máme Transaction ID -> Vždy zhromaždené a viditeľné v správach -> Transaction ID (napr. 1234) alebo môžete nájsť Affiliation -> Voliteľne zhromaždené -> Obchod alebo pridruženie, z ktorého k transakcii došlo. Položka predstavuje jednotlivé produkty zakúpené ako súčasť transakcie. Napríklad Name -> Vždy zhromaždené a viditeľné v správach -> Názov produktu (Červené tričko).

Na základe zozbieraných údajov môžete porozumieť: 

  • Ktoré výrobky sa predávajú dobre a na základe toho, ktoré produkty sú najvhodnejšie pre vašu zákaznícku základňu a ktoré sú podporované vaším najlepším marketingovým úsilím.
  • Výnos za transakciu a počet produktov na transakciu. Napríklad, ak je počet produktov na transakciu nižší, ako by ste chceli, mohli by ste ťažiť z ponúkania lepších množstvových zliav, alebo odstránenia prepravných nákladov, ak zákazníci dosiahnu minimálnu sumu vo vašom obchode.
  • Ako dlho trvá, kým sa zákazníci rozhodnú kúpiť nejaký produkt z vašej ponuky. Ak zákazníci pred nákupom bežne uskutočňujú početné návštevy, môžete premýšľať o dizajne stránok, ktorý ľahšie vedie na vaše nákupné stránky, alebo o možnostiach, ktoré používateľom umožnia porovnávať vaše produkty a ceny s konkurenciou.

Ecommerce tracking : Povoľte elektronický obchod pre zobrazenie

Elektronický obchod musíte povoliť pre každé zobrazenie, v ktorom chcete zobraziť údaje.

  1. Prihláste sa do Google Analytics účtu.
  2. Kliknite na Správca a prejdite do pravého panelu.
  3. Vyberte si Nastavenie elektronického obchodu.
  4. Kliknite na Povolenie elektronického obchodu.
  5. Uložte.

Ak pre váš obchod využívate Shopify, prečítajte si náš návod, ako nastaviť Google Analytics ecommerce transaction pixel/tag.

Rezervujte si rýchly ㅤㅤㅤㅤ20-minútový videohovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si hovor 1:1 s jedným z našich account manažérov.

Prejdi na domovskú stránku

About the Author:

Konzultant pre online obchod a marketing. Držiteľ všetkých certifikácií Google Ads. Account Manager pre BlueWinston a Shopping in EU. CSS hrdina. Gamer.