Čo je to PPC a akú má spojitosť s vašim biznisom?

  • Čo je PPC?
  • Aký je význam tejto skratky pre váš biznis?
  • Aké sú výhody?

Možno ste sami sebe položili rovnaké otázky, keď ste o PPC po prvý krát počuli. Tu sú odpovede!

Čo je PPC? Základná definícia

PPC je skratkou pay-per-click (doslovne „platba za klik“) a je to bežná stratégia pri online inzercii a pri privádzaní návštevníkov na vašu webstránku. Vaša reklama sa zobrazí, keď sa zhoduje s výrazom, ktorý používateľ vyhľadáva. Keď tento potenciálny zákazník klikne na vašu reklamu, ako inzerent platíte tomu, kto túto reklamu zverejní. Tí, ktorí túto reklamu zverejňujú, sú zväčša platformy, na ktorých chcete vašu reklamu zobraziť. Pre nás je najdôležitejšou Google Ads (pôvodný názov Google AdWords). Ako inzerent neplatíte za to, že je reklama zobrazená. Platíte iba z výsledky – nadobudnutie nových návštevníkov vašej stránky vďaka tejto reklame.

Aké sú výhody týchto reklám?

Tento typ reklamy má viacero benefitov. Najväčším z nich je, že platíte iba vtedy, keď sa klikne na vašu reklamu. Taktiež vyniká kvôli nasledovným:

  •        vyššia efektivita,
  •        skvelý targeting,
  •        dobrá merateľnosť výsledkov,
  •        flexibilita.

PPC sa považuje za najefektívnejší spôsob inzercie. V našom prípade sa PPC používa aj pre produktové kampane, ktoré cielia na veľmi špecifické publikum, teda na potenciálnych zákazníkov, ktorí hľadajú produkty z vášho eshopu.

Ako to funguje?

PPC reklamy sú zvyčajne krátke texty, precízne formulované tak, aby sa zobrazili, keď používateľ vyhľadáva váš produkt. Dôležitá je najmä úloha kľúčových slov. Základom PPC je aukčný systém – kto ponúkne väčšiu cenu za preklik (CPC, cost-per-click), dostane výhodnejšiu pozíciu. Avšak nie je to len cena, ktorá určuje pozíciu vašej reklamy. Rozhoduje taktiež kvalita obsahu. Pokiaľ je vaša reklama dostatočne zaujímavá a priťahuje potenciálnych zákazníkov, môžete nastavovať nižšie ceny za preklik.

Je to taktiež finančne flexibilný variant. Vaše cenové ponuky môžete meniť v závislosti na vašom budgete alebo výsledkoch. Tiež ju môžete kedykoľvek zastaviť bez toho, aby ste stratili nejaké peniaze.

Tieto reklamy sú skvelým spôsobom ako získať nových návštevníkov a priviesť ich na vašu webstránku. Avšak vyžadujú si množstvo pozornosti a precíznych nastavení tak, aby sa zobrazovali v správnom čase na správnom mieste.

Rezervujte si rýchly ㅤㅤㅤㅤ20-minútový videohovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si hovor 1:1 s jedným z našich account manažérov.

Prejdi na domovskú stránku

About the Author:

Account manager pre Bluewinston & CSS Shopping in EÚ. Som zodpovedný za najefektívnejší PPC nástroj na vytváranie produktových, textových a inteligentných kampaní v Nákupoch vo Vyhľadávaní Google.