Diagnostikujte zmeny vo výkone vašich reklám vďaka vysvetleniam

Výkonnosť kampane sa v priebehu času mení. Na to, aby ste mohli správne prispôsobovať jej nastavenia, musíte vedieť prečo ku týmto zmenám dochádza. Doteraz bola analýza týchto príčin časovo náročná. Tomu je však koniec – teraz môžete získať vysvetlenia zmien vo vašich kampaniach a reklamách iba jedným klikom.

Vysvetlenia sú novou aktualizáciou pre Google Ads. Jedná sa o prehľadné štatistiky zmien vo vašom účte Google Ads. Poskytnú vám komplexný obraz o výkone vašej kampane a jej lepších a slabších momentoch. Na základe historických údajov vám ukážu, kde mohol nastať problém pri zlej výkonnosti vašej kampane. Posudzujú sa pri tom tieto faktory:

  • zmeny ponúk,
  • zmeny modifikátorov ponúk,
  • zmeny rozpočtu,
  • pridelenie rozpočtu,
  • miera vyčerpania rozpočtu,
  • vhodnosť,
  • história zmien,
  • zmeny zacielenia,
  • konkurencia.

Ušetrite čas a získajte čo najpresnejšie údaje

Najväčšou výhodou vysvetlení je bezpochyby úspora času. Namiesto toho, aby ste hodiny hľadali problémy, nájdete ich jedným klikom. Môžete sa teda plne venovať ich odstraňovaniu a optimalizácii vašich kampaní. Navyše už nemusíte preklikávať medzi rôznymi obdobiami, pretože všetko potrebné nájdete na jednom mieste. (Postup, ako sa ku vysvetleniam dostať, popisujeme nižšie.)

Štatistiky, ktoré vám Google poskytne, vychádzajú z historických údajov spracovaných strojovým učením, sú presné a pomôžu vám teda vytvoriť komplexný obraz o výkone vašich kampaní. Miernou nevýhodou je, že kvôli tomu sa spustia iba v momente, kedy majú dostatočný objem údajov a zmien, ktoré môžu analyzovať.

Ako sa ku vysvetleniam dostať?

Vo vašom Google Ads účte kliknite na odkaz Kampane vo Vyhľadávacej sieti v ľavom menu. Podľa potreby vyberte Kampane alebo Reklamné skupiny. V pravom hornom rohu kliknite na šípku nadol vedľa obdobia. V rozsahu vyberte dátumy, ktoré chcete porovnať. V sekcii porovnať následne vyberte predchádzajúce obdobie, ktoré však musí byť rovnako dlhé. Výber potvrďte kliknutím na Použiť.

Po nastavení želaného obdobia sa vám v stĺpcoch s metrikami sa vám objavia číselné údaje a percentuálne zmeny. V prípade, že sa jedná o výraznú zmenu (teda takú, pri ktorej je možné získať vysvetlenie), bude označená modrou farbou. Keď na tútozvýraznenú zmenu kliknete, otvorí sa vám panel vysvetlení na pravej strane obrazovky, ktorý zobrazí zoznam príčin tejto výraznej zmeny. Kliknutím na Ďalšie získate ďalšie podrobnosti o zmene výkonnosti.

Zatiaľ dostupné iba v beta verzii

Vysvetlenia sú zatiaľ dostupné iba v beta verzii pre reklamné kampane vo vyhľadávaní, v ktorých používate manuálne ponuky alebo vylepšenú CPC. Pracovať vedia iba s historickými údajmi za posledných 90 dní a iba v prípade väčších zmien. To znamená, že zmeny si síce môžete pozrieť aj vo väčších časových rozhraniach, no vysvetlenia sa pre ne nezobrazia. Google však nevylúčil, že toto je finálne štádium tejto fukncie, preto sa s postupným rozvojom môže zmeniť.

Rezervujte si rýchly ㅤㅤㅤㅤ20-minútový videohovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si hovor 1:1 s jedným z našich account manažérov.

Prejdi na domovskú stránku

About the Author: