Dosiahnite, aby sa zákazníci vo vašom e-shope cítili bezpečne

Aj napriek tomu, že nákup cez internet výrazne šetrí čas, je niečo, v čom sa nedokáže vyrovnať fyzickej prevádzke – pocit bezpečnosti u zákazníkov. Na internete je jednoduchšie podviesť človeka, než pri nákupe v bežnom obchode a aj napriek zvyšujúcim sa bezpečnostným štandardom je tento pocit u zákazníkov náročné obísť.

Vytvoriť bezpečné prostredie na internete nie je zrovna jednoduchá úloha. Kvôli rôznym hackerom, únikom informácií, či podvodom začínajú byť ľudia čím ďalej tým viac obozretní pri svojich online aktivitách. Ak chcete dosiahnuť úspech vášho online biznisu, musíte pre svojich potenciálnych zákazníkov vybudovať prostredie, v ktorom sa budú cítiť bezpečne. Tu je niekoľko tipov, ako na to…

Transparentnosť na prvom mieste

Poskytnite vašim zákazníkom čo najpodrobnejšie údaje o vašom e-shope. Čím viac informácií budú mať, tým väčšiu dôveru si u nich vybudujete. Dôležité je obzvlášť poskytnutie kontaktov alebo kontaktných formulárov, prostredníctvom ktorých sa zákazníci môžu na vás kedykoľvek obrátiť a konzultovať otázky.

Informácie o vašom e-shope môžete zverejňovať napríklad aj formou často kladených otázok (FAQ), pre ktoré vytvoríte na vašom webe samostatnú podstránku, ktorá bude jednoducho dohľadateľná. Venujte sa spôsobom dopravy, dĺžke vybavovania objednávok, dodávateľom, či špecifikám vášho e-shopu, ktoré vás odlišujú od konkurencie.

Upozornite na ochranu osobných údajov

V rámci transparentnosti venujte samostatnú pozornosť ochrane osobných údajov. Podľa GDPR musíte svojich zákazníkov nielen detailne oboznámiť o spracovávaní osobných údajov, ale taktiež si od nich vyžiadať súhlas na tento úkon. Informujte o tom, aké údaje a prečo zbierate, a kto s nimi bude narábať.

Oboznámte zákazníkov s možnosťami vrátenia tovaru

Ďalším obzvlášť dôležitým bodom v rámci transparentnosti je oboznámenie vašich zákazníkov s možnosťami vrátenia tovaru. Je pochopiteľné, že nechcete, aby vám ľudia tovar vracali, no ak by sa pre to náhodou rozhodli, musia mať k dispozícii detailný návod, ako to spraviť.

S jasnou politikou vrátenia tovaru sa budú zákazníci cítiť bezpečnejšie pri jeho kúpe, nakoľko budú vidieť, že si za produktom stojíte a robíte seriózny obchod.

Umožnite zákazníkom písať recenzie

V online svete nemajú zákazníci možnosť fyzicky si vyskúšať váš tovar, ani pozorovať vaše správanie sa pred tým, než si ho zakúpia. Najdôveryhodnejšie je teda vychádzať z recenzií a skúseností iných zákazníkov s vašimi službami. Vašou úlohou je teda poskytovať také služby, aby tieto recenzie boli čo najlepšie. Keď si zákazníci prečítajú o skúsenostiach iných, nebudú sa báť nakupovať vo vašom e-shope.

Na recenzie je potrebné čím skôr reagovať, preto musíte mať prehľad o tom, kde všade ich ľudia môžu písať. Pokiaľ máte pocit, že aj napriek vysokým konverziám neprichádza mnoho recenzií, pripomeňte svojim zákazníkom po nákupe, aby jednu napísali. Napríklad e-mailom.

Mnoho ľudí píše recenzie iba v prípade, že boli so službami nespokojní. Na negatívne recenzie nereagujte agresívne, ale pokojne a s pokorou. V prípade potreby si priznajte chybu, alebo navrhnite riešenie problému.

Bezpečnosť pri platbe kreditnou kartou

PCI DSS  je medzinárodný bezpečnostný štandard zberu a spracovania údajov z platobných kariet. Splnením štandardu dokážete, že vám na bezpečnosti vašich klientov záleží, a že ste podnikli všetky potrebné kroky na to, aby sa u vás cítili bezpečne. Je to zároveň kľúčové opatrenie, pokiaľ chcete prijímať platby kreditnými a debetnými kartami.

Kvalitný dizajn webu

Investícia do kvalitného dizajnu vášho e-shopu sa vypláca. Stránky s nekvalitným dizajnom pôsobia menej dôveryhodne a odrádzajú ľudí od nákupu. To isté platí o nadmernom množstve vyskakujúcich pop-up okien, ktoré zákazníka rozptyľujú. Výhodou v tomto smere sú najmä responzívne dizajny, ktoré zaručia, že váš e-shop bude user-friendly na každom zariadení.

Nákup na stránke by mal byť pre zákazníka jednoduchý a intuitívny, bez zbytočného rozptyľovania a preklikávania sa mnohými častokrát nepotrebnými stránkami.

Rezervujte si rýchly ㅤㅤㅤㅤ20-minútový videohovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si hovor 1:1 s jedným z našich account manažérov.

Prejdi na domovskú stránku

About the Author:

Account Manager v BlueWinston. Riešenie problémov našich klientov a telefonovanie s nimi je moja každodenná šálka čaju. Rada sa učím nové veci a taktiež píšem články o marketingových témach.