Dynamický remarketing cez Smart Shopping Ads

V službe Google AdWords je možnosť remarketingu k dispozícii už niekoľko rokov. Remarketing vám pomáha osloviť ľudí, ktorí navštívili váš web. Predchádzajúci návštevníci môžu vidieť vaše reklamy pri surfovaní na internete alebo pri vyhľadávaní na stránkach Google.

Pomocou dynamického remarketingu môžete zobrazovať reklamy predchádzajúcim návštevníkom. Tieto reklamy zobrazujú produkty, ktoré títo návštevníci navštívili počas svojej návštevy. Dynamický remarketing je k dispozícii iba pre reklamnú sieť.

Čo je Dynamický remarketing?

Dynamický remarketing vám umožňuje zobrazovať remarketingové reklamy produktov, ktoré si vaši návštevníci prezerali. Keď si používatelia prezerajú obsah, skúmajú produkty alebo sledujú reklamy konkrétnych produktov na vašom webe, ale odchádzajú bez konverzie čiže nákupu, môžete pomocou dynamického remarketingu znova zviditeľniť relevantný obsah a produkty, keď navštevujú iné stránky v reklamnej sieti Google, aby ich to nalákalo späť do vášho e-shopu.

Môžete tiež sledovať používateľov, ktorí už vykonali konverziu (nákup). Používatelia, ktorí už majú priaznivý prístup k vašim produktom, môžu byť ľahko ovplyvnení pri kúpe tohto ďalšieho produktu, ktorý zvažujú.

Aby ste mohli používať dynamický remarketing, potrebujete: 

  • Vytvoriť product feed (.csv, .tsv, .xls, .xlsx) – Do feedu musíte zadať produkty alebo služby, ktoré chcete používateľovi zobraziť. Môžete zadať iba určitú kategóriu produktu, nie všetky svoje výrobky (napríklad iba telefóny). Ak sa chcete dozvedieť viac, prečítajte si ako nastaviť názov produktu a správny XML feed.
  • Nastavte remarketingovú značku s vlastnými parametrami – Remarketingová značka nastaví / zhromaždí súbor cookie a odovzdá dynamické parametre serverom Google.
  • Dynamické grafické reklamy – Vytvorte grafické reklamy, ktoré zobrazia vaše produkty.
  • Nastavte globálnu značku webu – Pokiaľ sa chcete dozvedieť viac, prečítajte si Globálna značka webu Google Ads – čo to je a prečo je dôležitá pre váš web.

 

Dynamický remarketing vs. štandardný remarketing

Štandardný remarketing

  • Je predvolená verzia remarketingu, ktorá zobrazuje všeobecné reklamy vášmu publiku.
  • Môže byť efektívnym nástrojom oznamovania, najmä pokiaľ ide o remarketing pre všetkých používateľov.
  • Keďže ide o všeobecnejšiu formu remarketingu, neposkytuje také účinné výsledky ako dynamický remarketing.
  • Nie je nákladovo a časovo efektívne remarketingovať každého, kto navštívil váš web.

Dynamický remarketing

  • Zobrazuje oveľa viac prispôsobené reklamy, zvyčajne produkty, ktoré sa nedávno prezerali.
  • Konvertuje potenciálnych nakupujúcich na kupujúcich a priláka ich, aby sa vrátili na web zobrazením položiek, o ktoré prejavili záujem.
  • Má lepšiu mieru prekliknutia (CTR) a konverziu pri nižších nákladoch.
  • Prispôsobenejší marketing vedie k lepšej NI (návratnosť investícií).

V porovnaní so štandardným dynamickým remarketingom máte možnosť lepšie prispôsobiť reklamy, ktoré sa používateľovi zobrazujú. Nevýhodou je, že dynamický remarketing je trochu technicky náročnejší na implementáciu. Dynamický remarketing zvyčajne vykazuje lepšie výsledky v porovnaní so štandardnými remarketingovými kampaňami.

Čo sú to Smart Shopping kampane (reklamy)

Smart shopping kampane spoločnosti Google sú automatické nákupné kampane, ktoré optimalizujú dosahovanie cieľov. Kampane inteligentného nakupovania automaticky optimalizujú zobrazovanie reklám v reklamných sieťach Google tak, aby sa dosiahla cieľová hodnota inzerenta, napríklad konverzie alebo návratnosť výdavkov na reklamu (ROAS). Reklamy Smart Shopping sa zobrazujú vo viacerých sieťach, nielen vo vyhľadávaní. Umiestnenia sa budú zobrazovať v sieťach typu Obsah, Nákupy, YouTube a Gmail.

 

Automatické vytváranie a umiestňovanie reklám znamená, že vaše reklamy sa zobrazia v reklamných priestoroch, kde sú relevantné, a že vaše cenové ponuky sa nastavia tak, aby maximalizovali hodnotu konverzie. Vo vyhľadávaní Google sa na určenie produktu z vášho feedu použijú vyhľadávacie dopyty používateľov a predpokladaný úmysel. V obsahovej sieti sú reklamy prispôsobené na základe interakcie používateľov s vašimi webovými stránkami.

BlueWinston vám pomôže urobiť Smart Shopping kampaň presne na mieru, neváhajte a  prečítajte si prečo tvoriť Smart Shopping kampane cez BlueWinston.com

Čo všetko treba pre Smart Shopping kampane:

Ak vás zaujíma, ako vytvoriť kampaň inteligentného nakupovania, spoločnosť Google vám pomôže s  vytvorením inteligentnej kampane v Nákupoch.

Čo je treba urobiť ešte pred Dynamickým remarketingom v Google Ads?

Ešte predtým, ako začnete s dynamickým remarketingom v Google Ads, uistite sa, že máte splnené tieto tri body:

Produkt alebo service feed

Vytvorte feed, ktorý obsahuje všetky vaše služby alebo produkty a takisto aj informácie o každej položke. Tieto podrobnosti sú dôležité, pretože sa používajú pre vaše dynamické reklamy. Ak ste maloobchodník, nahrajte svoj informačný kanál prostredníctvom služby Google Merchant Center.

Označte vlastnými parametrami

Nezabudnite pridať dynamickú remarketingovú značku s vlastnými parametrami pre všetky svoje stránky. Táto značka pridá vašich návštevníkov do remarketingových zoznamov a potom ich označí jedinečnými identifikátormi, ktoré ich spárujú s položkami, ktoré si prezerali. Túto možnosť značky nájdete v sekcii Publikum v zdieľanej knižnici.

Vytvorte responzívne reklamy

Tieto reklamy používajú rozloženie rôznych veľkostí a formátov pre moderné platformy (mobilné zariadenia.) Tieto reklamy môžete vytvoriť v Galérii reklám.

Krok 1 – Nastavenie remarketingovej značky

Ak ste tak ešte neurobili, prvá vec, ktorou treba začať je vytvorenie remarketingovej značky a nainštalovanie kódu na svoju webstránku.

Prvým krokom je prihlásiť sa do Google Ads účtu. Prejdite na Nástroje > Správca publika (nájdete v pravom hornom rohu). V strede sa vám ukáže tlačidlo “Nastavenie zdroja publika”, na ktoré kliknete. Odtiaľ sa cez políčko Značka Google Ads dostanete na Nastaviť značku.

Tam začiarknete “Zhromaždovať konkrétne atribúty alebo parametre na prispôsobenie reklám” a v časti Typ podnikania zvolíte Maloobchod. V časti maloobchodné parametre označíte všetky políčka a kliknete na Uložiť a pokračovať.

Ukáže sa vám kód značky pre remarketing. Tu sa uistíme, že zmeníme niektoré hodnoty. Sú tam 3 premenné, ktoré sú vyplnené prednastavenými hodnotami. Tie je potrebné nahradiť správ tie hodnoty, ktoré sú voliteľné. Nezabudnite sa uistiť, že všetky hodnoty sú správne pre všetky stránky, čím sa zlepší automatizovaná funkcia spoločnosti Google na zobrazovanie správnych reklám zákazníkovi.

Po inštalácii môžete skontrolovať, či značky fungujú správne na vašom webe v prehliadači Chrome pomocou rozšírenia Tag Assistant od spoločnosti Google.

Takisto nezabudnite nainštalovať značku na každú jednotlivú stránku svojho webu, najmä stránku s poďakovaním (stránka po vykonaní platby)

Krok 2 – Vytvorte remarketingový zoznam

Teraz musíte vytvoriť nový remarketingový zoznam, aby sme vylúčili konvertujúcich zákazníkov, pretože chceme zacieliť iba na nekonvertujúcich zákazníkov.

V Google Ads prejdite na Nástroje> Správca publika (pravý horný roh). Kliknite na veľké modré tlačidlo plus a vyberte vlastnú kombináciu.

V časti Kombinácia publika vyberte možnosť ktorékoľvek z týchto publík (A) a odtiaľ vyberte možnosť Všetci návštevníci. Následne kliknite na A, zvoľte možnosť žiadne z týchto publík a vyberte Všetky konvertory. Kliknite na Vytvoriť publikum.

Krok 3 – Nastavte kampaň s dynamickým remarketingom v Obsahovej sieti pomocou reklám v službe Nákupy

Prejdite na všetky kampane a kliknite na modré tlačidlo a vyberte novú kampaň. Pri výbere typu kampane zvoľte zobrazenie.

Vyberte predaj z cieľovej možnosti a z podtypu vyberte štandardné alebo inteligentné kampane. Potom pridajte vašu route stránku.

V poli rozpočtu kliknite na ďalšie nastavenia a vyberte dynamické reklamy. Začiarknite políčko, použite informačný kanál pre prispôsobené reklamy a vyberte informačný kanál.

Prejdite o niečo nižšie, až kým neuvidíte publikum. Tu si vyberte možnosť Ako interagovali s vašou firmou. Vyberte kombinované zoznamy a vyberte novovytvorený zoznam. V časti Vytvorenie reklám vyberte responzívne reklamy a vyplňte všetky podrobnosti.

Uložte všetko a ste pripravení inzerovať.

Rezervujte si rýchly ㅤㅤㅤㅤ20-minútový videohovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si hovor 1:1 s jedným z našich account manažérov.

Prejdi na domovskú stránku

About the Author:

Konzultant pre online obchod a marketing. Držiteľ všetkých certifikácií Google Ads. Account Manager pre BlueWinston a Shopping in EU. CSS hrdina. Gamer.