Svet reklamy je bezpochyby dynamický a stále sa v ňom obmieňajú trendy toho, čo najlepšie priláka pozornosť používateľov. A Google ako platforma pre vašu inzerciu nie je výnimkou. Vo viditeľnej URL môžte teraz zahrnúť aj emojis. Zaujíma vás ako na to? Čítajte ďalej.
Všetci stále rozmýšľame nad tým, ako upraviť reklamy pre naše produkty aby boli čo najatraktívnejšie pre používateľov. Medzi novými trendmi sa objavilo využívanie emojis vo viditeľnej URL adrese v reklamách v Nákupoch. Teda, môžeme skôr hovoriť o comebacku, keďže emojis vo Vyhľadávaní tu už pred pár rokmi boli, no Google ich v zápätí zakázal.
Ohľadom používania emojis v reklame (či už v nadpise, alebo vo viditeľnej URL) existujú rôzne názory používanie emojis v reklame. Niektorí hovoria, že z nej spravia niečo, čomu budú ľudia viac veriť, s čím sa stotožnia. Všeobecne sa medzi marketérmi predpokladá, že emojis tiež zodpovedajú za vyššiu mieru prekliku (CTR). Je to však také ružové?
Môžu byť výhodou aj nevýhodou
Na jednu stranu emojis vo viditeľnej URL predstavujú bezpochyby zaujímavé vizuálne obohatenie vašej reklamy v Nákupoch. Táto obrázková forma komunikácie je populárna najmä medzi mladými ľuďmi, z ktorých až 36% súhlasí s tým, že emojis a animácie lepšie vystihujú ich myšlienky ako slová.
Reklama vďaka emojis vynikne medzi ostatnými a upúta tak pozornosť používateľa lepšie, než tá od vášho konkurenta, ktorý obrázkovú komunikáciu nepoužil.
Na smarfónoch je dokonca možné vyhľadávať prostredníctvom emojis namiesto vypisovania celých slov. Ich využitie teda spustí vašu reklamu v prípade zhodujúceho sa vyhľadávacieho dopytu.
Treba však myslieť aj na to, že niektorí ľudia ich považujú za vyrušujúce, či neseriózne a ich používanie môže týchto ľudí odradiť od nákupu práve vo vašom e-shope. Záleží teda, aká je vaša cieľová skupina. V tomto ohľade vám odporúčame nepreháňať to a používať iba také emojis, ktoré skutočne vystihujú váš biznis.
Aj napriek tomu, že emojis vo výsledkoch Vyhľadávania a v reklamách tu už kedysi boli, stále neexistuje overený výsledok toho, či sa skutočne ich využívaním zdvihne CTR vašej reklamy, alebo či tento preklik povedie aj ku konverzii. Preto ako pri všetkých ďalších úpravách reklamy, aj tu vám odporúčame testovať a prispôsobovať na základe dosiahnutých výsledkov! 🙂