Ešte efektívnejšia inzercia s novým formátom Gallery Ads

Predstavený na Google Marketing Live 2019 v máji tohto roku, Gallery Ads je nový vizuálne zaujímavý formát inzercie vašich produktov. Beta verziu majú možnosť používať inzerenti v 11 jazykových mutáciách, no čoskoro sa dostupnosť tohto formátu rozšíri. Prečo by vás tento formát mal zaujímať?

Gallery Ads, po slovensky tiež známe ako reklamy vo vitríne, resp. galérii, inšpirované kolotočovými reklamami z Facebooku (alebo možnosťou viacerých obrázkov na Instagrame), sú novým formátom inzercie vo Vyhľadávaní Google. Cieľom tejto novinky je ešte viac užívateľsky zaujímavý prístup k inzercii.

Dôraz na vizuál a interakciu

Je to formát založený na vizuálnom obsahu. Reklama sa zobrazuje v smartfónoch ako séria štyroch až ôsmych obrázkov vašich produktov, medzi ktorými môžete prechádzať jednoduchým potiahnutím doprava alebo doľava. Každý z obrázkov môže mať vlastný popis do 70 znakov, čo znamená, že sa nemusí jednať o sériu rovnakých produktov. Google následne tieto produkty kombinuje na základe vyhľadávacích dopytov a užívateľskej skúsenosti.

Sila tohto formátu je umocnená aj jeho umiestnením nad výsledkami vo Vyhľadávaní Google a tiež nad ďalšími textovými reklamami. To však taktiež znamená, že bude potrebné navýšiť svoje ponuky, aby ste vyhrali aukciu a prebili sa nad ostatné textové reklamy, s ktorými aj naďalej súťažíte.

Platíte za klik, ale aj za potiahnutie

Inzercia formou tohto formátu je naďalej štandardne účtovaná ako cena za klik na ňu (teda na jeden z obrázkov). Novinou je však účtovanie taktiež za posúvanie medzi obrázkami – platíte aj keď si niekto pozrie aspoň 3 obrázky z vašej reklamy (cena je rovnaká, či to budú 4 alebo 8).

Nový formát ako reakcia na meniace sa prostredie

Touto novinkou sa Google prispôsobuje meniacemu sa prostrediu – potrebe automatizácie a vzrastajúcemu počtu používateľov smartfónov.

Gallery Ads je automatizovaný formát – vaše reklamy skladá na základe vyhľadávacieho dopytu a optimalizuje ich podľa užívateľských skúseností. Automatizácia ponúka nespočetné množstvo benefitov. Na konferencii, kde bol tento formát predstavený, bola potreba automatizácie neustále prízvukovaná. Podľa odhadov môže v nasledujúcich rokoch zaniknúť až 30% agentúr, pokiaľ nebudú automatizovať svoje procesy.

Na druhú stranu si uvedomuje potrebu interaktívnejších reklamných formátov pre používateľov smartfónov. Keď Google kedysi začínal, vyhľadávanie bolo možné využívať iba na počítačoch. Časy sa však menia a počet používateľov smartfónov neustále narastá, a preto je potrebné zaujať ich inovatívnym formátom. Gallery Ads sú tým riešením.

Dostupné celosvetovo pre 11 jazykov

Od augusta 2019 je beta verzia formátu reklám vo vitríne dostupná pre 11 jazykových mutácií, ktoré síce nezahŕňajú slovenčinu, ani češtinu, no predpokladá sa, že čoskoro by malo prísť aj na tieto jazyky.

Je to bezpochyby inovatívne a výhodné riešenie ako budovať vašu značku a priniesť vaše produkty či služby ešte bližšie ku vašim potenciálnym zákazníkom. Pokiaľ budete mať možnosť, mali by ste ním svoju inzerciu obohatiť.

Rezervujte si rýchly ㅤㅤㅤㅤ20-minútový videohovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si hovor 1:1 s jedným z našich account manažérov.

Prejdi na domovskú stránku

About the Author:

Konzultant pre online obchod a marketing. Držiteľ všetkých certifikácií Google Ads. Account Manager pre BlueWinston a Shopping in EU. CSS hrdina. Gamer.