

eXXpozed je nemecký internetový obchod, ktorý ponúka oblečenie, obuv a vybavenie exkluzívnych značiek pre každý outdoorový šport. Nájdete tu vyše 100 000 produktov od horolezeckej výstroje pre začiatočníkov až po expedičné vybavenie pre profesionálov. Na čele celej filozofie spoločnosti stojí Andreas Oliver Bindhammer, ktorý je spokojným užívateľom nástroja BlueWinston.
V nástroji BlueWinston sa dajú rýchlo vytvoriť a optimalizovať veľké, na feede založené Google Ads kampane, ktoré majú množstvo produktov. Pre mňa je toto reálna pridaná hodnota v porovnaní s inými riešeniami.
Čo bolo potrebné riešiť?
Pri takom vysokom počte produktov rôznych značiek a kategórií by bolo veľmi náročné manuálne spravovať kampane prostredníctvom Google Ads. Práve preto bolo využitie nástroja BlueWinston správnou voľbou pre ušetrenie času, zjednodušenie tvorby kampaní, kľúčových slov a ich automatizácia.
Ako pomohol BlueWinston?
Keďže sme začínali v podstate od začiatku, bez predošlých dát v Google Ads účte klienta, museli sme premyslieť štruktúru kampaní.
Na prvotné testovanie sme vybrali dve najviac dopytované značky podľa odporúčania klienta (Fjällräven a Arcteryx). Po cca mesiaci testovania sme zistili, že najväčší význam v tomto segmente má využitie skupinových kampaní. Zákazníka zaujímajú varianty, rád si vyberá spomedzi farieb a alternatív produktov. Následne sa pridali skupinové kampane aj na ostatné značky sortimentu.
S klientom sme urobili taktiež A/B testing. Ako príklad môžeme uviesť kampane pre značku Fjällräven, kde sme pripravili na testovanie dve varianty kampaní.
Kampaň A
V kampani A sme využili tvorbu dlhších kľúčových slov (Product type + Brand + Model) s využitím zhôd Exact a BroadModifier.


Kampaň B
V kampani B sme testovali, aké výsledky budú dosahovať kratšie kľúčové slová (Brand + Model) s využitím zhôd Exact a Phrase.


Výsledky:
Môžeme si porovnať výsledky oboch kampaní v období 1 mesiaca od ich spustenia (1.5. – 1.6. 2020) s rovnakým rozpočtom, spustené v rovnaký deň.
Kampaň A


Kampaň B


Zhodnotenie
Po prvom mesiaci testovania nasledovalo zníženie rozpočtu pre kampaň A (s tvorbou dlhších kľúčových slov) a zvýšenie rozpočtu pre kampaň B (s kratšími kľúčovými slovami), nakoľko sa klient rozhodol ponechať spustené obe varianty kampaní. Kampane sme následne zoptimalizovali (vylúčili nerelevantné kľúčové slová alebo kľúčové slová s vysokým spendom).
A čo ďalej?
Keďže sa textové kampane klientovi pekne rozbehli, môžeme za ďalší plán v BlueWinston považovať pridanie Smart Shopping kampaní. Budeme sa držať filtrovania produktov podľa značiek, ako to bolo aj pri príprave textových kampaní. Na záver pridávame naše odporúčanie, a to pri spustení Smart Shopping kampaní využiť našu CSS službu, aby klient ušetril náklady za kliknutie.


eXXpozed je nemecký internetový obchod, ktorý ponúka oblečenie, obuv a vybavenie exkluzívnych značiek pre každý outdoorový šport. Nájdete tu vyše 100 000 produktov od horolezeckej výstroje pre začiatočníkov až po expedičné vybavenie pre profesionálov. Na čele celej filozofie spoločnosti stojí Andreas Oliver Bindhammer, ktorý je spokojným užívateľom nástroja BlueWinston.


BlueWinston.com je PPC nástroj, ktorý pomáha automatizovať produktové kampane cez Google Ads. Zjednodušuje tvorbu Produktových Textových kampaní, ako aj Smart Shopping kampaní, ktoré sú aktualizované z XML feedu.