Globálna značka webu Google Ads – čo to je a prečo je dôležitá pre váš web?

Pokiaľ zákazník navštívi vašu stránku, no nedokončí nákup, viete sa mu dodatočne pripomenúť remarketingovými kampaňami. To sú kampane špeciálne prispôsobené na opätovné oslovovanie ľudí, ktorí možno ešte stále porovnávajú medzi rôznymi variantami produktu, alebo sa pre ten váš rozhodujú. Ich popularita a efektivita postupne stúpajú. Na to, aby ste ich mohli spúšťať aj vy, potrebujete na vašom webe spraviť niekoľko dodatočných nastavení.

Na to, aby ste mohli využívať funkciu remarketingu, ale taktiež aby ste mohli počítať konverzie, musíte na svoj web implementovať globálnu značku webu. Jedná sa o útržok kódu, ktorý vložíte na každú komerčnú stránku vášho webu. Spolu s ďalšími útržkami vytvoríte kód, ktorý prostredníctvom zbierania dát o užívateľoch aktivuje funkciu remarketingu alebo počítania konverzií.

Globálna značka webu sa v kóde dopĺňa s ďalšími nepovinnými útržkami – napríklad udalosť alebo telefónne číslo. Udalosť informuje značku, kedy má začať počítať konverzie, respektíve spustiť remarketing. Udalosťou môže byť teda napríklad návšteva konkrétnej stránky (pre remarketing) alebo nákup (pre konverziu).

Ako postupovať pri implementácii globálnej značky

Uistite sa, že máte zapnuté automatické značkovanie. Ak neviete ako na to, prečítajte si jednoduchý návod.

Globálnu značku webu získate po kliknutí na ikonu kľúča v pravom hornom rohu vášho Google Ads účtu. V sekcii Zdieľaná knižnica kliknite na možnosť Zdroje publika. V karte Značka Google Ads následne značku nastavíte, alebo v prípade že ju máte nastavenú upravíte. Vyberte možnosť Zhromažďovať konkrétne atribúty alebo parametre na prispôsobenie reklám a v nej všeobecné parametre, ktoré chcete sledovať. Inštaláciu vytvoríte kliknutím na Vytvoriť a pokračovať. Tak ste získali váš útržok kódu globálnej značky webu, ktorý vyzerá nejako takto (príklad):

<!– Globálna značka webu (gtag.js) – Google Ads: 123456789 –>

  <script async src=“https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=AW-123456789″></script>

  <script>

    window.dataLayer = window.dataLayer || [];

    function gtag(){dataLayer.push(arguments);}

    gtag(‚js‘, new Date());

    gtag(‚config‘, ‚AW-123456789‘);

  </script>

Útržok značky je potrebné umiestniť na každú komerčnú HTML stránku vášho webu. Je potrebné ho integrovať so zdrojovým kódom webu a to medzi značky <head></head>.

Ďalšie značky pre precízne fungovanie

Ako už bolo spomenuté, pre čo najpresnejšie fungovanie globálnej značky webu je potrebné doplniť ju o útržky udalostí alebo remarketingové značky. Tie špecifikujú, kedy sa má spustiť remarketingová kampaň pre daného používateľa, alebo započítať konverzia. Je potrebné implementovať na každú stránku, kde pracujete s remarketingom a to po hneď útržku globálnej značky webu.

Tieto útržky a značky sa môžu líšiť v závislosti na obsahu vášho e-shopu. Bližšie informácie o týchto doplnkoch globálnej značky webu, rovnako ako aj ich konkrétne príklady pre váš biznis, môžete nájsť priamo v Google Ads návodoch.

Gloval site tag: Upozornite návštevníkov vášho e-shopu

Globálna značka webu funguje na princípe získavania údajov o návštevníkoch vášho webu. Je preto potrebné ich riadne upozorniť a získať súhlas na spracovávanie údajov v súvislosti s jej použitím. Ak si používatelia neželajú spracúvanie ich údajov pre remarketingové účely, môžete pre nich kód deaktivovať. Táto deaktivácia sa nevzťahuje na počítanie konverzií.

Pokiaľ vás zaujíma, ako nastaviť globálnu značku webu pre Shopify, môžete si prečítať náš návod.

 

Rezervujte si rýchly ㅤㅤㅤㅤ20-minútový videohovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si hovor 1:1 s jedným z našich account manažérov.

Prejdi na domovskú stránku

About the Author:

Konzultant pre online obchod a marketing. Držiteľ všetkých certifikácií Google Ads. Account Manager pre BlueWinston a Shopping in EU. CSS hrdina. Gamer.