Google Ads Express: Vytvorte reklamu už za 15 minút

Chcete dať vedieť ľuďom o vašich produktoch, no nemáte čas, ktorý by ste mohli venovať tvorbe reklamy? Alebo pre vás Google Ads predstavujú labyrint, v ktorom sa neviete zorientovať? Tak zbystrite pozornosť, pretože produkty môžete inzerovať aj bez zbytočne zdĺhavého procesu tvorby viacerých účtov, či nastavovania stratégií ponúk.

Google Ads Express, tiež známy ako AdWords Express, je výsledkom snahy Google o zjednodušenie procesu tvorby reklám. Predstavuje vhodnú alternatívu pre predajcov, ktorí majú nižší budget alebo limitovaný čas pre tvorbu reklám. Googlu stačí povedať niečo málo o vašom biznise a strojové učenie sa postará o zvyšok.

Namiesto dlhého nastavovania stratégií ponúk, ktorému boli predajcovia vystavení, sa môžu naplno venovať svojmu biznisu, alebo si užívať voľný čas.

Ako s Google Ads Express začať?

Na začiatok toho nepotrebujete viac, než kategóriu vášho biznisu, text reklamy, cieľ, kam poslať ľudí, ktorí reklamu uvidia, a maximálny mesačný budget.
Pre vytvorenie účtu je potrebná stránka Google Moja firma. Netreba si vytvárať zvlášť účty v Google Ads, Analytics, či Obchodníckom centre, stačí pár klikov. Do Google Ads Express potom nahodíte potrebné údaje a môžete začať inzerovať.

Výhody: Reklamy nastavíte aj bez skúseností

Reklamu nastavíte v jednoduchom procese, ktorý sme popísali vyššie. Je to rýchle. Nemusíte sa zaoberať tvorbou a výberom kľúčových slov, ktoré popri nastavovaní správnej stratégie zaberajú najviac času. Nemusíte ani poznať spôsoby nastavovania PPC. Toto všetko sú veci, o ktoré sa postará strojové učenie. A navyše – je to zadarmo.

Nevýhody: Rýchly proces na úkor štatistík a podrobných nastavení

Ak chcete zistiť bližšie informácie o výkone vašej reklamy, tak vás v tomto bode asi sklameme. Google Ads Express neponúka podrobnejšie štatistiky o tom, akí ľudia klikajú na vašu reklamu, alebo či konvertujú.

Rovnako sa nemôžete zaoberať podrobnejšími nastaveniami. Teda napríklad nastavovať ponuky, stratégie a podobne. Možnosti Google Ads Express končia nastavením vášho mesačného budgetu. V tom teda spočíva aj hlavný rozdiel medzi Google Ads Express a klasickými Google Ads – miera kontroly vašich reklám a kampaní. Google Ads v tomto ponúkajú neporovnateľne viac možností, ktorými môžete reklamu prispôsobiť pre dosiahnutie želaného výsledku. Je teda na vašom rozhodnutí, či chcete radšej reklamu vytvoriť rýchlo, alebo stráviť viac času personalizovaním nastavení.

Výhoda pre malé firmy

Aj napriek tomu, že Google Ads Express je navrhnutý pre všetkých, a aj napriek jeho výhodám, určite by ho nemali používať všetci. Je lepšie k nemu pristupovať s rezervou a rozmyslieť si, či za cenu výsledkov nie je výhodnejšie najať si profesionála, ktorý vám nastaví efektívnu reklamu cez Google Ads.

Google Ads Express je výhodný najmä pre malé firmy, ktoré si nemôžu dovoliť spoluprácu s rôznymi PPC agentúrami alebo špecialistami, ktorí by im nastavili reklamu. Vďaka tejto službe nemusíte do inzercie investovať nič viac než mesačný budget, ktorý vám bude odčítaný na princípe PPC – ceny za klik (pay-per-click). Teda iba v momente, kedy potenciálny zákazník klikne na vašu reklamu.

Rezervujte si rýchly ㅤㅤㅤㅤ20-minútový videohovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si hovor 1:1 s jedným z našich account manažérov.

Prejdi na domovskú stránku

About the Author:

Konzultant pre online obchod a marketing. Držiteľ všetkých certifikácií Google Ads. Account Manager pre BlueWinston a Shopping in EU. CSS hrdina. Gamer.