Google Ads rozšírenia – ako s nimi pracovať?

Rozmýšľate nad spôsobom ako boostnuť vašu reklamu a postaviť sa ňou pred konkurenciu? V tom prípade vám určite odporúčame vyskúšať rozšírenia pre reklamy Google.

Malé prvky, ktoré môžete doplniť do vašej reklamy a spraviť z nej tak interaktívnejšiu a zaujímavejšiu inzerciu pre potenciálnych zákazníkov. To sú rozšírenia pre reklamy Google. Nanešťastie, jedná sa o dvojsečnú zbraň… Než ich začnete používať, pozrime sa postupne na to čo rozšírenia sú, ako ich môžete využiť a prečo by ste ich vôbec mali využívať.

Rozšírenia – skvelý spôsob ako zvýšiť CTR vašich reklám

Google reklama klasicky pozostáva z nejakých nadpisov, popisu, vstupnej stránky, pre ktoré máte obmedzený počet znakov. Toto základné zloženie môžete obohatiť o ďalšie informácie a dosiahnuť tak lepšiu interakciu s vašimi potenciálnymi zákazníkmi. Pridáte tak vašej reklame ďalšiu hodnotu.

Tieto ďalšie informácie nazývame rozšírenia a sú to automatické alebo manuálne prvky prvky, ktoré dopĺňajú vašu reklamu. Sú k dispozícii bezplatne, čiže za ich využívanie nič neplatíte. V prípade ich využitia, ak vám napríklad niekto zavolá kliknutím na button, platíte štandardne za klik.
Google ponúkajú rôzne rozšírenia, ktorými môžete obohatiť vašu reklamu. Napríklad možnosť zavolať, napísať správu, nájsť na mape a ďalšie. Podrobne sa konkrétnym rozšíreniam venujeme v samostatnom blogu.
Rozšírenia sa v reklame nezobrazujú vždy. Zobrazia sa v prípade, že majú potenciál zvýšiť výkon vašej reklamy, alebo keď má vaša reklama dostatočne vysokú pozíciu a Ad Rank. Pre zobrazenie rozšírení je potrebné dosiahnutie minimálneho hodnotenia reklamy. Aby ste ho dosiahli, budete možno musieť upraviť cenovú ponuku vašej reklamy alebo jej kvalitu.

Prečo by ste mali používať rozšírenia?

Rozšírenia pre reklamy Google bez akéhokoľvek dodatočného poplatku zvyšujú celový výkon vašej reklamy, obzvlášť mieru prekliku (CTR) o niekoľko percentuálnych bodov. Vyššie CTR môže viesť ku väčším obratom a návratnosti investícií – čo ako online predajca chcete dosiahnuť.

Na druhú stranu, vďaka rozšíreniam môžete spraviť text vašej reklamy kreatívnejším. CTA frázy, ktorými vyzývate ľudí k akcii nahradíte rôznymi buttonmi a v texte sa môžete viac venovať samotnému produktu, službe alebo vášmu e-shopu ako celku.

Netreba to preháňať

Ako už bolo spomenuté na začiatku – rozšírenia sú dvojsečná zbraň. Rovnako, ako vám môžu pomôcť pri navyšovaní CTR, môžu zapríčiniť aj zníženie skóre kvality vašej reklamy a teda aj CTR. Prečo?

Treba mať na pamäti, že s rozšíreniami to netreba preháňať. Neplatí rovnica, že čím viac rozšírení, tým vyššie CTR. Teda platí, ale takto: Čím viac relevantných rozšírení, tým vyššie CTR. Pokiaľ používate rozšírenia, ktoré nesúvisia s vašou reklamou, znižujete tak jej relevanciu pri hodnotení skóre kvality. To má ďalej negatívny dopad na celkový výkon reklamy.

Preto ak sa rozhodnete používať konkrétne rozšírenia, využívajte také, ktoré podporujú cieľ vašej reklamy – ak je vašim cieľom, aby sa vám zákazník dovolal, využite button na volanie, ale nie tie, ktoré tento cieľ nijako nepodporia.

O autorovi/autorke:

Marek
Konzultant pre online obchod a marketing. Držiteľ všetkých certifikácií Google Ads. Account Manager pre BlueWinston a Shopping in EU. CSS hrdina. Gamer.