Koncom februára 2019 Google oznámil, že priemerná pozícia končí. Nahradia ju nové metriky, predstavené v novembri. Podľa slov Googlu sa jedná o najlepšie metriky na optimalizáciu pozície.
Nové metriky sú Percento zobrazení celkom navrchu a Percento zobrazení navrchu. Informujú o tom, ako bola umiestnená vaša reklama vo vyhľadávaní. Tieto metriky existujú aj ako podiely. Podiel zobrazení (celkom navrchu/navrchu) indikuje, či existuje možnosť, že vaše reklamy dosiahnu vo vyhľadávaní vrchnú alebo úplne vrchnú časť.
Oproti priemernej pozícii predstavujú výhodu. Priemerná pozícia nemusela byť vždy smerodajná, nakoľko ukazovala iba celé čísla a to v porovnaní s ostatnými reklamami. Nové metriky zohľadňujú iba skutočné umiestnenie vašich reklám vo vyhľadávaní.
Percento zobrazení navrchu/na úplnom vrchu je čisto metrikou o umiestnení vašej reklamy. Pomôžu vám porozumieť zmenám miery prekliknutí spôsobenými zmenou v umiestnení vašej reklamy. Google zároveň varuje, že tieto metriky nie je vhodné používať ako ciele.
Podiel zobrazení navrchu/na úplnom vrchu je už metrikou na ktorú je možné zadávať cenové ponuky na zlepšenie umiestnenia reklám. Ďalšou novou blízkou metrikou je taktiež Podiel stratených zobrazení navrchu/na úplnom vrchu stránky. Táto metrika predstavuje odhad, ako často vaša reklama nebola celkom prvá alebo sa nezobrazila nikde nad výsledkami organického vyhľadávania v dôsledku nízkeho rozpočtu.
Zatiaľ je táto informácia iba oznamom, prvé zmeny majú nastať až v septembri 2019. Preto máte dovtedy dostatok času oboznámiť sa s fungovaním nových metrík a prispôsobiť im nastavenia vašich reklám.