Google Merchant: O informačných kanáloch (Feedoch)

Informačný kanál je súbor tvorený zo zoznamu produktov, ktoré využívajú rôzne atribúty a definujú každý produkt. V Merchant Center, všetky vaše produkty budú pridané do primárneho alebo doplnkového informačného kanálu (Feedu). Po vytvorení, môže byť pridaný do akéhokoľvek programu, ktorý si zvolíte. 

Tvorba nového informačného kanálu

Ak chcete vytvoriť nový informačný kanál, musíte mať Google Merchant účet. Pokiaľ žiadny nemáte, prečítajte si náš návod, ako vytvoriť Google Merchant Center účet.

1. Prihláste sa do vášho Merchant Center účtu.

2. Kliknite na „Výrobky“ v ľavom menu a následne na „Informačné kanály“ (feedy).

informačné kanály

 

3. Teraz máte možnosť voľby primárneho alebo doplnkového informačného kanálu.

informačne kanaly merchant center volba

Pokiaľ vás zaujíma aký je rozdiel medzi nimi, prečítajte si náš ďalší článok.

Ak chcete konkrétny návod, ako tieto informačné kanále spojazdniť, pozrite si náš návod.

Produktové atribúty

Atribúty sú dáta, ktoré opisujú produkt. Ako príklad to môžu byť stav (condition) alebo dostupnosť (availability), môžu mať štandardizované, alebo akceptované hodnoty. Ďalšie hodnoty sú id alebo title (názov), ktoré môžete zmeniť ako len chcete. Presný popis položiek pomocou požadovaných a navrhovaných atribútov pomáha používateľom ľahšie vyhľadávať a nájsť vaše položky.

Existuje mnoho pravidiel, ako využiť každý jeden atribút a ako často ich aktualizovať. Prečítajte si Google Merchant pravidlá, aby sa vám nestalo, že tam máte niečo proti pravidlám.

Údaje o výrobkoch môžete odoslať vo formáte informačného kanála, prostredníctvom reklám rozhrania Content API for Shopping alebo ich môžete importovať z podporovanej platformy elektronického obchodu. Ak vám nevyhovuje použitie rozhrania API, odporúčame použiť informačné kanály alebo import z platformy elektronického obchodu.

Navrhované formáty súborov

Pri vytváraní  nového informačného kanála (feedu) je možnosť viacerých formátov. Treba si zvoliť taký, aký vám najviac vyhovuje. Dva základné formáty sú text (.txt) a XML (.xml).

Pokiaľ vás zaujíma, aké sú podporované súbory informačných kanálov (feedov), prečítajte si náš ďalší článok.

Nezabudnite si pozrieť, ako má vyzerať názov produktu a správny XML feed: kľúč k úspechu automatizovaných textových reklám na produkty v Google.

Pokračujte v čítaní, ako vytvoriť údaje o výrobkoch.

 

Rezervujte si rýchly ㅤㅤㅤㅤ20-minútový videohovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si hovor 1:1 s jedným z našich account manažérov.

Prejdi na domovskú stránku

About the Author:

Konzultant pre online obchod a marketing. Držiteľ všetkých certifikácií Google Ads. Account Manager pre BlueWinston a Shopping in EU. CSS hrdina. Gamer.