Google Mobile-first index – všetko, čo o ňom potrebujete vedieť.

Čoraz viac a viac ľudí si prezerá web radšej na svojom mobilnom zariadení, než na počítači alebo laptope. Google sa tomuto trendu plánuje prispôsobiť mobile-first indexom. Jedná sa o experiment, ktorým chce osloviť väčšie množstvo používateľov a ponúknuť im primárne mobilné verzie webových stránok.

Mobile-first index a crawling

Google bude pre crawling používať primárne mobilné verzie webov. Znamená to, že pri prehľadávaní nových URL adries a ich následnej analýze, indexovaniu a zaradeniu do vyhľadávania, použije Google Bot mobilnú verziu vašich stránok.

Neviete, ako funguje crawling? Prečítajte si o ňom v našom staršom blogu

Doteraz sa využívala pre index desktop verzia a to aj pre vyhľadávanie na desktopoch, aj na mobilných zariadeniach, pričom následne bol spustený mobile ranking, ktorý uprednostnil mobilné verzie webov.

Po novom sa na indexovanie bude využívať mobilná verzia webu, pre desktopové aj mobilné vyhľadávania.

Jeden alebo dva indexy?

Je dôležité poznamenať, že Google realizuje nový spôsob indexovania bez nejakých väčších komentárov, a že sa jedná o experiment. Používateľom prišlo niekoľko upozornení, no nevieme toho moc o tom, ako bude tento proces ďalej prebiehať.

V prechodnom štádiu bude Google využívať dva indexy, pričom nejaká skupina používateľov bude dostávať výsledky založené iba na mobile-first indexovaní.

Ak sa prechod podarí úspešne ukončiť, Google si ponechá iba mobile-first index.

Čo to pre vás táto novinka znamená?

Pokiaľ nemáte mobilnú verziu svojich stránok, nemusíte stresovať. Google bude pre indexovanie a ranking naďalej používať vašu webovú verziu.

Problém môže nastať, pokiaľ máte mobilnú verziu, no tá je menej kvalitná ako webová. Napríklad tým, že na nej máte menej obsahu, alebo že nie je dostatočne optimalizovaná pre mobilné zariadenia. V takom prípade by ste ju mali prerobiť. V nasledujúcom blogu vám ukážeme ako na to.

Ďalšou odpoveďou je aj responzívny webový dizajn, ktorý sa automaticky prispôsobuje zariadeniam zmenou veľkosti, zväčšením, zmenšením atď.

Google ku tomuto kroku pristupuje pomerne opatrne a preto ani nevieme predpokladať, aký dopad to bude mať na majiteľov webov. O všetkých novinkách vás budeme postupne informovať.

 

Rezervujte si rýchly ㅤㅤㅤㅤ20-minútový videohovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si hovor 1:1 s jedným z našich account manažérov.

Prejdi na domovskú stránku

About the Author: