Situácia kvôli COVID-19 je zložitá hlavne pre tých, ktorý májú okrem online predaju aj kamenné predajne. Aj práve preto by ste mali zvážiť Google My Business, čo je program vďaka ktorému budú vaši zákazníci vidieť aktuálne informácie o vašich predajniach.
V tomto článku si preberieme aké výhody vám to môže priniesť a ako zostať aktuálny aj v takomto zložitom období.
Táto služba je úplne zdarma.
Ako začať?
V prvom rade si musíte vytvoriť váš firemný profil. Stačí vyplniť základné informácie a poslať žiadosť o overenie. Profil si môžete založiť na tejto adrese.
Okrem základných nastavení môžete nastaviť aj to, ako sa budú vaše predajne zobrazovať v Google Maps. Okrem toho si môžete zaplatiť reklamu aj v Google Maps a váš obchod bude v prvých výsledkoch. Bude označený ako „Ad„.
Pre platenú reklamu budete potrebovať:
- Overenie vášho účtu
- Zapnutie rozšírenia lokácie v Google Ads
- Aktualizovanie Google My Business listing
- Cieľovú lokáciu
- Cieľové kľúčové slovo ktoré sa spája s vašim obchodom/lokáciou.
Následne treba počkať pár dní, aby Google overil, že ste skutočne majiteľom daného biznisu. Berte na vedomie aj to, že počas COVID-19 sú aj zamestnanci Googlu ovplyvnení danou situáciou a preto overenie môže trvať dlhšie ako zvyčajne.
Aké máte možnosti v Google My Business?
Je nesmierne dôležité, aby ste boli v kontakte so svojimi zákazníkmi aj počas zložitej situácie. Zhrnieme vám niektoré možnosti, ktoré Google My Business ponúka.
Majte otváracie hodiny vždy aktuálne
Jednou z najdôležitejších vecí, ktoré by ste mali mať vo svojom profile aktuálne, sú otváracie hodiny. Keďže by ľudia mali obmedzovať kontakt s ostatnými, je nesmierne dôležité aby sa mohli uistiť, že budete mať otvorené. Bolo by to nemilé prekvapenie, keby videli na Google Maps že máte otvorené ale v skutočnosti ste zavretý.
Vedeli ste, že vyše 50% ludí si najskôr overí vaše otvaracie hodiny?
Pokiaľ dočasne zavriete, dajte to vedieť zákazníkom
V Google My Business máte taktiež možnosť aktualizovať informácie o vašich predajniach v reálnom čase, čo znamená, že keď dočasne zavriete, môžete o tom informovať ľudí ktorý vyhľadávajú vaše obchody.
Dodržujte informácie o vašom biznise aktuálne
Všetky informácie, či už sú to otváracie hodiny alebo dočasné zavretie, udržujte aktuálne. Určite nechcete naraziť na to, že vám bude zákazník klopať na dvere po tom, čo už máte zavreté.
Okrem toho môžete pridať alebo upraviť aj informácie o tom, či budú môcť vaši zákazníci prevziať tovar osobne.
Informujte o zmenách kvôli COVID-19
V nastaveniach máte možnosť informovať vašich zákazníkov aj ohľadom obmedzení, ktoré sú počas COVID-19. Táto informácia bude zvýraznená, aby ju neprehliadol žiadny kupujúci.
Táto informácia bude pridaná formou príspevku, v ktorom môžete spomenúť:
- Informácie o obmedzených otváracích hodinách
- Možnosť podpory obchodu formou darčekových kupónov
- Informácie o zvýšených hygienických opatreniach
Pre ešte lepšie zvidetelnenie týchto informácii použite COVID-19 ako typ príspevku.
Aké tipy vám vieme poskytnúť?
- Pre ľahšiu správu vášho firemného profilu pridajte manažérov, ktorý vám s tým budú môcť pomôcť.
- Pridajte fotky vo vysokom rozlíšení či už vašej predajne, produktov alebo čohokoľvek, čo by mohlo viesť ľudí k tomu, aby navštívili vašu predajňu.
- Pridajte preklik na vaše webové stránky.
- Pridajte viac informácii, napríklad wifi zdarma, vhodné pre deti alebo terasa.
- Pridávajte príspevky aby ľudia videli, že ste aktívny. Príspevky môžu byť typu novinky, produkty, ponuka alebo udalosť.
Hodnotenia – čo s nimi?
Okrem toho, že vy poskytnete dôležité informácie o vašich predajniach, tak aj vaši klienti môžu poskytnúť napríklad recenzie alebo hodnotenia.
Ako s nimi zaobchádzať?
Budete oboznámený, keď zákazník napíše recenziu o vašom obchode. Pokiaľ na ne budete aktívne odpovedať, môžete si tak vybudovať silný vzťah so zákazníkmi.
Čo ak máte negatívne recenzie? V prvom rade nezačnite panikáriť. Je úplne normálne, že nemôžete vyhovieť úplne všetkým. Na druhú stranu je to pre vás skvelá príležitosť ukázať sa a pomôcť danému človeku, či už ospravedlnením a darčekovou poukážkou alebo vysvetlenie problému a jeho následné riešenie. Je však dôležité reagovať čo najrýchlejšie na negatívne recenzie, aby to nemalo vplyv na ďalších kupujúcich.
Zhrnutie
Google My Business je naozaj skvelou pomôckou vďaka ktorej si môžete budovať svoju značku a vždy informovať vašich zákazníkoch o dôležitých informáciách. Nezabudnite aktívne pridávať fotky predajne a produktov vo vysokom rozlíšení aby zákazníci videli, že to u vás stojí za to. Taktiež pravidelne pridávajte príspevky, aby ste zviditeľnili nielen svoje nové produkty ale aj špeciálne akcie.
Držíme vám palce.