Google Plánovač kľúčových slov: Prečo nefunguje a ako s ním pracovať?

Spoločnosť Google sa rozhodla, že plánovač kľúčových slov Google sprístupnia len nasledovným používateľom: Aby ste mohli používať plánovač kľúčových slov od Google, musíte mať vytvorený účet v Google Ads spolu s platobnými podrobnosťami. Následne je potrebné vytvoriť reklamu.

…toto všetko potrebujete aby vám plánovač kľúčových slov fungoval naplno a bez obmedzení.

Keď inzerujete produkty v klasických reklamách vo Vyhľadávaní Google, musíte sa uistiť, že ich cielite na správne kľúčové slová. Inak sa vaše reklamy budú zobrazovať pre nerelevantné vyhľadávacie dopyty a neprinesú vám žiadnych zákazníkov. Nech to znie akokoľvek odstrašujúco, s Plánovačom kľúčových slov od Google to zvládnete jednoducho.

Výber správnych kľúčových slov nie je zrovna ľahký, no našťastie Google poskytuje v tejto oblasti rozsiahlu pomoc – Plánovač kľúčových slov (Keywords Planner). Ako ukážeme ďalej, aj napriek miernym nevýhodám sa jedná o veľmi dôležitý a navyše bezplatný nástroj pre zlepšenie vašej inzercie. Musíte však vedieť, ako z neho dostať čo najviac…

Mnoho štatistík, no málo odporúčaní

Plánovač kľúčových slov vám pomôže objaviť nové kľúčové slová, ktoré súvisia s vašimi produktmi alebo službami. Nájdete tak vhodné termíny, aby sa vaše reklamy zobrazovali pri relevantných vyhľadávacích dopytoch a prinášali vám tak zákazníkov do vášho e-shopu.

Ku jednotlivým kľúčovým slovám (či už odporúčaným alebo tým, ktoré používate) vám Plánovač pripraví štatistiky, ktoré vám odhalia trendy v marketingovom svete. Zahŕňajú napríklad údaje o tom, ako často sa kľúčové slovo vyhľadáva, či ako sa toto vyhľadávanie mení v čase.

Ďalšou z výhod je, že Plánovač kľúčových slov vám ukáže odhadované ponuky pre jednotlivé kľúčové slová. Toto číslo vám napovie, ako nastaviť vhodnú výšku ponúk pre kľúčové slová, keď budete dávať dokopy vašu kampaň.

Napokon, nástroj umožňuje vytvoriť si plán kľúčových slov. Ten si môžete uložiť a bude vám slúžiť na inšpiráciu v budúcnosti, alebo ho využívať na porovnávanie kľúčových slov, ktoré chcete použiť.

Miernou nevýhodou je, že po jednej z posledných aktualizácií Plánovač kľúčových slov už neukazuje mesačný objem vyhľadávania pre kľúčové slová. Teraz ukazuje popri miere konkurencie a odporúčanej ponuky iba rozpätie priemerného objemu vyhľadávania za mesiac, ktorý je však veľmi vágny. Zároveň, v porovnaní s niektorými plánovačmi kľúčových slov tretích strán, ponúka relatívne málo odporúčaní.

Aj napriek týmto miernym nedostatkom by ste sa však nemali nechať odradiť. Vďaka tipom a trikom, ktoré vám v tomto blogu predstavíme, si jeho funkcie budete pochvaľovať.

Začíname s Plánovačom kľúčových slov

Aby ste ho mohli začať využívať, vytvorte si bezplatný účet na tomto odkaze. Pri registrácii vám bude ponúknutá možnosť vytvoriť si pilotnú reklamnú kampaň, ale tieto kroky môžete preskočiť.

Po vytvorení účtu kliknite na francúzsky kľúč na hornej lište a z ponuky vyberte možnosť „Plánovač kľúčových slov“, ktorá leží úplne vľavo. A môžete začať plánovať!

Nástroj vám ponúkne dve možnosti – vyhľadávať nové kľúčové slová a pozrieť objemy vyhľadávania a predpovede. Čo tieto možnosti ponúkajú?

  1. Vyhľadávať nové kľúčové slová

V tejto sekcii môžete načerpať inšpiráciu a objaviť nové kľúčové slová súvisiace s vašim podnikaním. Vyhľadávať ich môžete zadaním produktov alebo oblasti vášho podnikania, alebo prostredníctvom e-shopu. Pokiaľ už nejaké kľúčové slová používate, až desať z nich môžete poskytnúť nástroju, aby s nimi pracoval pri odporúčaní ďalších.

Plánovač kľúčových slov vám potom vyhodí niekoľko desiatok až stoviek odporúčaní na kľúčové slová, ktoré by sa vám mohli hodiť. Pri každom kľúčovom slove zároveň nájdete priemer mesačného objemu vyhľadávania, mieru konkurencie a odporúčanú ponuku.

  1. Pozrieť objem vyhľadávania a predpoveď

Pokiaľ už máte kľúčové slová, ktoré chcete v reklamnej kampani použiť, Google Plánovač kľúčových slov vám ukáže stav výkonu kľúčových slov. Neuvidíte teda nové odporúčania, ale namiesto toho hodnoty jednotlivých kľúčových slov pre metriky ako kliky, zobrazenia, cena, miera prekliku (CTR), alebo priemerná cena za klik (CPC).

Okrem aktuálneho stavu môžete pozorovať aj historický vývoj výkonu kľúčového slova za posledných 12 mesiacov.

Tipy a triky ako dostať z Plánovača čo najviac

Pozrite si kľúčové slová konkurentov

Ako sme už spomenuli, nové kľúčové slová môžete vyhľadávať aj zadaním adresy vášho e-shopu. Teda, nemusí to byť iba váš e-shop! Ak vás zaujíma, aké kľúčové slová používajú vaši konkurenti, hľadajte odporúčania podľa ich adresy.

Pomocou filtrov môžete zároveň vylúčiť názov konkurentovej značky a získajte tak optimálne odporúčania, ktoré môžete využiť vo váš prospech pri inzerovaní.

Objavte sezónne trendy

Vyhľadávanosť kľúčových slov sa v mnohých prípadoch mení od sezóny. Napríklad ruže majú používatelia vyššiu tendenciu vyhľadávať v okolí Valentína. Plánovač vám v tomto prípade ukáže, kedy mali tendenciu ľudia vyhľadávať vami použité kľúčové slová. Toto obdobie môžete následne použiť pre vyhľadanie ďalších odporúčaných kľúčových slov v rámci neho.

Zacieľte odporúčania

Pri využívaní funkcie „Vyhľadávať nové kľúčové slová“ môžete zvoliť ľubovoľné zacielenie. Ak chcete upútať reklamou o vašom podnikaní v iných častiach sveta, toto je cesta, ktorou by ste mali ísť. Vyberte lokalitu, v ktorej chcete inzerovať a jazyk, ktorý pri tom použijete. Obrovskou výhodou (oproti iným nástrojom na kľúčové slová) je, že toto zacielenie sa nemusí týkať iba krajín, ale aj malých miest. Tak nájdete odporúčania pre kľúčové slová v danej lokalite.

Keď si odporúčané kľúčové slovo uložíte do plánu, môžete lokality skúmať ešte bližšie alebo dokonca porovnávať ich výkon s inými lokalitami.

Analyzujte návrhy kľúčových slov podľa rôznych faktorov

Okrem vyhľadávania kľúčových slov a štatistík o ich výkone môžete tiež pozorovať, ako sa kľúčové slová správajú v rôznych situáciách. Napríklad, či je rozdiel v mobilnom zobrazení oproti iným zariadeniam, alebo porovnajte ako sa použité kľúčové slová správajú v rôznych lokalitách, na ktoré ste ich zacielili.

Zistite, aké otázky sa používatelia pri vyhľadávaní pýtajú

Spomedzi odporúčaných kľúčových slov môžete vyfiltrovať otázky, ktoré sa pýtajú používatelia vyhľadávajúci veci súvisiace s vašim podnikaním. Tie môžu slúžiť ako inšpirácia pre vytváranie obsahu vášho e-shopu. Ak sa napríklad často objavujú otázky spojené s pôvodom vášho tovaru, zahrňte odpoveď v sekcii „Časté otázky“ na vašom webe.

Využívanie filtrov

Ako sme už ukázali, využívanie filtrov vám ešte viac uľahčí prácu s hľadaním správnych kľúčových slov. Práca s nimi je však viac o kontexte toho, čo chcete dosiahnuť, a o neustálom skúšaní rôznych formulácií a preto nemá zmysel odporúčať viac konkrétnych filtrov, než tie, ktoré sme spomenuli vyššie. Využívajte ich a skúšajte, čo vám rôzne kombinácie prinesú. 🙂

Záverom…

Z tohto blogu je vám asi jasné, že Plánovač kľúčových slov by sa mal čo najskôr stať vašim biznis partnerom. Pravda, nespraví za vás všetku prácu (pravdepodobne ani jej polovicu), no dokáže výrazne prospieť tomu, aby sa o vašom podnikaní dozvedelo čo najviac ľudí.

Filtrovaním a prácou s plánom, ktorý si pri hľadaní kľúčových slov vytvárate, môžete dospieť k cenným poznatkom o vašich kľúčových slovách. Možno zistíte, že tie, ktoré ste používali doteraz, vám neprinášali žiadnych nových zákazníkov, možno zistíte opak. V oboch prípadoch sú to však cenné.

 

Rezervujte si
20 minutový hovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si telefonický rozhovor s jedným z našich správcov účtov.

NAPLÁNUJTE SI DEMO

About the Author: