Google predstavuje sezónne úpravy pre Inteligentné ponuky

Často sa stáva, že predajnosť produktov na vašom e-shope sa odvíja od konkrétneho obdobia. Môže ním byť napríklad ročné obdobie, no aj krátkodobý výkyv v podobe zliav, či predstavenia nového produktu. Táto sezónnosť má pochopiteľne dopad aj na online inzerciu daných produktov. S novými aktualizáciami od Google sa budú vedieť inteligentné ponuky týmto zmenám lepšie prispôsobiť.

Stratégie inteligentných ponúk ako Cieľová CPA alebo ROAS vedia vďaka strojovému učeniu prispôsobovať nastavenia vašej reklamy, aby mala čo najlepší výkon. Inteligentné ponuky zohľadňujú dlhodobejšie sezónne udalosti, no pokiaľ očakávate nejakú veľkú a krátkodobú udalosť (napríklad už spomenuté predstavenie nového produktu), môžu mať problém ju zaregistrovať a adekvátne sa jej prispôsobiť. Google prišiel s riešením.

Google teraz umožní sezónne úpravy pre vaše kampane vo Vyhľadávaní a Obsahovej sieti. Tieto úpravy vám umožnia vstúpiť do strojového učenia Inteligentných ponúk zadaním historicky odpozorovaného správania sa vašich kampaní pri konkrétnych udalostiach. Následne budete môcť úpravy aplikovať pre obdobia, kedy vás čakajú opätovne podobné udalosti, ako sú napríklad zľavy alebo predstavenie nového produktu.

Príklad: Ak ste si všimli, že počas posledných štvordńových zliav stúpla miera konverzií o 50%, môžete pridať túto hodnotu ako predpokladanú mieru konverzie pre nadchádzajúce zľavy. V danom časovom období budú Inteligentné ponuky zohľadňovať túto úpravu pri prispôsobovaní ďalších nastavení.

Ako vytvoriť sezónnu úpravu?

Sezónne úpravu pre inteligentné ponuky vytvoríte jednoducho vo vašom účte Google Ads, kliknutím na ikonu kľúča v pravom hornom rohu. V sekcii Stratégie ponúk rozkliknite Pokročilé nastavenia. Novej sezónnej úprave je potrebné vymyslieť názov a popis. Následne nastavíte dátum, v ktorom sa táto úprava má aplikovať a nastavenia uložíte.

Odporúčaným trvaním sezónnej úpravy je 1-7 dní. Pre širšie časové obdobia nemusia pracovať tak, ako by sa očakávalo, čo môže ohroziť výkon vašej reklamy.

Ak neviete, ako to nastaviť, pozrite si návod od Google.

Rezervujte si rýchly ㅤㅤㅤㅤ20-minútový videohovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si hovor 1:1 s jedným z našich account manažérov.

Prejdi na domovskú stránku

About the Author:

Konzultant pre online obchod a marketing. Držiteľ všetkých certifikácií Google Ads. Account Manager pre BlueWinston a Shopping in EU. CSS hrdina. Gamer.