Google zjednodušuje cielenie na ideálne publikum

Ku jesenným aktualizáciám, ktorých sa dočkali tri oblasti Google Ads, a o ktorých sme informovali v predošlom blogu, pribudli minulý týždeň ďalšie – zamerané na cielenie v reklamách Google.

Google predstavil dva nové spôsoby, ktorými môžete priniesť svoju reklamu bližšie ideálnemu publiku ešte jednoduchšie. Už v najbližších týždňoch budete môcť cieliť na publiká podľa záujmov, aj publiká podľa sezónnych udalostí. My sa teraz pozrieme na to, čo to znamená a ako to môže prospieť inzercii vašich produktov.

Publikum podľa záujmov

Cielením na publiká podľa záujmov dostanete vašu reklamu ku ľuďom, ktorí majú vášeň pre vašu tému a už v nej prejavili silný záujem. Tieto záujmy sú pri používateľoch formulované na základe toho, čo vyhľadávajú.

Príklad: Ak predávate výbavu na turistiku, môžete cieliť na outdoorových nadšencov. Vaša reklama sa tak nebude zobrazovať používateľom, ktorí vyhľadávajú prevažne veci spojené s počítačmi alebo automobilmi.

Google na svojej stránke uvádza, že Volkswagen, ako najväčší výrobca automobilov, dosiahol vďaka cieleniu na publiká podľa záujmov až 250% nárast miery konverzií pri porovnaní s „nepublikovými“ návštevníkmi.

Publiká podľa záujmov sú dostupné pre Obsahovú sieť a Video kampane.

Publikum podľa sezónnych udalostí

Sezónne udalosti sú segmentom v rámci publík podľa nákupných záujmov. Svoju reklamu vďaka nemu doručíte správnym ľuďom v správny čas.

Všeobecne, publiká podľa nákupných záujmov sú tvorené používateľmi, ktorí prejavili záujem o nejaký produkt a aktívne ho vyhľadávajú, porovnávajú ceny. So segmentom sezónne udalosti, môžete cieliť na týchto ľudí v čase vhodných udalostí – napr. Black Friday alebo Vianoce.

Keď na publiká podľa sezónnych udalostí (Black Friday a Vianoce) cielila automobilka Toyota, ako tiež uvádza Google na svojej stránke, zaznamenali 65% nárast miery konverzií a 34% zníženie ceny za konverziu.

Publikum podľa sezónnych udalostí bude dostupné vo Vyhľadávaní a na YouTube.

Prečo by vás to malo zaujímať?

Publiká podľa záujmov a sezónne udalosti ako segment v rámci publík podľa nákupných záujmov vám pomôžu priniesť vašu reklamu ešte bližšie ideálnym zákazníkom. Zvyšujú tak pravdepodobnosť pre konverziu, keďže ľudí buď zaujíma vaša téma, alebo už dokonca aktívne vyhľadávajú produkty, ktoré ponúkate.

Rezervujte si rýchly ㅤㅤㅤㅤ20-minútový videohovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si hovor 1:1 s jedným z našich account manažérov.

Prejdi na domovskú stránku

About the Author:

Konzultant pre online obchod a marketing. Držiteľ všetkých certifikácií Google Ads. Account Manager pre BlueWinston a Shopping in EU. CSS hrdina. Gamer.