Hodnotenie reklamy Google a možnosti ako ho pár klikmi zlepšiť

Pri zobrazovaní vašej reklamy vo Vyhľadávaní nie je výška ponuky jediným faktorom pri zohľadňovaní pozície. Dôležité je tiež hodnotenie reklamy, hodnota založená na viacerých faktoroch. V tomto blogu sa pozrieme na to, čo toto hodnotenie obnáša a predstavíme vám niekoľko spôsobov, ako ho jednoducho vylepšiť.

Hodnotenie reklamy (Ad rank) je hodnotou, ktorá určuje pozíciu vašej reklamy vo Vyhľadávaní, respektíve to, či sa vôbec zobrazí. Vypočítava sa na základe viacerých faktorov – suma ponuky, kvalita reklamy v čase aukcie, minimálne hodnotenie reklamy, konkurencia v aukcii, kontext používateľského vyhľadávania a na základe predpokladaného vplyvu rozšírení a ostatných formátov reklamy. 

Zistite viac o hodnotení reklamy

Aby sa vaša reklama zobrazovala na čo najvyššej pozícii, je vašou úlohou získať čo najvyššie hodnotenie od Google. Pokiaľ získate nízke hodnotenie, je potrebné reklamu optimalizovať. Niekedy sa jedná o veci čisto spojené s copywritingom, alebo menšími „kozmetickými“ úpravami, no niekedy môže byť problém menej viditeľný. Pripravili sme pre vás niekoľko tipov, ako optimalizovať vašu reklamu pre získanie čo najlepšieho hodnotenia.

  1. Reklama musí byť relevantná

Relevantnosť reklamy ku produktu, ktorý propaguje, je dôležitým faktorom pri vypočítavaní skóre kvality a teda aj hodnotenia vašej reklamy. Môžete ju vylepšiť napríklad opakovaním kľúčových slov alebo zvolením správnej vstupnej stránky, ktorá by mala odkazovať priamo na inzerovaný produkt. 

  1. Experimentujte s novými FAQ štruktúrovanými dátami

Využite nové možnosti FAQ, ktoré môžete pridružiť ku vašim reklamám. Používatelia tak budú môcť priamo z reklamy zistiť informácie, ktoré ich o produkte alebo vašej firme zaujímajú.

Môžete tak zabrániť zbytočným návštevám vášho e-shopu, ktoré by viedli ku zvýšenej miere okamžitých odchodov (bounce rate), keďže by produkt nezodpovedal zákazníkovým predstavám. 

Zistite viac o FAQ vo Vyhľadávaní.

  1. Zbavte sa 301 presmerovaní

301 reťazové presmerovania znamenajú, že medzi URL a konečným odkazom je niekoľko ďalších, kam je človek presmerovaný. Takéto presmerovania môžu spôsobiť problémy pri crawlovaní vášho e-shopu, či načítavaní stránky, čo sa prirodzene odrazí aj na výške hodnotenia.

Uistite sa, že vaša URL bude odkazovať priamo na konečný odkaz a nebude musieť prechádzať z http na https, alebo z www na iba https

  1. Optimalizujte interné linky

Vzájomná prepojenosť rôznych odkazov na vašej stránke je možno nečakane taktiež meradlom hodnotenia vašej stránky. Pokiaľ linky odkazujú kade-tade po celom webe bez akejkoľvek štruktúry, je to dôvod na zníženie hodnotenia vašej reklamy. 

Vytvorte si hierarchickú štruktúru stránok a podstránok vo vašom e-shope. Výrazne tak uľahčíte zákazníkom orientáciu. Druhou výhodou je jednoduchší crawling, pre Google botov a napokon tým taktiež demonštrujete serióznosť vášho biznisu.

  1. Upravte vstupnú stránku

Vstupná stránka, na ktorú sa zákazník dostane po rozkliknutí reklamy, by mala byť čo najviac user-friendly. Pokiaľ stránka nie je dostatočne prehľadná riskujete, že zákazníci okamžite opustia váš web, teda že sa zvýši miera okamžitých odchodov (bounce rate). To bude mať negatívny dopad na hodnotenia vašej reklamy.

Náš tip: Porovnajte vstupné stránky reklám s nízkym hodnotením s tými s vysokým hodnotením. Môžete tak spozorovať rozdiely, ktoré by mohli pomôcť zvýšiť hodnotenie nižších reklám.

Rezervujte si rýchly ㅤㅤㅤㅤ20-minútový videohovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si hovor 1:1 s jedným z našich account manažérov.

Prejdi na domovskú stránku

About the Author:

Konzultant pre online obchod a marketing. Držiteľ všetkých certifikácií Google Ads. Account Manager pre BlueWinston a Shopping in EU. CSS hrdina. Gamer.