Ako vytvoriť kampaň v Google Nákupoch, Inteligentné Google Reklamy v Nákupoch

Pokiaľ vlastníte internetový obchod, môžete pomocou kampaní v službe Google Nákupy propagovať a predávať svoj tovar, zvýšiť návštevnosť svojich webových stránok alebo miestneho obchodu a nájsť potenciálnych zákazníkov.

Vedeli ste, že až 40%-60% objednávok majú majitelia e-shopov práve cez Google Nákupy?

V BlueWinston môžete vytvoriť tieto typy produktových kampaní z XML feedu:

  1. Ako vytvoriť produktové kampane (info o Produktové Textové reklamy)
  2. Ako vytvoriť Produktové DSA kampane (info o Dynamické reklamy na Produkty)
  3. Ako vytvoriť Produktovo-skupinové kampane (vyskúšajte Reklamy na Skupiny Produktov)
  4. Ako vytvoriť Produktové non-brand kampane
  5. Ako vytvoriť Inteligentné Google Nákupy (info o Inteligentné Google Nákupy)

Čo sú Google Nákupy / Reklamy v Nákupoch?

Shopping Ads, alebo po slovensky produktové reklamy v Google Nákupy, je služba od Googlu, ktorá získava produktové údaje z vášho online obchodu a na základe nich sa vytvárajú kampane v službe Merchant Center a následne i Google Ads.

Nezabudnite na to, že potrebujete SSL certifikát (https://) na vašom e-shope, webových stránkach, aby vám mohol správne fungovať Merchant Účet a Shopping Ads.

Narozdiel od obyčajných textových reklám, na ktoré sme boli zvyknutí doteraz, reklamy v Nákupoch ponúkajú potenciálnym klientom okrem čistého textu fotografiu produktu, cenu, popis a názov obchodu a iné údaje, ktoré sú pre používateľa rozhodujúce pri nákupe.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Podobne ako v prípade Shopping Ads, používateľ musí najprv v službe Nákupy Google nastaviť účty Google Ads a Google Merchant Center, načítať údaje o produkte do účtu Merchant Center, vybrať krajinu a rozhodnúť sa o rozpočte. Je tu aj ďalšia možnosť: zvoliť cieľové ceny.

Rodieľom medzi Shopping Ads a Smart Shopping Ads je automatizácia. Spoločnosť Google používa všetky uvedené informácie a s pomocou strojového učenia sa rozhoduje o tom, koľko ponúknuť, kde a kedy zobraziť reklamy. Cieľom je dosiahnuť najlepší možný konverzný pomer pri dokončení vybraného cieľa. Google sa snaží osloviť čo najviac potenciálnych zákazníkov. Ideálne publikum je také, ktoré chce najviac minúť.

Inteligentné Google reklamy pre Nákupy
(Shopping Ads) vs. Inteligentné Google Nákupy (Smart Shopping Ads)

Možno sa pýtate, aký je rozdiel medzi štandardnými Google Nákupmi a Inteligentné Google Nákupy. Snažili sme sa vám rozpísať jednotlivé body, aby vám pomohli s prehľadom.

 

Štandardné Google Nákupy

Plná kontrola nad kampaňou

Úplná kontrola zacielenia na zariadenie a umiestnenie

Možnosť výberu sietí

Možnosť používať vylučujúce kľúčové slová

Úpravy cenových ponúk

Analýza podrobných údajov

X Manuálne a zložité

X Vyžaduje skúsenosti

X Veľmi časovo náročné

Inteligentné Google Nákupy

✓ +40% vyššia miera konverzie

Dynamický remarketing na produkty

Produkty sa zobrazujú aj v Youtube a Gmail

Rýchle a vysoko automatizované

Jednoduché nastavenie

Šetrí veľa času

Široká škála typov reklamy

Vystavenie v mnohých sieťach

X Obmedzené zacielenie na zariadenie a umiestnenie

X Nie je možné použiť vylučujúce kľúčové slová

X Úpravy cenových ponúk

X Žiadna analytická analýza údajov

Prečo vytvárať kampaň na produkty cez Google Nákupy?

Dôvodov je niekoľko. Sčasti vychádzajú z porovnania Shopping Ads a Smart Shopping. Jedným z hlavných dôvodov je ale to, že Shopping Ads sú pre užívateľov atraktívnejšie a priamo v SERP-e si vedia porovnať produkty, ktoré by inak museli manuálne hľadať. 

Prečo teda nepoužiť iba obyčajné Shopping Ads? Odpoveďou je automatizácia. Po správnom nastavení vašej kampane v Merchant Center a Google Ads sa už nemusíte takmer o nič starať. Vaše reklamy sa zobrazia na relevantných miestach, kde je vyššia pravdepodobnosť ich zakúpenia a dokončenia konverzie. 

Vyhodnotenie kampane môžete urobiť už po takmer 2 až 3 týždňoch. Treba si však dať pozor na meranie výkonnosti a prizerať skôr ma mieru konverzie než CTR. Je to z dôvodu, že kampaň automaticky spočiatku zníži kliky, aby neskôr mohla zvýšiť cenu za klik v prípade pravdepodobnejšej kúpy produktu.

Čo potrebujete, aby ste mohli vytvoriť kampaň v Google Nákupoch?

Je niekoľko vecí, ktoré potrebujete pre správne nastavenie vašich Smart Shopping Ads. Máme pripravených niekoľko článkov o tom, ako všetko zvládnuť s prehľadom a pochopiť všetko, čo potrebujete. 

Čo presnejšie potrebujete?

Ako napojiť Google Merchant účet do BlueWinston?

Je to jednoduché, stačí vám na to pár kliknutí. Počas celého procesu, odporúčame mať otvorený Google Merchant účet na samostatnej karte prehliadača.

1. Prihláste sa do vášho BlueWinston účtu. Pokiaľ ešte nemáte účet, neváhajte sa registrovať a získajte 30 dní skúšobného obdobia úplne zdarma.

2. Po prihlásení, choďte do Feeds -> Google Merchant feeds a kiknite na Continue.

3. Kliknite na Merchant Center Login

4. Vyberte si váš Google účet, s ktorým sa chcete prihlásiť.

5. Kliknite na Allow.

6. Po tom vám už len stačí kliknúť na Start a presmeruje vás na BlueWinston stránku.

Hotovo. Práve ste si úspešne prepojili váš účet BlueWinston s Google Merchant center účtom.

Inteligentné Google Nákupy: Ako ich jednoducho vytvoriť?

1. Po napojení Google Merchant účtu si tu môžeme vytvoriť feed. Veľká výhoda je to, že viete použiť bežný produktový XML feed. Je dôležité, aby obsahoval potrebné tagy (napr. ID produktu, URL adresa produktu, URL linka na produkt, URL linka na obrázok, popis produktu a pod.)

2. Tu vložíte váš bežný produktový XML feed a dáte názov pre tento feed. Nič ostatné v tomto kroku netreba meniť.

3. V tomto kroku si jednoducho namapujete všetky potrebné tagy. Môžete si tiež vybrať, že všetky produkty vo feede sú skladom.

4. V tomto kroku si vyberáte hlavné produktové kategórie, ktoré sú vo feede.

5. Tu si môžete doplniť ešte niekoľko tagov z XML feedu, napríklad akciovú cenu, dostupnosť a doručenie.

6. Pre rýchlejšie spracovanie môžete priradiť vaše kategórie ku Google kategóriám.

7. V tejto záverečnej časti máte možnosť si namapovať niekoľko custom tagov.

Hotovo. Pokiaľ ste dodržali náš návod, vytvorili ste si vašu prvú kampaň. Ak máte záujem o naše služby, neváhajte sa registrovať alebo nám napísať.

Tipy pre tvorbu kampaní v Inteligentných Google Nákupoch:

  • Doporučujeme denný budget aspoň 30€/deň
  • Inzerujte iba na také produkty, kde máte zaujímavú marzu (Cez BlueWinston sa to dá krásne nastaviť)
  • Udržujte váš zdrojový data feed vždy aktuálny
  • Data feed by mal obsahovať veľmi kvalitné produktové obrázky bez vodotlače
  • Vydržte, ak náhodou zo začiatku výsledok nie je uspokojivý, mal by sa dostaviť do 30 až 60 dní

Rezervujte si rýchly ㅤㅤㅤㅤ20-minútový videohovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si hovor 1:1 s jedným z našich account manažérov.

NAPLÁNUJTE SI DEMO

About the Author:

Konzultant pre online obchod a marketing. Držiteľ všetkých certifikácií Google Ads. Account Manager pre BlueWinston a Shopping in EU. CSS hrdina. Gamer.