Interview s Managino agency: Typy zákazníkov

BlueWinston používa množstvo agentúr, ktoré spravujú automatizované, ako aj manuálne PPC kampane cez Google Ads.

V tomto rozhovore si povieme, ako si v agentúre Managino zadefinovali typy zákazníkov pre AutoRicambi.sk a podľa toho stanovili štruktúru kampaní tak, aby kampane plnili zadanie, teda aby prinášali čo najviac konverzií pri čo najvyššom ROASe. Eshop AutoRicambi pôsobí na Slovakia, v Česku a v ďalších krajinách.

Rôzne typy zákazníkov

Špecialisti PPC agentúry Managino museli najprv zistiť, akí sú typickí zákazníci AutoRicambi. Následne mohli lepšie špecifikovať komunikačnú stratégiu vrátane typov a nastavenia kampaní, ako aj textov, obrázkov a cien. To bol predpoklad pre účinnú a dobre prispôsobenú reklamu vytvorenú práve pre tohto klienta. Bez tejto analýzy by pravdepodobne nemali také výsledky, aké majú teraz.

obrázok
Budeme sa rozprávať s Jakubom Hudákom, PPC špecialistom z Managino agency. Pozrieme sa hlbšie na marketingovú stratégiu, výber zákazníkov a omnoho viac.

Ahoj Jakub. Keby si vychádzal z analytických dát z internetových obchodov, čo by si vedel povedať o užívateľoch, ktorí nakupujú na internete?

Jakub: Ahoj Martin. Nákupný proces pri rôznych zákazníkoch môže byť rozdielny. Užívatelia niekedy produkt poznajú a nákupný proces je priamy, teda že idú priamo do svojho obľúbeného eshopu. Na druhej strane, ale väčšina zákazníkov nevie presne čo chcú a tak následne zisťujú, hľadajú a “preberajú” v tom celom výklade, ktorý sa im na internete ponúka. Hľadajú informácie cez názvy výrobcov, cez časté výrazy v danom segmente a frázy, ktoré poznajú.

Aby ste kampane spravili čo najlepšie, tak ste si definovali dve skupiny užívateľov, ktorí hľadajú autosúčiastky pre dodávky. Povedal by si nám viac o tom, aké skupiny užívateľov ste identifikovali?

Jakub: Najväčší dôraz kladieme na dve skupiny užívateľov. Prvá je skupina odborníkov, profesionálov, automechanikov, teda tých, ktorí sa s opravou automobilov stretávajú na dennej báze. Majú prehľad o dodávkových dielov ako aj v samotných kódoch pre jednotlivé diely.

Do druhej skupiny patria všetci tí, ktorí nie sú automechanici, ale zároveň sú schopní si svoju vlastnú dodávku opraviť. Teda využívajú dodávky pre výkon svojho povolania a niekedy ich potrebujú sami opraviť.

Čiže ako hovoríš, eshop AutoRicambi navštevujú aj odborníci a automechanici. Tí hľadajú presné kódy súčiastok. Aké riešenie ste zvolili pre inzerciu veľkého množstva súčiastok?

Jakub: My, PPC-čkári si v BlueWinstone vytiahneme z feed-u dáta o produktoch a následne ich použijeme ako kľúčové slová. Tiež vieme zadefinovať pozíciu produktového názvu v nadpisoch a v popisoch zobrazenej reklamy. Aby sme uistili užívateľa, že našiel čo hľadal, môžeme v reklamnom texte sekundárne použiť aj obchodný názov danej súčiastky..

Vďaka nástroju Bluewinston sme vytvorili automatizovanú produktovú textovú kampaň. Vďaka produktovému feed-u sme si vedeli rýchlo navoliť a zadefinovať nadpisy, popisy a samozrejme aj kľúčové slová pre tisícky súčiastok. Vytvorili sme teda produktové reklamy zamerané na výrobné čísla a kódy súčiastok.

Predpokladám, že ste vytvorili aj Performance Max kampaň, lebo ide o nový typ kampane a teda bude mať eshop výhodu oproti konkurencii. Ako ste sa pozerali na tento typ kampane?

Jakub: Cez BlueWinston sme vytvorili aj Performance max (P. Max), ktorú využívame pri propagovaní produktov tohto segmentu. Tento typ kampane je viac ako osožným pomocníkom. Či je to profesionál alebo “šofér”, každý produkt si užívateľ môže zrakomi “ohmatať”. Na základe zobrazenej fotografie sa uistí, že hľadá správne a na základe zobrazenej ceny sa prvotne rozhodne, odkiaľ daný produkt kúpi. Následne sa preklikne priamo na daný produkt na AutoRicambi.sk.

Čo je však obrovským plusom pre nás PPC-čkárov je triedenie produktov. Zadefinovaním cenových hladín v nástroji BlueWinston si vieme produkty roztriediť a použiť rôzne stratégie ponúkania cien. Takto si vieme stanoviť optimálnu stratégiu pre produkty v hladinách napríklad od 0 do 1000€, od 1000€ do 5000€ a podobne.

Aké najväčšie benefity z používania PPC nástroja vnímaš ty, ako PPC špecialista?

Jakub: V prípade vytvorenia Produktových textových reklám a PMax kampane cez BlueWinston ide pre mňa o skutočnú úsporu času a energie, ktorá sa vynaloží pri tvorbe reklám. V tomto prípade ide o tisícky položiek, ktoré sme chceli inzerovať. Navyše si podchytíte všetky aj všetky možné výrazy, ktoré vám prinesú konverzie.

Vráťme sa ešte k typom zákazníkov, o ktorých sme hovorili na začiatku. Spomínal si šoférov, alebo teda ľudí, ktorí nie sú odborníci na opravu vozidiel. Môžeš nám viac povedať o akého zákazníka ide?

Jakub: Ide o ľudí, ktorí sa nestretávajú denne s opravou vozidiel. Na internete vyhľadávajú súčiastky pomocou bežných výrazov.

Povedal by som k tomu príklad: šofér – živnostník sa ponáhľa rozviesť všetok tovar. Pre túto činnosť využíva dodávku IVECO Daily. Pri nájazde na expedičnú rampu si nevšimne, že ľavý bok auta je v tesnej blízkosti elektrického stĺpu, a tak pri cúvaní odtrhne ľavé spätné zrkadlo.

Presne takýto človek bude vo Google vyhľadávaní zadávať výraz : “Spätné zrkadlo Iveco Daily”, “Ľavé spätné zrkadlo Iveco Daily”, “Zrkadlo Daily” a podobne. Pre tohto zákazníka sa najviac hodia kategorické kampane, teda v rôznych kombináciách použité názvy kategórií, značka dodávky, model dodávky a podobne.

Záver a zhrnutie:

Podobne môžete postupovať aj pri vašom eshope – skúste sa zamyslieť, čo všetko viete o vašich zákazníkoch a či by ste si ich vedeli rozdeliť do dvoch, maximálne do troch skupín. Ide o to, že každá skupina zákazníkov môže mať iné požiadavky, iné zvyky, niekedy dokonca aj inú preferenciu k cene produktov.

Následne môžete vytvoriť produktové kampane cez BlueWinston pre danú skupinu užívateľov, prispôsobiť tomu reklamné texty, bidding stratégiu a podobne. Podľa potreby môžete v BlueWinstone vytvoriť Produktové Textové kampane, Performance Max kampane, ako aj Kategorické textové kampane pre všeobecnejšie kľúčové slová.

Na webe Managino agency si môžete prečítať case study ako agentúra používa BlueWinston produktové kampane pre AutoRicambi.sk.

Rezervujte si rýchly ㅤㅤㅤㅤ20-minútový videohovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si hovor 1:1 s jedným z našich account manažérov.

NAPLÁNUJTE SI DEMO

About the Author:

Account manager pre Bluewinston & CSS Shopping in EÚ. Som zodpovedný za najefektívnejší PPC nástroj na vytváranie produktových, textových a Performance Max kampaní v Google vyhľadávaní a Bingu.