Inzerovanie na Google zdarma? Google Shopping tab

Momentálna situácia na svete je dosť zložitá, hlavne pre menších a stredných obchodníkov. Po zatvorení kamenných obchodov sa digitálny obchod (e-shop) stal životnou líniou pre maloobchodníkov. Ľudia čoraz častejšie nakupujú online, či už hračky, spotrebiče alebo domáce potreby. Aj keď toto predstavuje príležitosť pre podniky, aby sa znovu spojili so svojími zákazníkmi, mnohí si to nemôžu až tak dovoliť či už z dôvodu dovozu, tovaru alebo niečomu inému. 

Ako Google zakročí?

Pre Google je toto obrovská výzva, ako pomôcť obchodníkom po celom svete. Google sa rozhodol rozbehnúť plán, ktorý umožní predávať na Googli zadarmo. Začiatkom budúceho týždňa (USA) sa výsledky vyhľadávania na karte Nákupy Google (Google Shopping tab) budú skladať predovšetkým z bezplatných záznamov, ktoré obchodníkom pomôžu lepšie sa spojiť so zákazníkmi bez ohľadu na to, či inzerujú na Google. Vďaka stovkami miliónov vyhľadávaní denne si Google uvedomuje, že mnoho maloobchodníkov má na sklade tovar, ktorý ľudia potrebujú a denne vyhľadávajú, len sú menej objaviteľní online.

Čo to znamená pre obchodníkov a nakupujúcich?

Pre maloobchodníkov táto zmena znamená bezplatné vystavenie (reklamu) pre milióny ľudí, ktorí každý deň vyhľadávajú v sieti Google.  Pre nakupujúcich to znamená viac produktov z viacerých obchodov, ktoré nájdete na karte Nákupy Google (Google Shopping tab). Platené kampane možno teraz rozšíriť o bezplatné zoznamy. Ak ste už existujúcim používateľom reklám služby Merchant Center a Nákupy (Shopping Ads), nemusíte nič robiť, aby ste mohli využívať bezplatné zoznamy (listings). Google sa vyjadril, že pre nových používateľov služby Merchant Center budú pokračovať v zefektívňovaní nadchádzajúce týždne a mesiace.

Kedy a kde to bude dostupné?

Tieto zmeny nadobudnú platnosť v USA do konca apríla a cieľom Google je ich globálne rozšíriť do konca roka. Na Slovensku je možné inzerovať cez Google Shopping tab od 7.5.2020, môžete sa pozrieť, ako to bude vyzerať na webovej stránke Google Shopping. Na Slovensku to môže mať obrovský úspech hlavne pre tie e-shopy, ktoré kvôli momentálnej kríze nemajú peniaze navyše do reklám.

Kde to nájdete?

Ako sme už spomínali, pokiaľ už máte účet Merchant Center a inzerujete cez Nákupy Google (Shopping Ads) tak sa vám to aktivuje automaticky. Zatiaľ to však platí len pre USA.

Ak sa chcete prihlásiť, v ľavom navigačnom menu vyberte „Rast“ (Growth) a potom „Spravovať programy“ (Manage Programs) a vyberte programovú kartu „Plochy naprieč Google“ (surfaces across Google). Do svojho informačného kanála (feedu) produktov môžete tiež pridať produkty, aby sa v týchto bezplatných zoznamoch objavilo ešte viac produktov.

Google partnerstvo s Paypal

Google začína nové partnerstvo so službou Paypal, aby obchodníci mohli prepojiť svoje účty. Chcú tým urýchliť proces nastupovania a zabezpečiť, že sa budú dosahovať výsledky najvyššej kvality pre Google používateľov. Aj toto je jeden z krokov, ktorým chce Google pomôcť svojim inzerentom úspešne inzerovať aj napriek dnešnej situácií.

BlueWinston.com je automatizovaný nástroj na tvorbu produktových reklám pre Google Search. Predstavuje alternatívu ale zároveň aj tzv. must be doplnok ku klasickým Google Shopping ads. Produktové kampane tvorené z data feedu eshopu predstavujú vyše 40% podieľ na ročnom %CTR a zobrazení v Google Search, ktoré vedú k úspešnej transakcii. Jedinečná technológia, inovatívny prístup k tvorbe kľúčových slov a reklám pre každý jeden produkt, skupiny produktov a ich kategórie v eshope robí z tohto nástroja jednotku na svetovom trhu. BlueWinston dneska používa stovky klientov vo viac ako 50 krajinách sveta (zobraziť recenzie od PPC špecialistov a užívateľov). Vďaka BlueWinston.com viete nie len automatizovať tvorbu reklám na vaše produkty, ale takisto automatizovať ich optimalizáciu a manažment vďaka súboru automatických pravidiel a skriptov na bidding, ktoré sa aplikujú neuveriteľne krátkom čase a to už každých 6 hodín!
  • zvýšte predaje až 60%
  • zvýšte ROAS až o +1500%
  • znížte PNO o -40%
  • inzerujte na všetky produkty
  • automatizujte tvorbu a manažment