Pri nespočetnom množstve online nákupov, ktoré sa každodenne odohrávajú na internete, môže byť náročné správne zacieliť reklamu na vhodnú cieľovú skupinu a zároveň udržiavať svoju pozíciu pred konkurenciou. Ak vás trápi, aký výkon má vaša reklama v porovnaní s vašou konkurenciou, zistite to jednoducho s konkurenčnými metrikami od Google Ads.
Konkurenčné metriky, ktorých zobrazenie si môžete nastaviť v stĺpcoch v Google Ads, vám pomôžu získavať prehľad o vašej pozícii voči konkurencii. Zistíte tak, ako často sa vaše reklamy zobrazujú spolu s predajcami, ktorí inzerujú na rovnaké kľúčové slová alebo cielenie. Viete si ich pozrieť na rôznych úrovniach – kampaň, reklamná skupina, či kľúčové slová.
Prečo potrebujete konkurenčné metriky?
Ako už bolo spomenuté vyššie, s konkurenčnými metrikami viete jednoducho vyhodnotiť efektivitu vašej kampane. Zistíte, aký je potenciál vašej kampane v porovnaní s konkurujúcimi inzerentmi a taktiež to, či tento potenciál dokážete využiť. V prípade, že nie, indikujú vám, kde by mohol byť problém.
Okrem toho vás tieto metriky upozornia v prípade, že strácate zobrazenia kvôli nízkemu rozpočtu alebo zlému hodnoteniu reklám. Takže okrem potenciálu vašej kampane môžete odhadnúť aj jej limity.
Konkurenčné metriky, ktoré sú vám k dispozícii
Podiel zobrazení vo Vyhľadávacej sieti/v Obsahovej sieti
Podiel zobrazení je % zobrazení, ktoré vaše kampane/reklamné skupiny/kľúčové slová získavajú a celkového odhadovaného počtu zobrazení, ktoré by mohli získať. Teda % prípadov, kedy vaša reklama uspela v aukcii. Odhadovaný počet zobrazení je vypočítavaný na základe niekoľkých faktorov. Medzi nimi napríklad kvalita, stavy schválenia, či nastavenia zacielenia.
Podiel zobrazení s presnou zhodou vo Vyhľadávacej sieti
Vyjadruje % zobrazení na základe hľadaných slov s presnou zhodou s vašimi kľúčovými slovami, resp. ich blízkymi variantami. Táto metrika nie je na rozdiel od predošlej dostupná v Nákupoch ani v Obsahovej siete.
Stratený podiel zobrazení vo Vyhľadávacej sieti/v Reklamnej sieti (na základe rozpočtu)
Metrika predstavuje % času, počas ktorého sa vaše reklamy nezobrazovali, pretože bol nastavený nedostatočný rozpočet. Pokiaľ je toto percento vysoké, mali by ste uvažovať nad navýšením rozpočtu, aby boli vaše reklamy v aukcii úspešnejšie. Keďže sa jedná o rozpočet, táto metrika je k dispozícii iba na úrovni kampane.
Stratený podiel zobrazení vo Vyhľadávacej sieti/v Reklamnej sieti (na základe hodnotenia)
Je to percento reklám, ktoré sa nezobrazili v dôsledku nízkeho hodnotenia reklamy v aukcii. Vašim cieľom by malo byť udržiavanie tohto percenta na čo najnižšej hodnote. Pokiaľ je vysoké, musíte upraviť vašu kampaň tak, aby dosiahla vyššie hodnotenie.
Hodnotenie reklám udeľuje strojové učenie, ale aj ľudia. Základnými faktormi pri hodnotení sú napríklad reklamné texty, aby boli čo najrelevantnejšie, alebo vstupná stránka, na ktorú vaša reklama odkazuje.
Všetky metriky podielu zobrazení sú aktualizované dvakrát denne a ich prehľady sú tvorené samostatne pre jednotlivé kampane. Ako ste sa mohli presvedčiť, vedia vám poskytnúť smerodajné údaje o trhu a vašej konkurencii. Pomôžu vám zadefinovať nedostatky vašej inzercie a odhaliť problémy, ktoré môžu stáť za nízkym výkonom. Určite ich preto odporúčame sledovať.