V prostredí, kde je konkurencia čoraz tvrdšia a spotrebitelia sú vystavení množstvu reklamného obsahu, je presné cielenie reklám kľúčovým faktorom úspechu.
Zdá sa však, že tradičné reklamné platformy neponúkajú dostatočné možnosti cielenia napríklad na špecifických profesionálov či vedúcich pracovníkov konkrétnych odvetví. A práve tu nastáva problém, ktorý vedie k situácií, kedy inzerenti prichádzajú o značne cennú príležitosť osloviť práve tých, ktorí majú na úrovni firiem právomoc rozhodovať.
LinkedIn – sieť, kde sa spájajú profesionáli
Takýchto lídrov však spolu s podrobnými informáciami o ich kariére, zamestnaní, odvetviach či funkciách, vieme jednoducho a rýchlo nájsť na sociálnom médiu LinkedIn. Všeobecne totižto táto sociálna sieť slúži na budovanie a rozširovanie kariérnych kontaktov, zdieľanie pracovných skúseností a hľadanie príležitostí na zamestnanie či obchodnú spoluprácu. Je populárna práve medzi odborníkmi, manažérmi, recruitermi či firmami, ktorí prostredníctvom nej vytvárajú profesionálne siete, publikujú odborný obsah a propagujú svoje značky. Dané prostredie teda tak ponúka relevantné cieľové skupiny, ktoré sú marketérmi považované za vhodne publikum pri “targetingu” natívnych či searchových reklám (reklám vo vyhľadávaní).
Potenciál danej siete si ako prvá nielen uvedomila, ale aj využila práve platforma Microsoft Advertising, keď ponúkla jedinečnú funkciu s názvom “LinkedIn Profile Targeting”.
LinkedIn Profile Targeting
Cieľom tejto funkcie je umožniť oslovenie relevantného publika a priblížiť sa k rozhodovateľom, vedúcim pracovníkom a ďalším vplyvným osobám v konkrétnych odvetviach. To v praxi znamená, že zabezpečuje cielenie reklám na potenciálnych zákazníkov na základe informácií z ich LinkedIn profilu – a to podľa 3 faktorov:
- Spoločnosť
- celkovo 80 000 spoločností
- napríklad Microsoft
- Odvetvie
- celkovo 147 odvetví
- napríklad informačné technológie
- Pracovná funkcia
- celkovo 26 funkcií
- napríklad predaj
Microsoft má navrch pred konkurenciou
Táto funkcia odlišuje Microsoft Advertising od konkurenčných platforiem, ako je Google Ads, a vytvára tak konkurenčnú výhodu:
- Relevancie – reklamy môžu byť zamerané na inzerentom preferované subjekty, čo zvyšuje šancu na konverziu u cieľových skupín.
- Efektivity výdavkov na reklamu – správne zameranie reklám zodpovedajúce cieľovým kritériám umožňuje optimalizáciu výdavkov.
- Inovatívnych možností – integrácia LinkedIn údajov s Microsoft Advertising ponúka možnosť efektívnejšie oslovovať špecifické publikum, čo posilňuje aj výsledky kampaní.
Lepšie výsledky CTR a CVR
Podľa interných údajov Microsoftu zverejnených v rámci ich blogu reklamy zamerané na LinkedIn publikum dosiahli až o 16 % vyššiu mieru preklikov (CTR) v porovnaní s rovnakými reklamami, ktoré však na konkrétnu skupinu necielia.
Popri vyššej miere preklikov získavajú však inzerenti aj lepšie výsledky v miere konverzie. Tie prostredníctvom LinkedIn profilov dosahujú až o 64 % vyššiu mieru konverzií (CVR) v porovnaní s rovnakými reklamami bez konkrétneho cielenia na publikum.
Implementovanie LinkedIn Profile Targeting v MAds kampaniach
Chcete si zabezpečiť také výsledky aj vy? Implementovanie LinkedIn Profile Targetingu je naozaj jednoduché, pričom si ho nastaviť podľa nižšie uvedených krokov:
- Prístup do nastavení kampane
Prejdite do nastavení kampane alebo reklamnej skupiny - Úprava cieľových kategórií
V časti “Ciele kampane” alebo “Ciele reklamnej skupiny” vyberte možnosť “Upraviť cieľové kategórie.”
- Výber profilových kategórií LinkedIn
Vyberte kategórie, na ktoré chcete cieliť:
- Spoločnosť
- Odvetvie
- Funkcia práce
- Nastavenie úpravy ponúk
Po výbere cieľov upravte svoje ponuky tak, aby ste zvýhodnili dané publikum. Môžete napríklad zvýšiť ponuku pre určité spoločnosti alebo pozície, ktoré sú pre vás cenné.
- Uloženie a spustenie kampane
Po dokončení všetkých nastavení kliknite na “Uložiť” a spustite kampaň.
Pokrytie LinkedIn Profile Targeting
Je samozrejmé, že daná inovácia zatiaľ nie je dostupná na globálnej úrovni, no jej aktualizácie a vylepšenia k dosiahnutiu daného cieľa stále pokračujú. Momentálne je však toto cielenie dostupné len v niektorých krajinách Ameriky, EMEA či APACu.
Záver
Microsoft Advertising prostredníctvom LinkedIn Profile Targeting ponúka inzerentom jedinečnú príležitosť osloviť presne definované profesionálne publikum. Vďaka možnosti cielenia podľa spoločnosti, odvetvia či funkcie umožňuje dosiahnuť vyššiu mieru preklikov a konverzií. To znamená, že ak je vaša cieľová skupina medzi odborníkmi – LinkedIn Profile Targeting vám môže výrazne zlepšiť výsledky kampaní.