Management produktového feedu

Management produktového feedu je proces administrácie a optimalizácie vášho produktového feedu, z ktorého sú tvorené reklamy, pre čo najlepšie výsledky. Ako si ukážeme v tomto článku, vďaka kvalitnému produktovému feedu budú mať vaše reklamy tendenciu stať sa úspešnejšími v aukcii a tiež medzi potenciálnymi zákazníkmi, ktorí ich uvidia.

Čo je to produktový feed?

Produktový feed je centralizovaný zoznam všetkých produktov, ktoré vo vašom e-shope ponúkate, spolu s dôležitými údajmi, ktoré tieto produkty definujú a špecifikujú.

Súbor s týmito informáciami nahrávate do Obchodníckeho centra Google (Google Merchant), ktorý ich následne používa pri tvorbe reklám v Nákupoch. Bez Google Merchant nemôžete dosiahnuť zobrazenie vašich reklám v Nákupoch.

Minimalizujte chyby, ktoré sa negatívne prejavia na výkone vašej reklamy

  • Porozumejte svojim dátam a majte nad nimi kontrolu

  • Monitorujte a zlepšujte kvalitu vášho feedu

  • Zahrňte relevantné informácie

  • Zvýšte výkonnosť vďaka optimalizovanému feedu

Čo by mal spĺňať dobrý nástroj na management produktového feedu?

  • v prvom rade by mal vedieť stiahnuť produktový feed z vášho online obchodu
  • neustále monitorovať váš feed, rýchlo identifikovať a opravovať chyby tak, aby feed fungoval nepretržite čo najefektívnejšie
  • mať schopnosť rýchlo sa adaptovať na meniaci sa stav vášho inventára
  • pridávať a odoberať produkty podľa toho, ako je to potrebné
  • 24/7 dostupná podpora

Tieto faktory zabezpečujú, že váš produktový feed je neustále aktuálny. Toto sa prejaví vo viditeľnosti vašej reklamy a rôznych ukazovateľoch jej výkonnosti, ako ROI, ROAS, či všeobecne zvýšené predaje a profity.

1. Porozumejte svojim dátam a majte nad nimi kontrolu

Dáta vo vašom produktovom feede sú kľúčové pre tvorbu reklám v Nákupoch (Google Shopping Ads). Musíte im rozumieť, čím chcete čo odkázať a mať nad nimi absolútnu kontrolu.

Čo chcete povedať zákazníkom?

Zákazníkom chcete prezentovať relevantné, seriózne a pravdivé informácie o vašich produktoch, aby ste ich presvedčili ku kúpe. Tieto dáta musia byť teda aj súčasťou vášho produktového feedu a následne Obchodníckeho centra Google. Povedané na rovinu: pokiaľ váš feed naplníte odpadom, zákazníci v reklamách v Nákupoch uvidia tento odpad.

2. Monitorujte a zlepšujte kvalitu vášho feedu

Môžeme povedať, že management produktového feedu pozostáva najmä z optimalizácie vášho feedu, aby bol čo najviac kvalitný. Znamená to presne to, čo si pod tým predstavíte – upravenie informácií o vašich produktoch tak, aby boli zrozumiteľné, relevantné a správne sformulované. Zároveň musia byť vždy aktuálne.

Prvým krokom ku kvalitnému produktovému feedu je zistenie, či spĺňate požiadavky Google Ads, týkajúce sa všeobecných podmienok pre inzerciu, vstupnej stránky, sadzby dane a dopravy, alebo meny a jazyka. Prečítajte si celý zoznam a vysvetlenie požiadaviek.

3. Zahrňte relevantné informácie

Ak tieto podmienky spĺňate, môžete pokračovať kontrolou feedu, kde musíte najprv zistiť, či obsahuje všetky relevantné informácie definujúce produkty, ktoré ponúkate. Vaše produkty vo feede môžete definovať mnohými atribútmi, resp. štítkami. Niektoré sú povinné, iné nie, no odporúčame ich použiť, aby vaši zákazníci mali o produkte ucelenú predstavu. Teraz vám predstavíme niektoré vybrané atribúty a rady, ako ich čo najlepšie použiť.

1. Názov produktu

Názov produktu nahrádza kľúčové slová klasických textových reklám a zároveň aj ich nadpis. Preto je dôležité, aby bol maximálne výstižný. Ak si nad správnou formuláciou názvu produktu lámete hlavu, vytvorili sme pre vás niekoľko odporúčaných štruktúr, ktorými sa môžete inšpirovať:

Oblečenie: Značka + Pohlavie + Typ produktu + Vlastnosti (farba, veľkosť, materiál)
Spotrebný tovar: Značka + Typ produktu + Vlastnosti (hmotnosť, počet)
Trvácny tovar: Značka + Produkt + Vlastnosti (veľkosť, váha, množstvo)
Elektronika: Značka + Atribúty + Typ výroby + Model
Sezónne produkty: Príležitosť + Typ produktu + Vlastnosti
Knihy: Názov + Typ + Formát (viazaná kniha, eBook) + Autor

Optimalize product feed

Nezabudnite, že dôležité veci musia byť na prvom mieste. Google síce poskytuje 150 znakov, no v niektorých zobrazeniach reklám v Nákupoch sa môže ukázať iba prvých 70 znakov. Z toho dôvodu je dôležité poriadne si rozmyslieť, aké informácie chcete, aby zákazníci videli vo všetkých prípadoch.

optimalize shopping ads

2. Popis produktu
Pri popise produktu použite rovnaký popis, aký je uvedený na stránke produktu. Popis by mal zahŕňať vecné a objektívne informácie o produkte. Vyhnite sa propagačným marketingovým frázam – tie sú súčasťou textových reklám.

3. Produktové URL adresy
URL adresa odkazuje na vstupnú stránku produktu, teda tam, kde ho máte vo vašom e-shope. Adresa musí začínať http:// alebo https:// a mala by odkazovať priamo na produkt, bez zbytočných presmerovaní, ktoré by zvýšili dobu načítania stránky.

Reklama pochopiteľne nie je jediným zdrojom úspechu. Mnohé sa odvíja aj od toho, ako máte nastavenú vstupnú stránku, pretože tá môže zákazníkov od nákupu odradiť rovnako ako zlá reklama. Ak sa chcete uistiť, že vaša stránka nebude toho prípadom, pozrite si naše odporúčania, ako ju spraviť čo najviac user-friendly.

4. Obrázky produktu
Kvôli spôsobu, akým sú reklamy v Nákupoch zobrazené, sú správne obrázky produktov druhou najdôležitejšou vecou vo feede hneď po názve reklamy. Obrázky reprezentujú váš konkrétny produkt.

Obrázok by nemal:

  • byť prekrytý vodoznakom, tieňom, textom, ktorý nie je súčasťou produktu, a podobne.
  • obsahovať ďalšie produkty

Myslite na to, že Google Shopping funguje na príncípe katalógu. Reklama je zameraná na jeden konkrétny produkt, nie celý váš e-shop.

V prípade použitia nevhodného obrázku bude zamietnutá celá vaša reklama. Ak sa tomu chcete vyhnúť, prečítajte si náš blog s tipmi ako vybrať optimálny obrázok pre váš produktový feed.

Povinné údaje o produktoch

Názov, URL, obrázok a popis sú povinnými štítkami, ktoré musí zahŕňať každý produktový feed. Okrem týchto, už spomenutých, musí byť vo feede zahrnuté aj identifikačné číslo (ID) produktu, jeho značka, cena a dostupnosť.

Nepovinné údaje o produktoch

Okrem povinných informácií o vašom produkte môžete vo feede zahrnúť aj rôzne nepovinné. Ich použitie závisí od oblasti, v ktorej podnikáte a od produktov, ktoré inzerujete tak, aby pre ne boli tieto atribúty relevantné. Celý zoznam a možnosti použitia si môžete prezrieť tu.

Vlastné údaje

Pokiaľ vaše produkty vyžadujú nejaký atribút, ktorý nie je priamo zverejnený v zozname ponúkaných od Google, môžete využiť aj vlastné štítky. V rámci účtu Google Merchant ich môžete použiť až 1 000.

Vlastné štítky slúžia predovšetkým na lepšiu organizáciu vášho produktového feedu, ponúkanie cien a tvorbu prehľadov. Napomôžu vám ku kategorizácii vašich produktov. Ich hodnota sa nebude zobrazovať vo vytvorených reklamách. Ako príklad pre využitie vlastných štítkov môže poslúžiť napríklad očakávaný nárast predaja v súvislosti s nejakým sviatkom alebo výpredaj.

Zvýšte výkonnosť vďaka optimalizovanému feedu

Čím viac optimalizujete váš produktový feed pomocou efektívneho managementu produktového feedu, tým narastá vaša šanca na úspešné reklamy v Nákupoch. Kvalitný produktový feed má tendenciu prejaviť sa aj vo vyššej návratnosti investícií (ROI).

BlueWinston spĺňa tieto požiadavky a ponúka mnoho ďalšieho

Je veľmi intuitívny nástroj na tvorbu reklám v Nákupoch, ktorý sa zároveň postará aj o management produktového feedu. Pár klikmi vytvoríte XML produktový feed vášho e-shopu, kompatibilný aj s Google Merchant. Postupuje cez Google Content API, čo znamená, že zmena ceny či dostupnosti produktu sa prejaví behom sekundy a zároveň sa aktualizujú vaše reklamy v Nákupoch. Feed môžete vytvoriť aj z CMS ecommerce platform ako Shopify alebo Magneto.

Navyše BlueWinston nástroj umožňuje

  • možnosť tvorby reklám v rámci jedinečných typov kampaní

  • automatizovanú tvorbu kľúčových slov

  • automatizovanú tvorbu textových reklám

Vyskúšať ho môžete ešte dnes a prvých 30 dní máte zdarma.

Rezervujte si rýchly ㅤㅤㅤㅤ20-minútový videohovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si hovor 1:1 s jedným z našich account manažérov.

Prejdi na domovskú stránku

About the Author:

Account Manager and Content Creator v spoločnosti BlueWinston. Zaujímam sa o online marketing, dizajn, SEO a webové stránky.