Manuálne rozšírenia pre reklamy Google – Ako na ne

V našom predošlom blogu sme ukázali, aký je rozdiel medzi automatickými a manuálnymi rozšíreniami. Keď sa hovorí o rozšíreniach pre reklamy Google, zväčša sa tým myslia najmä tie manuálne, ktoré ku svojim reklamám pridávate vy. V závislosti na tom, ako ich používate, vám tieto prvky môžu pomôcť, ale aj výrazne uškodiť. Čo všetko o nich potrebujete vedieť?

Už sme si vysvetlili, čo sú to rozšírenia pre reklamy Google a aj akú úlohu zohrávajú vo vašej inzercii. Dnes si predstavíme konkrétne manuálne rozšírenia, ktorými môžete obohatiť svoju reklamu. Ako uvidíte, je ich mnoho. To však neznamená, že všetky z nich musíte použiť – práve naopak, ak by ste to spravili, skóre kvality vašej reklamy tým utrpí.

Platí základné pravidlo: Keď používate rozšírenia pre reklamy Google, uistite sa, že súvisia s obsahom vašej reklamy a dopomáhajú ku naplneniu cieľa. Aby ste sa v tom nestratili, spísali sme pre vás zoznam dostupných rozšírení a prípady, v ktorých ich môžete použiť:

 Rozšírenia o adresu

Ak máte okrem e-shopu aj kamennú prevádzku, kde vás ľudia môžu fyzicky nájsť, pridajte ku svojej reklame aj adresu. Reklama sa zobrazí s mapou, na ktorú môžu používatelia kliknúť a naplánovať si tak cestu ku vám. Adresa sa môže tiež zobrazovať bez mapy, ako samostatný odkaz. Mapa sa potom otvorí po kliknutí naň.

Pamätajte však na to, že obsah reklamy by mal tiež navádzať ľudí ku tomu, aby vás navštívili a teda vyzývať ľudí, aby vykonali offline nákup na vašej predajni.

Ako pridať adresu vašej kamennej predajne? 

Rozšírenia o adresy affiliate partnerov

Nemáte kamenný obchod ale vaše produkty predávajú maloobchody? Aj ich adresy môžete pridať do vašej reklamy a znavigovať tak ľudí do najbližšej predajne, kde si váš tovar budú môcť zakúpiť. Cieľom reklamy by tak, ako v predošlom prípade malo byť presvedčenie ľudí ku offline nákupu.

Ako pridať adresy affiliate partnerov? 

Rozšírenia o popisy

Popisy slúžia na zaujatie zákazníkov vyzdvihnutím jedinečných alebo špeciálnych vlastností vášho e-shopu. Je to dodatočný text, ktorý sa zobrazuje pod reklamou. Môžete v ňom napríklad prízvukovať bezplatné doručenie vašich produktov, neustálu zákaznícku podporu. Ak máte kamennú predajňu, vyzvite ľudí, aby vás navštívili ešte dnes.

Formulácia popisov by mala byť čo najkonkrétnejšia a najvýstižnejšia. Zároveň by mala byť univerzálna pre celý účet, teda pre každú reklamu, ktorú pod jeho hlavičkou vytvoríte.

Ako nastaviť rozšírenia o popisy? 

Rozšírenia o telefonické funkcie

Toto rozšírenie vám umožní pridať telefónne číslo do vašich reklám. Pokiaľ je cieľom vašej reklamy to, aby vám ľudia zavolali, pridajte ho do svojej reklamy a zákazníci vás tak budú môcť priamo kontaktovať jedným kliknutím. Dostupnosť telefónneho čísla viete nastaviť na základe vašich otváracích hodín.

Ako pridať rozšírenie o telefonické funkcie? 

Rozšírenia o textové správy

Ak je cieľom vašej reklamy to, aby vás zákazníci priamo kontaktovali, môžete rovnako využiť rozšírenie o textové správy. Po zadaní telefónneho čísla vám ľudia budú môcť písať textové správy, na ktoré podľa nastavených preferencií môžete reagovať buď z telefónneho čísla, alebo e-mailu.

Ako pridať rozšírenie o textové správy? 

Rozšírenia o odkazy na podstránky

Ak máte vo svojom e-shope podstránky, ktoré môžu byť pre zákazníkov zaujímavé, pridajte ich do vašej reklamy formou odkazov na podstránky. Odkazovať môžete aj na profily relevantné ku vašej reklame – napríklad Facebook, Instagram, či LinkedIn.

Ako pridať rozšírenie o odkazy na podstránky? 

Rozšírenia o štruktúrované úryvky

Štruktúrované úryvky pomáhajú zákazníkom získať lepší prehľad o ponúkaných službách a produktoch. Na rozdiel od popisov ich môžete pridávať aj na nižších úrovniach a rozlišovať tak medzi konkrétnymi kampaňami či reklamnými skupinami.

Pri ich nastavovaní sa môžete inšpirovať kategóriami a ich podkategóriami na vašom webe. Úryvky taktiež musia úzko súvisieť s obsahom vašej reklamy, aby vám negatívne neovplyvnili skóre kvality.

Ako nastaviť rozšírenia o štruktúrované úryvky? 

Rozšírenia o ceny

Ukážte používateľom svoje produkty aj s cenami priamo v reklame. Zákazníci si ich tak budú môcť prehliadnuť a ak ich zaujme konkrétny produkt, kliknutím sa dostanú priamo na jeho stránku vo vašom e-shope. Pre každý produkt je potrebné vytvoriť samostatné rozšírenie.

Ako vytvoriť rozšírenie o cenu? 

Rozšírenia o promo

S rozšírením o promo môžete vyzdvihnúť produkty, ktoré sú momentálne v zľave, respektíve vo výpredaji. Používatelia tak hneď uvidia, že vo vašom e-shope zoženú hľadaný produkt s najväčšou pravdepodobnosťou omnoho lacnejšie, než v iných.

Ako vytvoriť rozšírenie o promo? 

Rozšírenia o aplikáciu

Ak máte aplikáciu, vyzvite ľudí aby si ju stiahli a pokračovali v nákupe prostredníctvom nej. Funkcia je dostupná pre mobilné zariadenia s Androidom alebo iOS.

Ako vytvoriť rozšírenie o aplikáciu? 

Ako vidíte, Google naozaj ponúka množstvo spôsobov, ktorými môžete obohatiť svoju reklamu a zlepšiť jej výkon. Na záver opätovne pripomíname, že vo svojej reklame nemusíte využívať všetky z ponúkaných rozšírení. Ak rozšírenia, ktoré použijete, nesúvisia s obsahom vašej reklamy, môže sa to odraziť na jej skóre kvality. Nízke skóre kvality okrem iného zhoršuje vašu pozíciu v aukcii a celkovú dôveryhodnosť reklamy. Používajte preto iba také rozšírenia, ktoré priamo súvisia s obsahom vašej reklamy a pomôžu vám dosiahnuť cieľ, ktorý ňou sledujete.

Rezervujte si rýchly ㅤㅤㅤㅤ20-minútový videohovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si hovor 1:1 s jedným z našich account manažérov.

Prejdi na domovskú stránku

About the Author:

Konzultant pre online obchod a marketing. Držiteľ všetkých certifikácií Google Ads. Account Manager pre BlueWinston a Shopping in EU. CSS hrdina. Gamer.