Market 24 je eshop, ktorý má v ponuke hračky a rôzne produkty pre deti, napríklad kočíky, autosedačky, trojkolky, odrážadlá, deky, fusaky a ďalšie. Okrem toho má v ponuke aj tovar pre domácnosť a rodinu, športové potreby a tovar pre zdravie.
Celkovo má eshop v ponuke viac ako 60 000 rôznych produktov. Zároveň je aj importér a dovozca značiek Casualplay, Play, Puky a ďalších. Ďalšou výhodou je aj rýchle doručenie, teda do 2 dní od objednania. Eshop pôsobí na Slovensku, v Českej republike a v Maďarsku. Celkovo mal eshop v roku 2021 obrat vo výške okolo 1 mil. €.
Problém, ktorý Market 24 potreboval vyriešiť
Pri expanzii do Českej republiky a do Maďarska chcel e-shop najskôr spustiť výkonnostné Google kampane. Cieľom bolo získať čo najvyšší ROAS a čo najviac objednávok. Tiež kleint chcel rozdeliť produkty do niekoľkých kampaní, aby si mohol lepšie manažovať kampane a tak získať vyššiu výkonnosť.
Brand e-shopu je v Českej republike už trochu známy, ale v Maďarsku je takmer neznámy. Kvôli tomu si klient nastavil realistické očakávania ohľadom výkonu kampaní. Na začiatok si vybrali nižší 800% ROAS, ktorý by sa mal postupne zvyšovať ako budú kampane zbierať viac dát.
Ako BlueWinston pomohol?
1. Performance Max kampane – rozdelenie produktov
Produkty z Merchant účtu si klient rozdelil do 2 P. Max kampaní cez BlueWinston, v každej kampani použil 2 – 3 filtre súčasne. Produkty do kampaní si rozdelili podľa kategórií, cien a podľa potreby aj vylúčili niektoré značky. V prípade potreby môžu si jednoducho pausnúť produkty, ktoré práve nechcú inzerovať.
Kampane P. Max boli spustené zatiaľ bez podkladov, lebo sa chceli zamerať hlavne na Shopping reklamy. Neskôr možno pridajú aj podklady, aby sa zamerali inzerciu aj na ostatné Google siete (Youtube, Obsahová sieť, Gmail).
Zároveň si cez BlueWinston zapli aj scripty, ktoré automaticky optimalizujú P. Max kampane. Tým sa dosiahlo to, že keď niektoré produkty majú slabý výkon a nepausnú sa manuálne, tak ich pozastaví script pre optimalizáciu kampaní.
2. CSS služba Shopping in EU – optimalizovaná Cena za prekliky
Pre Merchant účty nasadili aj CSS službu a tak získavajú výhodu lacnejších preklikov. CSS služba poskytuje výhodu zľavy do 20% pre P. Max a Shopping kampane. Vďaka používaniu CSS služby získavajú optimalizovanú cenu za prekliky a tak z daného rozpočtu majú vyšší výkon, teda viac preklikov a konverzií. A zároveň majú výhodu oproti konkurencii, ktorá CSS službu zatiaľ nepoužíva. Kedže Market 24 používa BlueWinston, tak našu CSS službu Shopping in EU používa zdarma.
Ukážka reklamy v Google vyhľadávaní
Na screenshote nižšie si môžete pozrieť ako vyzerá Shopping reklama z e-shopu Market-24.cz, v tomto prípade ide o detské odrážadlo Puky. Ako môžete vidieť na reklame, e-shop používa našu CSS službu Shopping in EU.
Výsledky kampaní
Čo sa týka výsledkov kampaní, v tomto prípade vieme porovnať dva rôzne trhy, teda kampane v Maďarsku a v Českej republike. V oboch krajinách má Market 24 spustené rovnaké P. Max kampane. Rozdiely vo výsledkoch sú spôsobené v rozdielnej poznateľnosti značky a konkurenciou na danom trhu.
November 2022 | Maďarsko | Česko |
---|---|---|
PMax kampane | 781% ROAS | 926% ROAS |
PMax kampane | 140 konverzií | 180 konverzií |
Vyjadrenie majiteľa eshopu
“Na Českom trhu pôsobíme dlhodobejšie a preto je tam naš brand známejší, a tým pádom sú aj konverzie vyššie. Maďarsko je pre nás nový trh, na ktorom aktuálne začíname pôsobiť. Očakávame, že konverzie sa budú postupne zvyšovať až k cieľovej urovni.”
– Igor Ďatko, majiteľ
Zhrnutie a záver
Kampane v novembri 2022 priniesli ROAS okolo 800%. Na to, že ide o menší e-shop v Českej republike a neznámy e-shop v Maďarsku, sú to celkom slušné výsledky. Postupne ako sa zbierajú dáta v kampaniach, očakávame že sa ľahko dosiahne úroveň 1000% ROAS a viac.
Klientovym ďalším cieľom je postupne kampane vylaďovať, či už manuálne alebo automaticky. Cez BlueWinston je to možné tak, že sa dajú manuálne pauzovať málo výkonné produkty a tiež aj používaním zabudovaných scriptov.