MOYO.UA je jedným z najväčších predajcov elektroniky, domácich spotrebičov a rôzneho spotrebného tovaru na Ukrajine. Podnikať začali otvorením svojej prvej predajne v roku 2009. Odvtedy sa ich biznis rozšíril a v súčasnosti prevádzkujú veľký e-shop s viac ako 40 000 produktami. Pôsobia tiež prostredníctvom 56 predajní v 29 mestách ako napr. Kyjev, Ľvov, Charkov, Odesa a ďalšie.
Problém, ktorý sme chceli vyriešiť
PPC špecialista Denis Banda hľadal riešenie na automatizáciu produktových textových kampaní pre Moyo.ua. Cieľom bolo nájsť riešenie na automatické vytváranie a aktualizáciu kľúčových slov a reklám v Google vyhľadávaní.
Denis chcel tiež rozdeliť produkty do samostatných kampaní a takto efektívne spravovať rozpočty a stratégie ponúk. Jeho najväčšou požiadavkou bolo automatické vytváranie kľúčových slov a reklám pre všetky súčasné a budúce produkty na e-shope.
Ako pomohol BlueWinston?
Denis vytvoril 30 samostatných produktových textových kampaní v BlueWinstone pre rôzne kategórie produktov. Kľúčové slová boli vytvorené veľmi efektívne metódou Tag combination (kombinácia tagov).
Keďže BlueWinston “nahráva” údaje do Google Ads každých 6 hodín (interval možno zmeniť), ceny a produkty sa aktualizujú automaticky.
To znamená, že ak máte niektoré produkty vypredané, reklamy na ne budú automaticky pozastavené, kým ich nebudete mať na sklade a naopak. Ak sa vaše ceny na e-shope často menia, nemusíte sa obáváť, BlueWinston ich aktualizuje tiež.
Produktové textové kampane
1. Filtrovanie produktov
Pre rozdelenie produktov do viacerých kampaní Denis použil filtre a rozdelil produkty podľa kategórií z XML feedu.
Takto mohol vybrať len určité kategórie produktov a produkty v nich a rozdelil ich prostredníctvom 30 kampaní pre neskoršiu optimalizáciu.
2. Tvorba kľúčových slov
Kľúčové slová boli vytvorené z produktového XML feedu pomocou metódy kombinácie atribútov (tagov). Denis použil taktiež tagy pre názov produktu, model, výrobcov a skombinoval ich s viacerými prefixmi.
Vytvorenie jednej kampane pre stovky produktov trvalo približne 10 minút. Ostatné kampane boli vytvorené ešte v kratšom čase, keďže nastavenia z jednej kampane sa dali nakopírovať do všetkých ďalších kampaní.
3. Reklamné šablóny
Reklamy sa vytvárajú a aktualizujú v kampaniach pre jednotlivé produkty, ktoré boli predtým vybraté v procese filtrovania. Každý produkt v kampani má nastavené 2 – 3 responzívne reklamy s dynamicky sa meniacimi cenami a rozšíreniami o obrázky.
Čo si o výsledkoch a BlueWinston myslí PPC špecialista Denis Banda?
“Predtým sme na reklamu používali ruskú službu. Takže keď začala vojna, odmietli sme použiť čokoľvek ruské a prišli sme s procesom hľadania nového riešenia. Otestovali sme niekoľko služieb, ale BlueWinston vyzeral ako najlepšia voľba – robustný nástroj na vytváranie kľúčových slov, okamžitý náhľad na reklamu a možnosť pridávania obrázkov produktov do reklám!”
Hodnotenie kampaní
Na záver tejto prípadovej štúdie môžeme konštatovať, že BlueWinston dokázal zjednodušiť a zautomatizovať inzerciu produktov vo vyhľadávaní Google a klientovi sme priniesli úžasné výsledky už počas skúšobnej doby – 30 dňového trialu. Výsledkom bolo, že PPC špecialista mal viac času na optimalizáciu kampaní, keďže tvorba prebehla rýchlo a efektívne.
Záver
Ako vidíte, keď sú kampane správne nastavené, BlueWinston môže priniesť skvelé výsledky. Vždy sme hovorili, že základom dobrej reklamy prostredníctvom nášho nástroja je dobre štruktúrovaný XML feed.
Od konfliktu na Ukrajine zaznamenali všetky okolité krajiny rapídny pokles online predaja. Samozrejme, takéto udalosti výrazne prispievajú k určitým obavám z ďalšieho vývoja situácie, čo má za následok, že ľudia nerobia unáhlené rozhodnutia pri nákupe produktov.
Pomocou tejto prípadovej štúdie môžeme s istotou povedať, že aj v kritických situáciách, aké práve teraz ľudia na Ukrajine zažívajú, online reklama môže stále dobre fungovať.