Šedý trh
Šedý trh je označenie pre predaj vecí, ktoré boli vyrobené so súhlasom majiteľa značky. No aj napriek tomu sa predávajú na iných miestach než sú tie, ktoré oficiálne podporuje distribútor. Jedná sa o predaj neoficiálny, no na rozdiel od čierneho trhu však tento predaj nie je ilegálny. Predajcovia by sa mali brániť tomu, aby sa stali súčasťou šedého trhu. Výrobcovia tomu, aby sa ich tovar predával na čiernom trhu. To sa dá zaistiť napríklad poctivým sledovaním pravidiel v krajine, kde sídlite, ako aj v krajinách, do ktorých posielate tovar. Výrobcovia môžu napríklad zvážiť rôzne modelové čísla pre rôzne krajiny, aby vedeli rozlišovať, či sa niečo nestalo súčasťou šedého trhu. Pokiaľ máte pocit, že vidíte reklamu na nákup tovaru na šedom trhu, môžete zažiadať o jej odstránenie.Recenzie
Recenzie vedia byť v ecommerce veľkým prínosom. Keďže ľudia nevidia vaše produkty a správanie sa ako vo fyzickej predajni, častokrát je ich rozhodnutie ovplyvnené práve recenziami od vašich zákazníkov. Pre vás ako predajcu je v prvom rade potrebné zmapovať si, kde všade vám zákazníci môžu udeľovať spätnú väzbu, aby ste ju mohli pravidelne sledovať. Iba tak na ňu budete môcť v čo najlepšom čase reagovať a pracovať s ňou. Nie všetci zákazníci píšu recenzie automaticky. Mnohokrát sa ozvú iba v prípade, že so službami neboli spokojní. Proste preto o recenzie aj spokojných zákazníkov, napríklad napísaním e-mailu s pripomenutím možnosti napísania recenzie. Čo robiť v prípade, že získate…- …dobré recenzie: Dobré recenzie sú motorom vášho biznisu a malo by byť vašim cieľom získať ich čo najviac. Zviditeľnite tieto recenzie pre vašich potenciálnych zákazníkov, napríklad ich zdieľaním na sociálnych sieťach, či uverejnením na webe.
- …zlé recenzie: Na zlé recenzie skúste vždy čo najskôr reagovať – priznajte chybu, ospravedlňte sa, navrhnite riešenie. Vonkoncom nereagujte agresívne, bez ohľadu na to, ako bol komentár napísaný.
Vyskúšajte Microsoft Ads a náš nástroj zdarma
do 2026!




