Najlepšie remarketingové stratégie pre Google Ads

Navštívili už potenciálni zákazníci váš e-shop, no nevykonali konverziu/nákup? Priveďte ich späť na vašu stránku a uistite ich, že ste správnou voľbou. Pomôžu vám s tým remarketingové kampane a pár osvedčených praktík, ktoré pri ich nastavovaní využiť.

Dnes je vďaka remarketingu realizovaná už viac ako polovica konverzií. Súvisí to s dynamikou trhu a veľkým počtom možností, medzi ktorými si môžu ľudia vybrať. Preferujú preto najprv preskúmať trh a až následne spraviť nákup. Pokiaľ už vašu stránku navštívili, no nákup ešte nevykonali, môžete sa im pripomínať prostredníctvom remarketingu. Spísali sme pre vás najlepšie stratégie, ktoré môžete využiť pri jednotlivých formách remarketingu v službe Google Ads.

Remarketing v Obsahovej sieti Google

Štandardný remarketing zobrazuje reklamy používateľom, ktorí už vašu stránku navštívili vďaka reklame, no nič si nekúpili a teraz si prehliadajú iné stránky alebo aplikácie v obsahovej sieti.

Podobne ako pri štandardných reklamných kampaniach, vylúčte svoju reklamu zo stránok, na ktorých sa nechcete zobrazovať. Najmä aby ste nenadobudli asociáciu s nejakým biznisom alebo značkou, ktorá by vám mohla uškodiť. Nastavte si tiež limit pre zobrazovanie vašich bannerov, aby sa nezobrazovali úplne všade a neustále, pretože to bude skôr kontraproduktívne.

Rozdeľte vašich zákazníkov podľa rôznych kritérií. Pre používateľa, ktorý strávil na vašej stránke 3 minúty bude efektívnejšie ponúknuť vyššiu cenu, než pre niekoho, kto sa tam dostal omylom. Segmentovať môžete napríklad na základe spomenutého času stráveného na stránke, počtu návštev, návštev špecifických stránok, a pod. Spravíte to definovaním nového publika v Google Analytics.

Remarketingové zoznamy pre reklamy vo Vyhľadávaní

Pokiaľ ľudia navštívili váš web a naďalej na Googli vyhľadávajú to, čo potrebujú, zobrazia sa im vaše reklamy. Základom je, aby ste sa v tomto prípade zamerali a cielili iba na ľudí, ktorí na vašej stránke nekonvertovali/nespravili nákup.

V tomto formáte naďalej všetko závisí od kľúčových slov. Z odpozorovaných praktík odporúčame využívať kľúčové slová, ktoré mali vysokú mieru prekliku, ale nízku mieru konverzie. To v mnohých prípadoch znamená, že potenciálni zákazníci sa ešte stále rozhodujú nad kúpou.

Zároveň, rozšírte váš zoznam kľúčových slov o search termy, ktoré boli vygenerované použitými kľúčovými slovami a súviseli s vašim biznisom. Naopak, pokiaľ kľúčové slová generovali search termy, ktoré s vašim biznisom nesúviseli, môžete tieto kľúčové slová vyradiť a predísť tak zbytočnému zobrazovaniu vašej reklamy.

Keďže sa vo vyhľadávaní jedná o textové reklamy, preformulujte ich tak, aby boli ešte zaujímavejšie. Všeobecným odporúčaním je najmä využite CTA (call-to-action) fráz a vyzdvihnutie jedinečnosti vašich produktov a služieb. Remarketingové kampane sa zobrazujú ľuďom, ktorí už vašu stránku navštívili, len sa ešte potrebujú rozhodnúť. Pomôžte im v rozhodovaní vašim textom.

Taktiež môžete využiť už spomínané definovanie nových publík na základe vami zvolených kritérií.

Vlastný zoznam zákazníkov

Nahrajte zoznamy kontaktných údajov, ktoré vám poskytli vaši zákazníci napr. vo formulári. Keď sa títo ľudia na Googli prihlásia, môžete im zobrazovať vhodné personalizované reklamy. Problémom tohto formátu, najmä pre menšie e-shopy je, že v takomto zozname potrebujete aspoň 1.000 ľudí, pokiaľ ho chcete využiť vo Vyhľadávaní Google a aspoň 100, pokiaľ v Obsahovej sieti.

Na druhú stranu je výhodou, že máte vymedzené publikum, na ktoré budete cieliť vaše reklamy. Preto môžete používať kľúčové slová so širokou zhodou, alebo naformulovať text reklamy, ktorý toto publikum efektívne osloví. Títo ľudia s vami už na základe niečoho interagovali a dali vám ich údaje, preto môžete lepšie prispôsobiť komunikáciu, ktorú im venujete.

Dynamický remarketing

Vďaka dynamickému remarketingu budú zobrazené produkty alebo služby, ktoré si ľudia pozerali na vašom e-shope alebo v aplikácii. Pokiaľ zápasíte s hľadaním vhodnej stratégie alebo s inzerovaním len začínate, dynamický remarketing môže byť pre vás riešením. Učením sa získava informácie potrebné na to, aby prispôsobil rekmarketingovú kampaň potenciálnym zákazníkom na mieru. Stratégie si teda vo veľkej miere vytvára sám.

Stále však môžete vylúčiť stránky, na ktorých nechcete vašu reklamu zobrazovať. Alebo naopak pridať tie, kde by sa zobrazovať mala. Taktiež môžete využiť segmentáciu publika, ako sme ju predstavili pri remarketingu v Obsahovej sieti.

Ako vidíte, neexistuje jediná univerzálna stratégia, ktorou by ste zvýšili výkonnosť všetkých formátov remarketingových kampaní. Najprv je potrebné na základe vašich cieľov definovať, ktorý formát bude najvhodnejší a následne v ňom využiť spomínané praktiky.

Ak vám toto nestačí, prečítajte si ešte viac osvedčených remarketingových stratégií pre Google Ads.

Taktiež sa môžete pozrieť ako na Dynamický Remarketing cez Smart Shopping Ads.

BlueWinston.com je automatizovaný nástroj na tvorbu produktových reklám pre Google Search. Predstavuje alternatívu ale zároveň aj tzv. must be doplnok ku klasickým Google Shopping ads. Produktové kampane tvorené z data feedu eshopu predstavujú vyše 40% podieľ na ročnom %CTR a zobrazení v Google Search, ktoré vedú k úspešnej transakcii. Jedinečná technológia, inovatívny prístup k tvorbe kľúčových slov a reklám pre každý jeden produkt, skupiny produktov a ich kategórie v eshope robí z tohto nástroja jednotku na svetovom trhu. BlueWinston dneska používa stovky klientov vo viac ako 50 krajinách sveta (zobraziť recenzie od PPC špecialistov a užívateľov). Vďaka BlueWinston.com viete nie len automatizovať tvorbu reklám na vaše produkty, ale takisto automatizovať ich optimalizáciu a manažment vďaka súboru automatických pravidiel a skriptov na bidding, ktoré sa aplikujú neuveriteľne krátkom čase a to už každých 6 hodín!
  • zvýšte predaje až 60%
  • zvýšte ROAS až o +1500%
  • znížte PNO o -40%
  • inzerujte na všetky produkty
  • automatizujte tvorbu a manažment