Napíšte ešte lepší text pre vašu reklamu s týmito radami

O tom, či budete z vašej reklamy profitovať, alebo to bude iba zbytočná strata peňazí, rozhodujete v prvom rade vy. Je mnoho nastavení, ktoré významne ovplyvnia výkon vašej reklamy. No bezpochyby najdôležitejším z nich je text, ktorým váš produkt propagujete.

Text reklamy sa môže zdať v porovnaní s ďalšími nastaveniami, ako je napríklad cielenie, jednoduchá vec. No opak môže byť pravdou, najmä pri limite znakov, ktorý majú Google Ads. Tie ponúkajú iba obmedzený priestor, v ktorom môžete zaujať svojich potenciálnych zákazníkov. Preto je potrebné pozorne rozmýšľať nad každým slovom, ktoré do reklamy v píšete.

Samozrejme, neexistuje jeden všeobecný text alebo návod, ktorý vám zaručí 100% úspech. Ale je množstvo odskúšaných praktík, ktorými môžete ku tomu úspechu prispieť. Vybrali sme pre vás 7 tých najdôležitejších:

  1. Uvedomte si, kto sú vaši zákazníci

Pri formulovaní textu reklamy je potrebné si v prvom rade uvedomiť, kto sú vaši zákazníci. Akí ľudia kupujú vaše produkty alebo služby? Koľko majú rokov? Odkiaľ pochádzajú? Aké sú ich nákupné záujmy?

Aj keď sa to javí byť mnoho podrobných údajov, ku ktorým je náročné sa dostať, pokiaľ máte účet v Google Analytics, tieto a množstvo ďalších údajov vyčítate práve tam. Podľa toho môžete potom naformulovať vhodný text, ktorý vašich budúcich zákazníkov osloví.

  1. Vyriešte problém vašich potenciálnych zákazníkov

Keď ľudia niečo nakupujú, chcú daným produktom alebo službou vyriešiť nejaký zo svojich problémov. Kupujú si kuchynského robota, lebo pripraviť recept bez neho je náročné.

Vašim cieľom by malo byť vyriešenie týchto problémov. Tie sa samozrejme líšia od produktu alebo služieb, ktoré ponúkate.

  1. Používajte CTA frázy

Call-to-action (CTA) frázy je všeobecné označenie pre frázy, ktorými vyzývate ľudí ku nejakej činnosti. Keď máte definovaný problém ľudí, ktorí vyhľadávajú váš produkt, vyzvite ich ku tomu, aby tento problém vyriešili.

Samozrejme, nemalo by sa jednať iba o všeobecné prázdne frázy. Mali by zapadať do kontextu reklamy a cieľa, ktorý nasledujete. Môžete ich spájať aj s benefitmi, ktoré váš e-shop prináša. Napríklad: „Kúpte si kuchynský robot u nás za pár sekúnd, bez zbytočného čakania v rade!“

  1. Pracujte s ľudskými emóciami

Vyzdvihovaním riešenia pre problémy vašich zákazníkov a využívaním CTA fráz pracujete s ľudskými emóciami. Ako predajcovia by ste mali vo vašich budúcich zákazníkoch vzbudiť pocit túžby a potrebu produktu, ktorý inzerujete.

  1. Vyzdvihnite jedinečnosť vášho produktu, alebo benefity vašej služby

Už sme si vysvetlili, prečo sa pri formulácii textu reklamy oplatí myslieť na problémy zákazníkov. No na trhu sa nachádza množstvo ďalších e-shopov, ktoré im môžu ponúknuť ten istý produkt. Prečo by si zákazníci mali teda zvoliť práve vás? Čím sa odlišujete od konkurencie?

Ponúkate nadštandardnú kvalitu? Nemusia zákazníci platiť poštovné? Môžu využiť dodatočnú zľavu na ďalší nákup? Zdôraznite jedinečnosť vašich služieb a aj produktu, ktorý ponúkate. Odlíšte sa od konkurencie, aby si zákazníci vybrali práve vás.

  1. Využite potenciál zobrazenej URL

Zobrazená URL je adresa, ktorá by mala vypovedať o tom, kam sa zákazník po kliknutí na reklamu dostane. Nemusí byť v rovnakom tvare, ako vyzerá na webe. V Google Ads máte možnosť ju skrátiť, aby zahŕňala skutočne len to najdôležitejšie. Vašu doménu môžete doplniť o dve cesty a pri každej z nich využiť až 15 znakov.

Ak si teda vezmeme príklad o už spomínaných kuchynských robotoch, ak sa zákazník cez vašu reklamu dostane ku skupine kuchynských robotov, z ktorých si môže vybrať ten preferovaný, zobrazená URL môže vyzerať aj takto: www.priklad.sk/kuchynske-spotrebice/kuchynske-roboty. Pokiaľ sa jedná iba o konkrétny robot, môžete zahrnúť jeho názov.

  1. Vyvarujte sa používania nadbytočných znakov, či veľkých písmen

Okrem toho, že to pri serióznej inzercii nevyzerá atraktívne, používaním nadbytočných znakov (napr. k-ú-p-t-e ešte dnes!!!!!) alebo používaním veľkých písmen na miestach, kam obvykle nepatria (napr. POSLEDNÉ DNI Z-L-I-A-V!) sa dopúšťate porušovania zásad inzercie v Google Ads. Používajte ich preto iba na miestach, kam patria – začínajte vety a názvy produktov s veľkým písmenom, za CTA frázami použite výkričník, a pod. Vyvarujete sa tak tomu, že vaša reklama bude zablokovaná systémom, ktorý vyhodnocuje plnenie zásad inzercie v Google Ads.

Ako sme už spomenuli vyššie, neexistuje všeobecne platný návod, ktorý zaručí 100% úspech vašej reklamy. Ak však budete mať pri jej tvorbe na mysli zmienené praktiky, môžu k tomu úspechu vo vysokej miere prispieť. Samozrejme odporúčame sledovať údaje o výkone reklamy, aby ste ju mohli v prípade potreby upravovať a prispôsobovať.

Rezervujte si rýchly ㅤㅤㅤㅤ20-minútový videohovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si hovor 1:1 s jedným z našich account manažérov.

Prejdi na domovskú stránku

About the Author:

Konzultant pre online obchod a marketing. Držiteľ všetkých certifikácií Google Ads. Account Manager pre BlueWinston a Shopping in EU. CSS hrdina. Gamer.