Názov produktu a správny XML feed: kľúč k úspechu automatizovaných textových reklám na produkty v Google

BlueWinston je nástroj na automatizovanú tvorbu produktových textových reklám pre Google Search. Kľúčom k úspechu čo najjednoduchšej automatizácie je reklám je práve tvorba názvu samotných produktov. Určite ste sa milí e-shopperi s tým už neraz stretli, hlavne u známych porovnávačov cien ako napríklad Heureka.sk, či Pricemania.sk (btw tiež klient, ktorý využíva náš nástroj na tvorbu desaťtisícov produktových reklám), že vyžadujú určité pravidlá pri tvorbe produktových názvov, ktoré zabezpečia čo najlepší a najrýchlejší listing väčšiny vašich produktov.

Správny názov produktu je Alfa a Omega tiež textových reklám v Google Search a to práve z dôvodu, že pokiaľ dodržíme určité pravidlá a poradie v tvorbe názvu produktu, tak si zabezpečíme čo najjednoduchšiu a najkvalitnejšiu tvorbu kľúčových slov pre zobrazovanie inzerátov na produkty v Google Search.

BlueWinston tvorí plne automaticky kľúčové slová pre reklamy vašich produktov práve z produktových názvov a preto treba zabezpečiť správne poradie a štruktúru!

XML feed: Ako by mal vyzerať názov produktu vo vašom e-shope?

Hovoríme o názve produktu vo vašom e-shope, pretože tento názov prechádza následne do samotného XML feed-u produktov, o ktorom si povieme nižšie, a vďaka ktorému sa následne generujú textové reklamy na základe automatizácie, či listing produktov v porovnávačoch cien.

E-shopy, ktoré majú správne definované názvy produktov majú až o 80% vyššiu mieru konverzie v Google Search reklamách!

Správny názov produktu Nesprávny názov produktu

Správny názov produktu, ako môžeme vidieť vľavo hore je z dôvodu, že obsahuje vyslovene iba špecifický názov produktu a to v presnom poradí: 1. miesto (výrobca), 2. miesto (typ, resp. model)

Správne poradie jednotlivých atribútov v názve produktu:

  1. popisný tvar produktu (napr. „Reťazová elektrická píla“)
  2. výrobca (v tomto prípdade to je „Makita“)
  3. typ (v tomto prípade to je „UC3541A“)
  4. model
  5. veľkosť
  6. farba
  7. určenie / pohlavie

Schválne sú zvýraznené časti ako „výrobca“, „typ“, „model“, pretože všetky ostatné časti, hlavne veľkostné varianty, farebné varianty, či určenie sú často zle definované a pre potreby automatizácie a tvorby správnych kľúčových slov by sa nemali používať ak sú súčasťou jedného a toho istého produktu.

Ak teda máme produkt  -> napr.: Nike Air Max 90 a na stránke tohto produktu je možnosť si vybrať dodatočne rôzne veľkosti, či farby, tak tieto informácie nepridávame do XML feedu! Je to z dôvodu, že takto ľudia jednak často nehľadajú v Google Search -> iba veľmi malé % vyhľadávaní a za 2. takto definované názvy sú len „umelo“ doplnené, pretože v samotnom e-shope figuruje iba jeden produkt ako „rodičovský produkt“ a to „Nike Air Max 90“ a nie jeho veľkostné, či farebné kombinácie. Preto ich ani nevkladajte do XML feedu.

Môžete používať aj popisné názvy produktov

Často e-shopperi potrebujú používať a vkladať popisné slová do názvov produktov, aby užívateľom uľahčili v rozhodovaní alebo im presnejšie popísali samotný produkt. Na obrázku nižšie môžeme vidieť, ako správne používať popisné tvary / názvy produktov. Vždy ich umiestňujeme na prvé miesto samotného názvu produktu. Čiže pred výrobcu, typ, model atď. Následne si potom môžeme vďaka odstraňovaniu a iných funkcií to, že ich vieme niekedy použiť v kľúčových slová a inokedy ich zase môžeme schovať, aby sa nám vytvorili aj originálne kľúčové slová z originál názvov produktov!Popisné tvary v názve produktu na prvom mieste

Z takéhoto názvu produktu, kde je aj popisný tvar na prvom mieste vieme potom krásne vďaka BlueWinston.com vytvoriť tzv. NON-Brand produktové a skupinové reklamy s vhodnými kľúčovými slovami, ale tiež, ako som už spomenul, aj štandardné produktové, skupinové, či DSA reklamy na Produkty bez týchto popisných slov a fráz.

XML štruktúra pre automatizované reklamy na produkty

Štruktúra je veľmi jednoduchá a vychádza z položiek a informácií o produkte(och), aby sme ich následne vedeli definovať v reklamnej skupine, resp. kampani a prípadne si vedeli triediť produkty do kampaní podľa požadovaných vlastností, či zaradenia.

Príklad ideálneho XML feed-u

<?xml version=“1.0“ encoding=“UTF-8“ ?>
<shop>
<item>
<productname><![CDATA[Philips 190WV7CS1 dark-blue]></productname>
<price>65.34</price>
<category><![CDATA[Monitory > LCD > 19“ monitors]]></category>
<manufacturer>PHILIPS</manufacturer>
<url><![CDATA[http://www.yourshop.com/index.php?page=prod_info&prod_id=407]]></url>
<model>190WV7CS1</model>
<category_lastlevel><![CDATA[19“ monitors]]></category_lastlevel>
<color><![CDATA[dark-blue]]></color>
</item>
</shop>

Povinné <tagy> v XML feed-e

  1. <productname> // elementárna položka pri tvorbe reklám a hlavne kľúčových slov
  2. <price> // cenu môžete ale nemusíte zobrazovať v reklamách no pomôže skriptom
  3. <url> // produktové url sú nutnosť – bez nich sa nevytvoria reklamy v Google Ads
  4. <manufacturer> // nevyhnutné pre samotné fungovanie systému
  5. <category> // budete môcť filtrovať produkty a vytvárať reklamy podľa kategórií

Aké kľúčové slová vieme následne vytvoriť?

Produktové kampane

Skupinové kampane

Kľúčové slová a reklamy smerujúce na konkrétny a špecifický produkt

Produktová kampaň s popisnými výrazmi

  • [Elektrická reťazová píla Makita UC3541A 2018]
  • => je tu iba model „2018“, pretože existuje aj model 2017, 2019, atď

Produktová kampaň BEZ popisných výrazov (použijeme funkciu hide all words before tag <manufacturer>

  • [Makita UC3541A 2018]

NON-BRAND Produktová kampaň s popisnými výrazmi (vylúčime výrobcu)

  • [Elektrická reťazová píla UC3541A 2018]

NON-BRAND Produktová kampaň BEZ popisných výrazov

  • [UC3541A 2018]
Kľúčové slová a reklamy smerujúce na skupinu produktov (cielime na viac ako 1 produkt v e-shope)

Skupinová kampaň s popisnými výrazmi (tu cielime na viac ako jeden produkt vrámci inzercie)

  • [Elektrická reťazová píla Makita UC3541A]
  • [Elektrická reťazová píla Makita]

Skupinová kampaň BEZ popisných výrazov

  • [Makita UC3541A]

NON-BRAND Skupinová kampaň BEZ popisných výrazov

  • [UC3541A]

Ako budú vyzerať reklamy v Google Search?

Feel free to contactus@bluewinston.com with any questions about how to create the best product names and XML product data feeds for BlueWinston’s automated text ads in Google Search!

Čo je to produktový XML feed?

Pod pojmom produktový XML feed si môžeme predstaviť základný súbor, ktorý používame pre online služby, najčastejšie pre inzerciu produktov na Google, Facebooku a na porovnávačoch cien. V XML feedoch sa posielajú štruktúrované údaje o stovkách až tisícoch produktov rôznych značiek a kategórií. XML feed je zvyčajne na konkrétnej URL adrese.

Aká je štruktúra produktového XML feedu?

Štruktúra produktového XML feedu je veľmi jednoduchá. Je založená na položkách a informáciách o produktoch, aby sme ich mohli následne definovať v reklamnej skupine alebo v kampani. Taktiež môžeme vďaka XML feedu produkty roztriediť do kampaní na základe požadovaných vlastností alebo kategórií. Tu si môžete pozrieť ako odporúčame posielať názvy produktov v XML feedoch.

Povinné <tagy> v XML feede:

<productname> => názov produktu (značka + model)
<url> => URL adresa produktu na danom eshope
<price> => cena produktu (s DPH)
<category> => do ktorej kategórie patrí daný produkt
<manufacturer> => výrobca alebo značka produktu

Jednoduchá štruktúra XML feedu pre jeden produkt:

<?xml version=“1.0“ encoding=“UTF-8“ ?>

<shop>

<item>

   <productname>Mobilný telefón Apple iPhone 11 čierny</productname>

   <price>65.34</price>

   <category>Mobilné telefóny</category>

   <manufacturer>Apple</manufacturer>

   <url>http://www.yourshop.com/apple-iphone-11</url>

</item>

</shop>

Ako vytvoriť XML feed?

Produktový XML feed sa vo väčšine prípadov dá vytvoriť priamo v administrácii eshopu, prípadne si môžete nainštalovať do eshopu moduly a pluginy, cez ktoré ho veľmi jednoducho vytvoríte. Tu si môžete prečítať viac o našich pluginoch na tvorbu XML feedov v eshopových systémoch Shopify a Magento. Pre úpravu už existujúceho feedu, napríklad ak potrebujete mať v novom feede len časť produktov, môžete použiť napríklad DataFeedWatch.com

Aký XML feed môžem používať pre BlueWinston?

V PPC nástroji BlueWinston.com môžete používať bežné XML feedy určené pre Google, Facebook a porovnávače cien (napr. pre Heureku). Tiež vám vieme z nich pripraviť feedy pre Google Merchant a dynamický produktový remarketing v Google Ads.

O autorovi/autorke:

Janka Kucharová
Account Manager pre BlueWinston. Starám sa o našich klientov a pomáham im vytvárať a optimalizovať ich kampane. Rada píšem blogy o témach v oblasti PPC reklamy a pripravujem prípadové štúdie so zaujímavými výsledkami, ktoré sme dosiahli prostredníctvom BlueWinston.