Google sa neustále snaží zlepšovať svoje služby. Či už je to upravovaním starých funkcionalít, alebo pridávaním úplne nových. Tentokrát si posvietili na merchantov, ktorí využívajú Shoppingové kampane.
Nové anotácie v Shopping reklamách
Okrem anotácií, ktoré už v Nákupných reklamách už môžete použiť, pridal Google dve ďalšie. Ide o Free shipping a Fast shipping, teda dodanie zadarmo a rýchle dodanie. Kedy sa tieto dve anotácie môžu použiť?
free shipping – toto je celkom jednoznačné. Anotáciu pre “dodanie zadarmo” môžete použiť vtedy, keď obchodník posiela produkt bez účtovania akýchkoľvek poplatkov. Platí aj prípad, ak nakúpite nad určitú čiastku a poštovné je zadarmo až potom
fast shipping – tu by to potrebovalo vysvetlenie, pretože každý si rýchle dodanie predstavuje inak. Definícia od Google je však jednoznačná: dodanie tovaru maximálne do 3 pracovných dní, to platí od podania objednávky, teda zahŕňa aj jej spracovanie a odoslanie.
Aké sú požiadavky na použitie nových anotácií?
Toto je zoznam všetkých požiadaviek, ktoré musíte ako merchant splniť ak chcete využívať nové anotácie:
- aktívne Merchant Centrum s vloženými produktami
- aktívne meranie konverzií v Google Ads účte
- produkty v Merchant Centre, ktoré sú označené s rýchlym dodaním a dodaním zadarmo
- nastavené dodanie na úrovni účtu ako zadarmo a rýchle
- atribúty vo feede shipping_label a transit_time_label
- cieľové, alebo informačné stránky o dodaní zadarmo a rýchlo spolu s informáciou v platbe
- predávať v Amerike
Nové anotácie zatiaľ len za veľkou mlákou a prečo sa na ne pripraviť?
Presne tak. Ide o možnosť, ktorú zatiaľ využívajú len Američania. Zatiaľ sa nevie, kedy prídu aj do našich končín, ale je dobré byť vopred pripravený.