Nové ovládacie prvky inteligentných ponúk pre vyššiu flexibilitu kampaní

Smart Bidding od Googlu sa stal rýchlo populárnym nástrojom pre nastavovanie vhodných ponúk. Súbor pravidiel, ktorý dokáže vďaka automatickému učeniu sa vytvoriť stratégiu na mieru, ušetril hodiny práce už nejednému používateľovi. Podľa Googlu je však stále priestor na optimalizáciu a zlepšenie výkonu tohto nástroja.

Na konferencii Google Marketing Live 2019 bolo predstavených množstvo nových funkcií a prvkov. Medzi nimi napríklad nové reklamné formáty, ale aj aktualizácie pre už existujúce nástroje – napríklad Smart Bidding.

Inteligentným ponukám pridal Google štyri nové funkcie. Cieľom je, ako obvykle, zjednodušiť prácu používateľom Google Ads a priniesť do ponúk ešte viac flexibility.

  1. Nastavenie konverzií na úrovni kampane

Doteraz sa ciele konverzií stanovovali na úrovni účtu. V praxi to znamenalo, že ak v danom účte bežalo viac kampaní, všetky sa museli prispôsobiť tomuto cieľu. Pokiaľ sú kampane jednotné, nemuselo sa to javiť ako problém. Pre používateľov, ktorí vytvárali rôznorodé kampane, to bolo do značnej miery obmedzujúce.

Konverzie je teraz možné nastavovať na úrovni kampane. V stĺpčeku „Konverzie“ sa budú zobrazovať rôzne úkony, ktorými je možné optimalizovať nastavenia. Výhody sa prejavia hlavne pokiaľ máte viacero kampaní s rôznym rozpočtom.

  1. Prispôsobenie sezónnosti

Výkyvy vo výkonnosti reklám môžu obmedzovať automaticky učiaci sa mechanizmus. Aj napriek tomu, že doterajší Smart Bidding už túto možnosť zohľadňoval, v najbližšom čase sa stane ešte flexibilnejším. Pokiaľ viete, že vás čaká nejaký výkyv vo výkone vašej reklamy, napríklad kvôli výpredaju, môžete naň prispôsobiť svoje ponuky už dopredu.

  1. Maximalizácia hodnoty konverzií

Svoj rozpočet môžete teraz prispôsobovať aj na základe faktorov objem a rast. Maximalizácia hodnoty konverzií je novou stratégiou inteligentných ponúk, ktorá vám umožní využívať faktory iné, než efektivitu.

  1. Pravidlá hodnoty

O štvrtom prvku Google doposiaľ moc neprezradil. Jeho účelom bude rozdeľovanie hodnôt konverzie na základ rôznych charakteristík, ako je lokalita, zariadenie alebo publikum. Rozdelenie týchto hodnôt prispeje k vášmu rozhľadu a možnostiam optimalizácie kampane.

Rezervujte si rýchly ㅤㅤㅤㅤ20-minútový videohovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si hovor 1:1 s jedným z našich account manažérov.

Prejdi na domovskú stránku

About the Author:

Konzultant pre online obchod a marketing. Držiteľ všetkých certifikácií Google Ads. Account Manager pre BlueWinston a Shopping in EU. CSS hrdina. Gamer.