O fungovaní Blue Winston pre DevaGroup so Štefanom Chochláčom

DevaGroup je certifikovaným partnerom Google Ads. Ide o poľskú agentúru tvorenú špecialistami cez rôzne formy marketingu a spolupracujú aj s Blue Winston. Prednedávnom im poskytol rozhovor Štefan Chochláč, COO Blue Winston o menšej histórii a fungovaní nástroja. Prečítajte si, ako vnímame Blue Winston z vnútornej perspektívy.

Rozhovor s Blue Winston COO pre DevaGroup

Prečo ste sa rozhodli poskytnúť svoj nástroj poľskému trhu? Kde inde ešte operujete?

Štefan Chochláč, COO Blue Winston

Štefan Chochláč, COO Blue Winston

Nakoľko sme online tool ako SaaS, ktorý sa neobmedzuje na krajinu, máme klientov z celého sveta. V podstate sa náš tool dá používať všade, kde je Google Ads. Na poľský trh sme sa rozhodli vstúpiť asi pred pol rokom, kedy sa nám naskytla príležitosť začať spolupracovať s bývalými odchovancami samotného Google. Vytvorili sme sales team sídliaci priamo vo Varšave, ktorý má priame kontakty na agentúry po celom Poľsku.

Čo je Blue Winston?

Blue Winston je automatizovaný nástroj na tvorbu produktových reklám do Google Search. Pomocou tohto nástroja môže priamo e-shop alebo agentúra, ktorá spravuje online kampane pre e-shop vytvoriť veľmi jednoducho a efektívne reklamy pre stovky, tisíce, či desaťtisíce produktov už za pár minút.

Čo znamená pre SEM špecialistu používať váš nástroj? Ako uľahčuje jeho prácu?

Základným benefitom je fakt, že SEM špecialista nie je schopný bez nástroja tohto typu vytvoriť a spravovať reklamy na stovky, či tisícky produktov. Hlavné výhody a dôvody prečo prejsť k BlueWinston.com môžete nájsť spísané v našom článku. No určite za zmienku stojí hlavne úspora času, nákladov a synchronizácia reklám každých 6 hodín, vďaka čomu SEM špecialista môže venovať oveľa viac času iným činnostiam, prípadne získavaniu nových zákazníkov.

Ktoré Blue Winston funkcie sú pre rôznych špecialistov najzaujímavejšie, na ktoré by sa mali primárne zamerať?

V prvom rade je to systém a jeho jednoduchosť, akým sa tvoria long-tail kľúčové slová. Nepotrebujete mať žiadne skúsenosti s regexom či programovaním ako u konkurencie. Blue Winston priniesol na trh jedinečný typ kampaní, ktorý zatiaľ neponúka žiadna konkurencia a je zameraný na automatickú tvorbu reklám pre tzv. skupiny produktov. Tento typ kampaní prináša užívateľom Blue Winstona až 50%+ z celkových transakcií / konverzií. Funkcií, ktorými sa BW odlišuje je naozaj veľa, no za zmienku stojí určite aj výhodná a veľmi nízka samotná cena. Ide o príležitosť pre malé a stredné e-shopy, ktoré môžu takisto využívať naše funkcie na automatizáciu a inzerciu produktov v Google Search.

Ako proces automatizácie funguje? Je efektívnejší než manuálna automatizácia?

Blue Winston je nie len efektívnejší v procese tvorby produktových reklám než manuálna tvorba, ale dovolím si tvrdiť, že je to jediná forma, ako sa dajú tvoriť a vždy udržovať v aktuálnom stave produktové inzeráty. Proces je veľmi jednoduchý. V prvom kroku sa načítajú dáta o produktoch z .XML feedu e-shopu a v ďalších dvoch krokoch si zvolíte systém na tvorbu kľúčových slov a samotné šablóny na textové reklamy, ktoré sa budú replikovať pre všetky produkty vo vami pripravovanej produktovo-cielenej kampani.

Blue Winston je nie len efektívnejší v procese tvorby produktových reklám než manuálna tvorba, ale dovolím si tvrdiť, že je to jediná forma, ako sa dajú tvoriť a vždy udržovať v aktuálnom stave produktové inzeráty.

Kde sa vzal nápad používať modrý klobúk a logo Blue Winston ako vašu identitu?

Našim nástrojom sme chceli PPC špecialistom poskytnúť pomoc pri ich práci, niečo ako šikovného, inteligentného, zodpovedného nového kolegu s veľa skúsenosťami. Z tohto dôvodu sme sa snažili náš tool personalizovať a dať mu vhodné meno. Pochopili sme, že toto meno musí byť všeobecne známe a zároveň charakteristické oblečením alebo inou vecou, ktorá je s ním neoddeliteľne spojená. Rovnako ako detektívna čiapka Sherlocka Holmesa. Tak sme prišli na spojenie mena Winston (teda Winston Churchill) s jeho tradičným bowler hat (klobúkom). Kompletnú značku doplnila modrá farba (teda Blue), ktorú sme zvolili tak, aby spájala nástroj so spoločnosťou a corporate identity v tej dobe samotného Google.

Rezervujte si rýchly ㅤㅤㅤㅤ20-minútový videohovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si hovor 1:1 s jedným z našich account manažérov.

Prejdi na domovskú stránku

About the Author: