Logo v službe Merchant Center je skvelým spôsobom ako budovať povedomie o vašej značke. Používa sa pri inzerovaní vašich produktov v službe Google a používatelia si ich tam môžu spájať s konkrétnym vizuálom vašej značky.
Pripravili sme pre vás krátky návod na to, ako krok po kroku nahrať vaše logo do služby Google Merchant a zároveň zoznam najbežnejších problémov, pre ktoré bývajú tieto logá zamietnuté pri manuálnej kontrole.
Nahrajte vlastné logo krok po kroku
Aby ste mohli prideliť svojmu podnikaniu logo, začnite prihlásením sa do služby Google Merchant. V sekcii Nástroje a nastavenia kliknite na Informácie o firme a následne na Používanie značky. Na pravej strane stránky nájdete požiadavky, ktoré musí logo spĺňať, aby sa úspešne nahralo. Pokiaľ ich nespĺňa, nahrávanie bude neúspešné. Pokiaľ si myslíte, že vaše logo požiadavky spĺňa, kliknite na Nahrať a vo vašom počítači nájdite príslušný súbor, ktorý chcete nahrať.
V sekcii Používanie značky môžete neskôr logo skontrolovať, odstrániť, prípadne zmeniť.
Požiadavky na logo
Logo je pred jeho uverejnením manuálne kontrolované tímom služby Google Merchant, aby sa overilo, či naozaj spĺňa všetky požiadavky. Aké požiadavky to teda sú?
V službe Google Merchant môžete využívať logo v dvoch formátoch – obdĺžnikovom alebo štvorcovom.
Štvorcový formát loga je v pomere strán 1:1, pričom sa musí pohybovať medzi 500 x 500 pixelov a 2 000 x 2 000 pixelov. Štvorcové logá sú prehľadne viditeľné na menších obrazovkách, ako sú napríklad mobilné zariadenia. Logá v tomto formáte nemusia obsahovať názov firmy.
V druhom prípade, pri obdĺžnikových formátoch nesmie byť pomer strán širší ako 1:2. Výška loga je minimálne 128 pixelov a šírka nemôže presiahnuť 2 000 pixelov. Podobne ako štvorcové logá, aj obdĺžnikové musia byť čitateľné na menších zariadeniach. Obvykle obsahujú aj názov firmy.
Odporúčaným formátom pre logo je SVG, alternatívne je možné využiť aj formáty PNG a JPG. Vo všetkých prípadoch je potrebné, aby jeho veľkosť neprekročila 5 MB.
Pre vyhnutie sa zlým zobrazeniam Google odporúča nahrať štvorcové aj obdĺžnikové logo, aby sa správne zobrazovalo v každej situácii.
Čo robiť v prípade, že je logo opakovane odmietnuté?
Okrem klasických formátových požiadaviek môže byť logo zamietnuté aj z niektorých ďalších dôvodov:
- logo musí byť čitateľné (teda je potrebné vyhnúť sa vodoznaku, malým písmenám, slabému kontrastu a pod.)
- logo sa nezhoduje s vašou značkou alebo patrí niekomu inému
- logo musí obsahovať minimum prázdneho (negatívneho) priestoru
- biela farba v pozadí musí byť priehľadná
- logá musia spĺňať pravidlá reklamy v Nákupoch
Ak je logo zamietnuté, dostanete o tom upozornenie. Následne môžete logo zmeniť a nahrať ho opätovne štandardným spôsobom.