Optimalizácia Google Merchant Center pre dnešnú situáciu

Pokiaľ patríte medzi inzerentov v Google, určite vás zaujíma tá správna optimalizácia vášho Google Merchant Center účtu, aby váš biznis prežil pandémiu COVID-19 čo najlepšie. V tomto článku sa budeme zaoberať s tým, čo ešte môžete vylepšiť aby ste získali čo najviac potencionálnych zákazníkov a aby oni našli to, čo hľadajú a hlavne potrebujú.

Zákazníci používajú viacero zariadení pre nakupovanie

Momentálna situácia si vyžaduje čo najlepšie opatrenia ako bojovať voči šírení vírusu. To najlepšie, čo môžeme urobiť, je zostať doma. Tým, že je väčšina ľudí doma a nemôže chodiť nakupovať do kamenných predajní, znamená že nakupujú online.

V USA, to že sú ľudia doma, pozerajú až o 60% viac obsahu na internete, priemerne to vychádza na 12 hodín denne, podľa dát z Nielsenu.

straveny_cas_na_internete_2020

Celosvetovo ľudia sťahujú a trávia o 20% viac času na mobilných aplikáciách v porovnaní s minulým rokom podľa App Annie.

Samozrejme ľudia čas na internete netrávia len sledovaním seriálov či filmov, ale hlavne nakupovaním či prezeraním produktov o ktoré majú záujem.

Čo presne ľudia vyhľadávajú?

Majitelia obchodov sa snažia adaptovať na dnešnú situáciu tak, že dopĺňajú sklady a snažia sa hneď všetko posielať.

  • Vyhľadávanie “doručenie” alebo “dovoz” vzrástlo o 100% koncom marca.

  • Vyhľadávanie frázy “čo na blízku je otvorené” v USA vrástlo o 60%.

Ďalšie štatistiky hovoria o tom, že ľudia sa snažia nakupovať produkty ktoré kupovali osobne pomocou doručenia čiže online.

V USA 24% ľudí povedalo, že nakupovali online to čo zvyčajne kupovali fyzicky. Taktiež 87% z nich vraveli, že to vyskúšajú znovu.

Optimalizácia Google Merchant Center pre dnešnú situáciu

Vyhľadávanie pre “objednanie potravín” narástlo celosvetovo o 300% počas 4 – 11 apríla.

Ako ste si mohli všimnúť, najviac obchodov sa vystupuje na trhu online. Nikto z nás nedokáže presne predpovedať, ako sa bude situácia vyvíjať v budúcnosti. Práve preto sme pre vás pripravili tento článok, ktorý sa sústredí na optimalizáciu vášho Google Merchant Center účtu.

Buďte aktuálny a transparentný

V rýchlo sa meniacom prostredí hľadajú vaši zákazníci aktuálne informácie o tom, ako sa vášmu podnikaní darí, najmä pokiaľ ide o vaše obchody a dostupnosť produktov.

Aktualizujte vaše informácie o obchode

  • Vytvorte COVID-19 príspevok v Google My Business kde budete zdieľať informácie o vašich otváracích hodinách, bezpečnostná prevencia, hygiena, novinky vo vašom obchode a ako udržujete vašich zamestnancov v bezpečí.

  • Upravte svoj Business profil aby ste ľuďom poskytli všetky dôležité informácie, ako napríklad zmenené otváracie hodiny.

  • Pokiaľ máte 10+ lokácií pre váš obchod, môžete urobiť úpravu naraz.

  • Poriadne si nastavte možnosti dodania aby ste ukázali, kedy váš obchod vie poslať objednávku alebo si ju vedia u vás vyzdvihnúť.

Aktualizujte váš produktový feed

Používajte aktualizovanie feedu a automatické aktualizovanie produktov aby vaše produkty v obchode boli vždy čerstvé. Je dôležité aby zákazníci videli, že venujete obchodu 100% vášho času.

Používajte pravidlá vo feede (feed rules) pre rýchlu aktualizáciu. Môžete vytvoriť supplemental (doplnkový) feed aby nahral vždy najaktuálnejšie dáta.

Pre produkty ktoré sa rýchlo míňajú použite purchase_quantity_limit alebo ich označte ako “out of stock” čiže nie su na sklade.

Uistite sa že informácie o doručení a doprave sú aktuálne.

Optimalizujte svoj e-commerce

Či je to trh v USA alebo aj u nás, väčšina kupujúcich nakupuje z domu. Pre to je nesmierne dôležité, aby ste venovali čas aj vylepšeniam ktoré môžu zvýšiť vašu návštevnosť.

Denne prebehne stovky miliónov vyhľadávaní v sieti Google. Okrem toho, že Google pomáha menším a stredným podnikom tým, že im plánuje dať určitú čiastku vo forme Google kreditu, sprístupnil aj Google Shopping tab úplne zadarmo – momentálne platné aj na Slovensku.

Ako teda zlepšiť optimalizáciu?

  • Optimalizujte svoj web pre mobilné zariadenia. Väčšina vašich návštevníkov si váš web prezerá práve na smartfóne či tablete.

  • Zjednodušte svoj košík, aby ľudia čo najrýchlejšie objednali tovar bez zbytočných komplikácií.
  • Využite platené reklamy po rôznych platformách. Odporúčajú sa aj reklamné videá či aplikácie

Pevne veríme, že vďaka týmto tipom dosiahnete lepšie výsledky vo vašom biznise.

O autorovi/autorke:

Silvia Sýkorová
Account Manager and Content Creator v spoločnosti BlueWinston. Zaujímam sa o online marketing, dizajn, SEO a webové stránky.