Optimalizujte DSA kampane s odporúčaniami od Google

Čo sú Dynamické produktové reklamy a na čo sa využívajú?

Dynamické reklamy pomáhajú inzerentom transportovať reklamy presne tým používateľom, ktorý majú záujem o ich konkrétnu ponuku. Vhodné sú pre inzerentov, ktorí majú v ponuke e shopov väčší počet produktov, kvôli tomu, že DSA na cielenie využívajú obsah z webu. DSA teda nevyužívajú kľúčové slová. Nadpisy a stránky vašich produktov sa automaticky dopĺňajú z vašich vstupných stránok, jediné čo je potrebné doplniť sú popisy reklám.

Prečo je dôležité optimalizovať Dynamic Search Ads a čo tým vieme získať?

Pretože vaše nadpisy sa automaticky vytvárajú v popisoch je potrebné presvedčiť potencionálneho zákazníka, že vy ste tí praví a ak u vás vykoná konverziu môže sa k vám nabudúce vrátiť, ba čo viac odporučí vás svojim známym. Skvelé, že?

DSA optimalizacia

Ako a prečo je dôležité vytvoriť skupiny, čo nám to pomôže?

Skupiny cielenia DSA vo vyhľadávaní podľa správania sa používateľov je dôležité. Pre zacielenie využite nasledovné rady:

  1. Na zacielenie DSA aplikujte vaše odporúčané kategórie produktov – kategórie sa automaticky vygenerujú na základe vašich vstupných stránok. Dávajte preto pozor na to, aby vaše vstupné stránky ostali relevantné a aktualizované.
  2. Tvorte DSA kampane na základe jazyka dopytu. Pozor na to, aby sa jazyk zhodoval s jazykom vašich stránok. Jedna DSA kampaň musí byť v jednom jazyku. Ak váš eshop disponuje viacerými jazykovými mutáciami, môžete využiť DSA na ďalšie trhy.
dsa

Ako zmapovať kľúčové slová?

Začnite s mapovaním dopytov, ktoré sú pre vás relevantné. Určite nevynechajte vylučujúce kľúčové slová, aby sme definovali miesta, kde by sa naše reklamy mali zobrazovať na vyhľadávacie dopyty.

Na čo slúžia vylučujúce kľúčové slová? Prečo sú dôležité?

Vylučujúce kľúčové slová, definujú miesta pri akých vyhľadávacích dopytoch by sa vaše DSA kampane nemali zobrazovať. Je zbytočné sa zobrazovať dopytom, ktoré pre vás nie sú relevantné. Pretože by ste platili aj za to, čo viete dopredu, že vám zisk neprinesie.

Prečo a ako treba upraviť bidding?

Pre všetky kampane s dynamickými reklamami odporúčame využiť inteligentné ponúkanie cien s cieľom CZA alebo ROAS. Obidve stratégie ponúkania cien zhromažďujú údaje o konverziách a výkonosti vaších kampaní a automaticky navrhne ten správny cieľ.
Následne pokračujte s týmto automatickým cieľom a po 2 týždňoch vyhodnoďte vaše výsledky. Prečítajte si o ďalších stratégiách ponúkania cien v našom článku.

Prečo upravovať Landing page?

Hlavným elementom, ktorý musí byť aktuálny je vaša Landing page. Dbajte o to aby bola stále aktuálna, pretože na základe nej sa potom odvíjajú vaše DSA kampane. Google prehľadáva váš obsah landing page a na základe toho zobrazuje vaše reklamy vo výsledkoch vyhľadávania. Na čo si treba najviac dávať pozor?
  • správne nadpisy vašej Landing page (H1, H2, H3..)
  • kvalitný a zaujímavý content – nielen obsahovo ale aj prívetivo pre oko používateľa
  • neustále aktualizovať vašu Landing page, aby Google vnímal váš web ako nový, neustále aktualizovaný a prínosný pre návštevníkov
  • čím vyššie skóre kvality pre vašu stránku tým vyššie zobrazovanie vo výsledkoch vyhľadávania a následne tým bude lepšie fungovať aj reklama

Ako by to malo vyzerať a čo má obsahovať?

  1. Správne štrukturované nadpisy
  2. Kvalitný a zaujímavý obsah
  3. Aktualizované informácie
  4. Landing page lahodná oku používateľa
  5. Nový zaujímavý obsah (napr. hodnotenie)
dynamicke produktove reklamy

Ako majú vyzerať titulky?

titulky by mali obsahovať názvy vašich produktov, ideálne:

popisný názov + model / značka

Potrebujete pomôcť s nastavením vašich DSA kampaní? Napíšte nám a náš support team vám ochotne pomôže.

Nie všetky produkty môžu byť inzerované obvyklým spôsobom, kvôli kľúčovým slovám so statusom low search volume. Reklamy Google prišli preto s funkciou Dynamických reklám vo vyhľadávaní (DSA kampane), vďaka ktorým môžete oslovovať ľudí bez kľúčových slov.  

V jednom z našich starších blogov  sme písali o tom, ako dokážete využívať DSA kampane efektívne. Teraz vám prinášame dodatočné štyri oblasti, v ktorých môžete na základe odporúčaní od Google optimalizovať a dosiahnuť tak najlepšie výsledky.

1. Využite správanie sa používateľov na efektívne cielenie DSA kampaní

Správne cielenie kampaní a reklám je vždy veľmi dôležité. V DSA kampaniach môžete na využiť odporúčané kategórie pre dynamické cielenie DSA reklám. Tieto kategórie sú prispôsobené obsahu vášho webu a preto vám pomôžu dosiahnuť čo najpresnejšie zacielenie kampane.  

Ešte efektívnejšie cielenie dosiahnete, ak poznáte svojich návštevníkov. Ako vám s tým dokáže pomôcť Google Analytics sme písali nedávno v blogu. Napríklad ak zistíte, že vašu stránku navštevujú ľudia z rôznych krajín, vytvorte samostatnú DSA kampaň pre každý jazyk.

Pre DSA kampaň môžete taktiež vytvoriť automatické zacielenie na celý web. Tak budú pokryté najrelevantnejšie dopyty pre váš web. Existuje aj možnosť zacielenia na konkrétne, pre vás najdôležitejšie stránky prostredníctvom informačného kanálu stránok. Niektoré zacielenia budú vyžadovať prispôsobenie, aby na ne ľudia reagovali. Vďaka rôznym reklamným skupinám bude toto prispôsobovanie pre vás jednoduchšie.

Po čase uvidíte, ktoré vyhľadávacie dopyty sú v DSA kampaniach najvýkonnejšie. Aby ste nestratili túto efektivitu, nepridávajte tieto dopyty ako kľúčové slová v ostatných kampaniach.

2. Vylúčte oblasti, ktoré nemajú byť DSA kampaňami pokryté

Aby ste dosiahli lepšiu návratnosť investícií (ROI), musíte vylúčiť niektoré stránky alebo kľúčové slová. Pri stránkach sa zamerajte na tie, ktorých obsah nevedie priamo ku transakciám/konverziám (napríklad stránka s kontaktom alebo s produktom, ktorý nie je na sklade).

V prípade kľúčových slov vylúčte také, ktoré pre vašich potenciálnych návštevníkov nie sú dôležité alebo sa neosvedčili ako úspešné. Ak ste v niektorej z ďalších kampaní vylučovali konkrétne kľúčové slová, pridajte ich do vylúčených aj v prípade DSA kampaní. Predídete tak tomu, že tieto inými kampaňami nepokryté kľúčové slová pokryje DSA.

3. Maximalizujte výsledky vďaka automatickému biddingu a RLSA

Smart bidding je súbor automatizovaných bidding stratégií, ktoré sú naučené optimalizovať sa pre každú ponuku. Automatické ponuky cien sa tak skvele dopĺňajú s automatickým dosahom DSA, čo vám dopomôže k maximalizovaniu výsledkov.

Ďalšia možnosť ako maximalizovať výsledky sú RLSA. Ak už potenciálni zákazníci navštívili váš web, oslovte ich opätovne prispôsobenými cenovými ponukami vďaka remarketingovým zoznamom pre reklamy vo vyhľadávaní (RLSA). Táto funkcia prispôsobí vaše reklamy a cenové ponuky na mieru.

4. Prispôsobte svoj web pre reklamy

V neposlednom rade nezabudnite prispôsobiť svoj web pre DSA kampane. Hovoríme napríklad o prispôsobení názvov stránok, alebo informáciách o stránkach. Názvy stránok sa často objavujú v automatických nadpisoch, preto by mali byť reprezentatívne a výpovedné.

Rezervujte si rýchly ㅤㅤㅤㅤ20-minútový videohovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si hovor 1:1 s jedným z našich account manažérov.

Prejdi na domovskú stránku

About the Author:

Account Manager and Content Creator v spoločnosti BlueWinston. Zaujímam sa o online marketing, dizajn, SEO a webové stránky.