Optimalizujte platenú reklamu na YouTube pre čo najlepšie výsledky

Máte perfektné video, ktoré predstavuje vaše podnikanie, alebo niektorý z vašich produktov. Do jeho tvorby ste investovali mnoho času a peňazí. Určite musí prilákať mnohých nových zákazníkov do vášho e-shopu. Čísla v reportoch však ukazujú niečo iné. Kde mohla nastať chyba? Pozrime sa na to…

Ako ste sa mohli presvedčiť s našim návodom, vytvoriť platenú reklamu na YouTube je naozaj jednoduché a nepočítajúc tvorbu videa, zaberie vám to naozaj iba pár klikov. Základné nastavenia však nie sú všetko – nemusia automaticky viesť ku želaným výsledkom. Viete, ako optimalizovať nastavenia vašej reklamy, aby ste dosiahli, čo najlepšie výsledky?

V prvom rade sa uistite, že vaša kampaň beží dostatočne dlho na to, aby ste mohli analyzovať relevantné výsledky. Pokiaľ sú to iba dva týždne od jej spustenia, nemusíte ešte očakávať nových zákazníkov. Pred vytváraním záverov počkajte aspoň mesiac alebo dva.

Ak už táto doba prebehla a výsledky stále nie sú uspokojivé, toto sú oblasti, ktoré si s najväčšou pravdepodobnosťou budú vyžadovať optimalizáciu, a tiež odporučené nastavenia, ktoré vám pomôžu zlepšiť výkon vašich reklám:

  1. Zadefinujte si ciele, ktoré chcete dosiahnuť

To, či sa vaše ciele napĺňajú, alebo nie, môžete zistiť iba v prípade, že tieto ciele máte definované. Keď sa pozriete na štatistiky videa, uvidíte tam štyri kľúčové kategórie, ktoré definujú jeho výkon:

  • Zhliadnutia: Vďaka týmto číslam porozumiete, koľko ľudí si pozrelo vašu reklamu, prípadne do ktorej časti si ju pozrelo.
  • Publikum: Pozretia, zdieľania a lajky nájdete v tejto kategórii.
  • Branding: Údaje o tom, koľko za vašu reklamu platíte a aká je priemerná cena za zhliadnutie. Čím vyššia je miera zhliadnutia, tým nižšia bude cena.
  • Konverzie: Táto kategória vám napovie viac o tom, či reklama ľudí zaujala dostatočne na to, aby vykonali požadovanú konverziu.

Vyberte si, ktoré údaje sú pre vás najdôležitejšie. Na základe nich si sformulujte ciele. Keď budete mať konkrétne ciele, budete si vedieť vytvoriť plán toho, na čo sa zamerať, aby ste ich dosiahli. Iné kroky budú potrebné, aby ste dosiahli vyššiu mieru prehratia reklamy a iné na to, aby sa vám zvýšila návratnosť investícií (ROI).

  1. Uistite sa, že cielite na správnu skupinu ľudí

Okrem definovaných cieľov musíte poznať aj svoje publikum. Pomôže vám k tomu niekoľko otázok: Kto sú vaši potenciálni zákazníci? V akej vekovej skupine sa nachádzajú? Odkiaľ pochádzajú a akým jazykom hovoria? Aké môžu byť ich záujmy? Kedy sú aktívni online?

Na to, aby ste získavali konverzie, musí sa vaša reklama dostať ku správnemu publiku, ktoré definujete v cielení vašej reklamy. Výhodou platenej inzercie na YouTube je možnosť precízneho zacielenia. Pokiaľ si na tomto nastavení nenecháte záležať, zbytočne budete vyhadzovať peniaze do vzduchu za zobrazovanie, ktoré vám neprinesie nové akvizície.

  1. Analyzujte umiestnenia reklamy

Inzercia v Obsahovej sieti so sebou prináša aj riziko slabých umiestnení. To sú také, kde má vaša reklama slabý výkon, pretože sa tam pravdepodobne nevyskytuje vaša cieľová skupina. V sekcii Cielenie videa vo vašom účte Google Ads kliknite na Umiestnenia a následne na Kde sa zobrazuje reklama. Následne v sekcii Obsahová sieť nájdete stránky, na ktorých sa vaša reklama zobrazuje a zároveň jej výkon na nich. Tie, kde je výkon podpriemerný, vylúčte.

  1. Vytvorte videu vlastnú miniatúru

Miniatúra videa je ako obal knihy. Aj keď sa hovorí, že by sa podľa neho nemalo súdiť, mnoho ľudí to stále robí. Pokiaľ svoju reklamu umiestňujete v Obsahovej sieti, ľudia sa môžu rozhodovať na základe miniatúry, či si vašu platenú reklamu prehrajú. Aby sa nezobrazovala náhodná miniatúra z videa, vytvorte si vlastnú. Dajte si pri tom záležať, aby z nej bolo jednoznačne viditeľné, čoho sa reklama týka.

  1. Použite CTA frázy

Frázy vyzývajúce ľudí ku akcii sú súčasťou takmer každej dobrej reklamy. Naveďte ľudí ku tomu, čo od nich očakávate. Vyzvite ich, aby klikli na odkaz, aby vyplnili dotazník, aby si kúpili váš produkt ešte dnes… Môžete to urobiť buďto textovým prekrytím vo videu, alebo využiť priestor na popis s až 70 znakmi.

  1. Zvážte, či je dĺžka reklamy vhodná

Jedným z dôvodov slabého výkonu reklamy môže byť aj jej neprimeraná dĺžka. O tom vám bližšie napovie kategória Zhliadnutia v metrikách videa, kde uvidíte, koľko si z neho používatelia pozrú. Možno by pre zdieľanie hlavného posolstva vašej reklamy stačil iba krátky bumper, ktorý ľudia nemôžu preskočiť. Alebo práve naopak, bumper nie je dostatočný na to, aby ste ľuďom zdelili všetko potrebné a teda nevykonajú konverziu. Dĺžka videa musí závisieť hlavne od obsahu a posolstva, ktoré chcete ľuďom zdeliť, inak sama o sebe o úspechu reklamy nerozhoduje.

  1. Použite titulky

Titulky, respektíve prepis videí, môžu zohrávať dôležitý faktor pri efektivite reklamy. Napríklad ju sprístupníte ľuďom, ktorí video pozerajú bez zvuku. Ďalej nimi môžete preložiť video do iných jazykov podľa toho, kde sa nachádza vaša cieľová skupina.

TIP: Pokiaľ používate titulky, respektíve prepis videa, nenechávajte ich automaticky generovať, pretože môžu byť nedostatočne dôveryhodné. Vytvorte si vlastné, nechajte si ich skontrolovať a nahrajte ich do svojho YouTube videa, aby ich Google mohol indexovať.

  1. Upravte ponuky

Optimálna výška ponúk je asi najťažšou úlohou, pretože pre ňu neexistuje univerzálna hodnota. Ak ponúkate príliš málo, vašu videoreklamu jednoducho prebijú konkurenčné reklamy, ktorých inzerenti ponúkli viac. Bude sa teda zobrazovať málo. Pokiaľ ponúkate príliš veľa, reklama sa bude zobrazovať aj používateľom, ktorí pre vás nie sú relevantní. Za jej zobrazenie síce zaplatíte, ale neprejaví sa to na konverziách, respektíve ROI.

Pokiaľ aplikujete niektorú zo zmien, na výsledkoch platenej reklamy na YouTube sa to môže prejaviť až po nejakom čase. Ak ani po približne mesiaci nevidíte zlepšenie výkonu, problém môže byť naozaj v obsahu videa, ktorý pre používateľov nie je dostatočne lákavý na to, aby reklamu dopozerali alebo s ňou interagovali. V takom prípade je najlepšie reklamu vypnúť, aby zbytočne nemíňala váš budget, a sústrediť sa na iné formy inzercie.

 

Rezervujte si rýchly ㅤㅤㅤㅤ20-minútový videohovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si hovor 1:1 s jedným z našich account manažérov.

Prejdi na domovskú stránku

About the Author: