Optimalizujte produktový feed pre reklamy v Nákupoch

Ako už určite viete, reklamy v Nákupoch (Google Shopping Ads) sú tvorené zo zoznamu produktov a ich detailov, ktoré poskytnete Obchodníckemu centru Google. Tento zoznam produktov, voláme ho tiež produktový feed, je preto základom dobrej reklamy.

Reklamy v Nákupoch sú skvelým spôsobom ako osloviť široké spektrum zákazníkov na mnohých sieťach. Pokiaľ však reklamy v neprinášajú želané výsledky, problémy môžu byť dva – nesprávne nastavenie ponúk (pri klasických reklamách v Nákupoch) alebo zle postavený produktový feed.

Produktový feed zahŕňa informácie o vašich produktoch, ktoré následne Google Ads využívajú pri tvorbe reklám v Nákupoch (Google Shopping Ads). Keďže pre reklamy v Nákupoch nevytvárate kreatívne texty, ako pri klasických reklamách, od obsahu tohto feedu sa teda odvíja aj to, aké údaje o produkte sa používateľom zobrazia. Produktový feed a jeho správne nastavenie je teda pre dobrý výkon reklám v Nákupoch nesmierne dôležitý.

  1. Uistite sa, že produktový feed obsahuje všetky potrebné informácie

Pokiaľ produktový feed pre reklamy v Nákupoch vytvárate manuálne, spravte si prehľad o tom, aké údaje o konkrétnych produktoch musí obsahovať.

Niektoré z údajov sú povinné pre všetky produkty – identifikačné číslo (ID) produktu, názov, značka, URL, cena, popis, odkaz na obrázok, dostupnosť. Iné sú voliteľné alebo povinné iba pre niektoré typy produktov. Celý zoznam atribútov, ktorými môžete definovať produkty vo vašom feede nájdete tu.

  1. Využite osvedčenú štruktúru pre názov produktu

Názov produktu nahrádza kľúčové slová klasických textových reklám a zároveň aj ich nadpis. Preto musí byť používateľom z názvu jasné, o aký produkt sa jedná, čo nájdu, keď sa z reklamy v Nákupoch prekliknú do vášho e-shopu. Tu je niekoľko osvedčených praktík, ako sformulovať názvy pre konkrétne typy produktov:

Oblečenie: Značka + Pohlavie + Typ produktu + Vlastnosti (farba, veľkosť, materiál)

Spotrebný tovar: Značka + Typ produktu + Vlastnosti (hmotnosť, počet)

Trvácny tovar: Značka + Produkt + Vlastnosti (veľkosť, váha, množstvo)

Elektronika: Značka + Atribúty + Typ výroby + Model

Sezónne produkty: Príležitosť + Typ produktu + Vlastnosti

Knihy: Názov + Typ + Formát (viazaná kniha, eBook) + Autor

  1. Dôležité veci na prvom mieste

Google síce povoľuje až 150 znakov pre názov produktu, no pri rôznych zobrazeniach sa táto dĺžka môže meniť. Pripravte sa na to, že väčšinou sa bude z celého názvu produktu zobrazovať iba prvých 70 znakov a následne tri bodky. Ak je teda názov produktu rozsiahlejší, dajte jeho základné atribúty v názve do popredia.

  1. Vyberte vhodné obrázky

Kvalita obrázkov pre reklamy v Nákupoch je dôležitá z dvoch dôvodov – záleží od nej, či vaša reklama bude schválená, a tiež, či sa používatelia rozhodnú pre váš produkt.
V prvom rade, nízka kvalita alebo nejasnosť obrázku môže viesť ku odmietnutiu vašej reklamy, čiže sa používateľom nebude vôbec zobrazovať. V druhom rade, ak reklamu aj Google schváli, zlý obrázok môže odradiť používateľov od prekliknutia sa do vášho e-shopu.

Používajte preto obrázky, ktoré sú vo vysokej kvalite. Produkty na nich musia byť zreteľne viditeľné, ideálne samostatne na bielom pozadí. Model aj farba musia korešpondovať s názvom produktu.

Prečítajte si viac o tom, ako čo najlepšie optimalizovať obrázky pre vaše reklamy v Nákupoch tu.

  1. Dodržiavajte pravidlá Google

Podobne ako klasické textové reklamy, aj reklamy v Nákupoch sa musia riadiť všeobecne platnými zásadami inzercie Google Ads. Tieto pravidlá obmedzujú niektoré formy textu, ktoré napríklad zahŕňajú nadmerné používanie nerelevantných znakov, hláskovanie, propagovanie nevhodných produktov, atď.

So zásadami inzercie sa môžete v stručnosti oboznámiť v jednom z našich starších blogov.

Použite BlueWinston a nestrácajte čas

Ak nechcete strácať čas optimalizáciou produktového feedu pre Google Shopping, máme pre vás jednoduché riešenie. S našim jedinečným nástrojom BlueWinston môžete nahrávať dáta do účtu Google Merchant priamo cez Google Content API. BlueWinston dokáže vďaka bežnému produktovému feedu pre porovnávače cien spracovať informácie o produktoch a nahrať ich do vášho Google Merchant účtu extrémnou rýchlosťou.

Hlavnou výhodou postupu cez Google Content API narozdiel od klasického XML feedu je, že zmena ceny či dostupnosti produktu sa prejaví behom sekundy – a teda sa rýchlo aktualizujú aj vaše reklamy v Nákupoch. Pri nahrávaní bežného feedu to trvá pomerne dlhšie.

Ak využívate CMS ecommerce platformy ako Shopify alebo Magneto, vďaka pluginu vám BlueWinston samotný XML produktový feed aj vytvorí. Nepotrebujete teda programátorov, alebo ďalšie nástroje tretích strán, aby ste mohli používať nástroj BlueWinston a inzerovať cez Google Shopping.

 

Rezervujte si rýchly ㅤㅤㅤㅤ20-minútový videohovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si hovor 1:1 s jedným z našich account manažérov.

Prejdi na domovskú stránku

About the Author: