Plánovač kľúčových slov od Google Ads – Sledujte ich výkon

Google stále hľadá spôsoby, akými môže uľahčiť prácu a ušetriť čas množstvu marketérov. Preto mnohých poteší, že do Plánovača kľúčových slov priniesli na základe spätných väzieb nové funkcie a tie stávajúce aktualizovali.

Kľúčové slová sú dôležitou súčasťou inzerovania. Vašu reklamu pomôžu priniesť na oči tým, ktorí by o ňu potenciálne mohli mať záujem. Plánovač kľúčových slov je preto jednou z must-have funkcií Google Ads. Pomôže vám objavovať ďalšie vhodné kľúčové slová pre váš biznis a zároveň prostredníctvom štatistík informuje o tom, aký je predpokladaný výkon kľúčových slov, ktoré používate.

Pokiaľ Plánovač už dlhodobejšie používate, možno ste si všimli, že Google predstavil niekoľko noviniek a aktualizácií, ktoré vám uľahčia prácu. Ak nad jeho používaním len premýšľate, možno vás práve tieto aktualizácie presvedčia, že sa to naozaj oplatí.

Ešte viac východiskových kľúčových slov

Asi najdôležitejšou novinkou v Plánovači je možnosť využitia až 10 kľúčových slov, na základe ktorých bude Plánovač vyhľadávať ďalšie, nové kľúčové slová. Pokiaľ napríklad predávate veci spojené outdoor výbavou, medzi svojimi východiskovými kľúčovými slovami zahrniete napríklad turistické topánky, funkčné oblečenie a podobne. Na základe nich sa vyhľadajú podobné kľúčové slová. Vyhľadávať môžete okrem kľúčových slov aj nápady na skupiny reklám.

Trendy vo vývoji kľúčových slov

Pokiaľ vás zaujímajú trendy vo vývoji kľúčových slov, určite vás táto aktualizácia poteší. Prináša ešte podrobnejší report o tom, ako sa správajú jednotlivé kľúčové slová a aký majú výkon v čase. Sledovať to môžete v mesačnom rozmedzí. Môžete tak odhadnúť, ktoré kľúčové slová sa vám vyplatí používať a koľko návštevnosti vám potenciálne zabezpečia.

Skupiny nápadov a kľúčových slov

Kľúčové slová môžete radiť do skupín, aby ste sa v nich následne mohli lepšie orientovať. V prípade tematicky príbuzných kľúčových slov, tie budú usporadúvané automaticky.

Uložte si nápady do existujúcich kampaní

Pokiaľ vďaka Plánovaču nájdete nové kľúčové slová, uložte si ich do už existujúcich kampaní. Môžete si taktiež vytvárať plány pre budúce použitie v kampaniach.

Navrhovaný rozpočet

Plánovač kľúčových slov pomôže aj pri plánovaní rozpočtu. Návrh vyhotoví na základe maxCPC ponuky a predpokladaného vývoja ponúk kľúčových slov. Na základe toho si môžete plánovať komplexnejší rozpočet pre vaše kampane.

Stĺpec s konkurenčnou hodnotou

Zistite, ako sa vaše reklamy s použitými kľúčovými slovami budú správať medzi konkurenciou. Táto funkcia vám pomôže optimalizovať vaše reklamy, aby ste zbytočne nemrhali rozpočtom v prípade, že sa medzi konkurenciou nemáte šancu presadiť.

 Tím Google naozaj usilovne pracuje na tom, aby vám pomohol ušetriť čas aj peniaze a tieto nové/aktualizované funkcie pre tvorbu kľúčových slov nie sú výnimkou. Ale pozor! Aj napriek tomu, že Plánovač kľúčových slov je veľmi nápomocný, nie je to jediná vec, na ktorú by ste sa pri tvorbe kampaní mali zameriavať. Výkon kampaní závisí od mnohých ďalších faktorov, akými sú napríklad texty reklám, ponuky, alebo nastavenia cielenia. Nezabúdajte preto poctivo pracovať aj s nimi.

Zabezpečte si produktovú reklamu s BlueWinston

Každé jedno osobitné riešenie a funkcia sú vynikajúce, no spolu vám poskytujú výkonnú platformu na produktové reklamy, ktorá vám nielenže pomôže dosiahnuť skvelé výsledky, ale aj výrazne ušetrí čas a náklady!

Prejdi na domovskú stránku

About the Author:

Konzultant pre online obchod a marketing. Držiteľ všetkých certifikácií Google Ads. Account Manager pre BlueWinston a Shopping in EU. CSS hrdina. Gamer.