Platená reklama na YouTube

S platenými reklamami na YouTube môžete osloviť milióny používateľov tejto služby a platiť budete iba v prípade, že prejavia záujem. Vzhľadom na to, že počet ľudí sledujúcich videá YouTube neustále narastá, nájdete tam množstvo potenciálnych zákazníkov. Stačí vytvoriť reklamu a rozhodnúť sa, kedy a kde sa má táto reklama zobraziť.

Rozmýšľate, ako zdieľať vaše produkty vizuálne, interaktívne a s čo najväčším dosahom? Platené reklamy v službe YouTube vám to umožnia. Vybrať si môžete až zo šiestich tipov reklám, podľa toho, ktorá vám a vášmu biznisu vyhovuje najviac. V tomto blogu si popíšeme všetky výhody platenej inzercie v službe YouTube a tiež formáty reklám, ktoré môžete využiť.

Výhody inzercie v YouTube

Než si vysvetlíme rôzne formáty platenej reklamy na YouTube a spôsob, akým ich vytvoriť, pozrime sa na to, prečo by vás vôbec táto reklama mala zaujímať.

YouTube je veľmi efektívnym spôsobom, ako zviditeľniť vaše produkty prostredníctvom platenej reklamy. Až dve miliardy ľudí mesačne sa prihlásia do svojho účtu, pričom priemerne na YouTube strávi človek denne 11 minút a 24 sekúnd pozeraním videí. Z výskumov dokonca vyplýva, že mesačne strávia dospelí ľudia viac času pozeraním videí na YouTube než televízie. Sledovanie videí má v Spojených štátoch tiež väčší dosah, než televízne relácie v hlavnom vysielacom čase.

Medzi výhodami platenej reklamy na YouTube je aj možnosť neustáleho a zapamätateľného obsahu, vďaka ktorému ste nepretržite v kontakte s používateľmi tejto služby. Svoje publikum pritom môžete zadefinovať naozaj podrobne – cieľte iba na ľudí, ktorí majú pre váš biznis zmysel. Oslovte ich na základe témy, záujmov, remarketingových zoznamov, kľúčových slov alebo demografických údajov… Ak predávate športové oblečenie, platenú reklamu jednoducho zacielite na ľudí, ktorí pozerajú športové videá.

Úspechy dosiahnuté v YouTube sú pritom jednoducho merateľné. Sledujte vývoj cien, zhliadnutí a denného rozpočtu priamo vo vašom YouTube účte v sekcii Analytics. Na základe podrobných štatistík potom optimalizujte reklamy podľa potreby.

Typy YouTube reklám

Reklamy Google Ads v Obsahovej sieti

Ak chcete ťažiť zo stoviek miliónov zhliadnutí videí na YouTube, umiestnite tam vaše reklamy. Obsahová sieť je navrhnutá tak, aby vám pomohla osloviť čo najvhodnejšie publikum. Povedomie o vašej značke teda rozšírite zacielením na skupiny podľa vami definovaných demografických faktorov. Môžete ich dokonca zacieliť na konkrétne videá alebo kanály, respektíve konkrétne kanály či videá vylúčiť. Zvýšite tak návštevnosť vášho webu a aj rozoznanie vašej značky od iných.

V rámci platených reklám v Obsahovej sieti s možnosťou umiestnenia v službe rozlišujeme medzi týmito typmi:

  •     Textové reklamy

Tento typ reklám sa na YouTube zobrazuje ako prekrytie videa. V približne 20% vymedzenom priestore videoplochy sa zobrazí vaša textová reklama. Počas videa sa ich môže vystriedať niekoľko, zväčša v 20 sekundových intervaloch. Pokiaľ si používateľ neželá túto reklamu v prehrávanom videu, môže ju jednoducho skryť.

  •     Obrázkové reklamy

Grafický banner s vašou reklamou sa môže zobraziť buď vo videu ako jeho súčasť, podobne ako pri textových reklamách, ale tiež kdekoľvek vo vymedzenom priestore v rámci konkrétnej stránky (napríklad napravo od prehrávaného videa).

  •     Responzívne reklamy

Responzívne reklamy sú navrhnuté tak, aby prispôsobovali vhodné zobrazovanie (teda veľkosť, vzhľad a formát) vašej reklamy na akomkoľvek mieste, čím zároveň zvyšujú jej dosah. Viac o responzívnych reklamách si môžete prečítať v našom staršom blogu.

Videoreklamy

Okrem reklám, ktoré vytvárate prostredníctvom Google Ads, a ktoré sa zobrazia buď ako banner alebo textová reklama, môžete využiť aj možnosť videoreklám. Predstavte si ich ako reklamy v televízii – krátky spot, ktorý predstavuje vašu firmu alebo už konkrétne produkty.

V prípade videoreklám si môžete vybrať jeden z nasledovných formátov:

  •     Formát reklamy TrueView

Ak nechcete riskovať platenie za zbytočné zobrazenia, formát TrueView divákom umožňuje prehrať reklamu iba v prípade, že o ňu majú záujem. Zúčtovanie následne prebieha buď ak si divák pozrel viac ako 30 sekúnd videa, alebo vykonal interakciu.

V rámci TrueView rozlišujeme ešte dva dodatočné typy: reklamy in-stream a reklamy video discovery. Prvé, reklamy in-stream, sa zobrazujú pred videami, počas nich alebo po nich. Druhé, reklamy video discovery, sa zobrazujú vo výsledkoch vyhľadávania na YouTube a ľudí nabádajú ku tomu, aby na ne klikli.

  •     Reklamy, ktoré nie je možné preskočiť

Tento typ reklám sa zobrazuje na začiatku videí, alebo v prípade videí dlhších ako 10 minút aj v ich polovici. To môže byť výhodou, ale aj nevýhodou – ľuďom môžu prísť po dlhšom čase otravné. Pôvodne mohli trvať až 30 sekúnd, no Google sa ich rozhodol obmedziť na 20.

  •     Reklamné mikrospoty

Reklamné mikrospoty, alebo tiež bumper ads, sú 6 sekundové reklamy vhodné na zdieľanie toho najdôležitejšieho. Podobne ako pri predošlom type, ani tento nie je možné preskočiť. Sú však viac tolerované, než reklamy, ktoré nie je možné preskočiť. Ak vás zaujíma ako takéto mikrospoty môžu vyzerať, pozrite si rebríček tých najlepších od YouTube (preklik: https://www.thinkwithgoogle.com/advertising-channels/video/youtube-ads-leaderboard-bumper-ads-edition/)!

V tomto článku sme si predstavili výhody a základné rozdelenie a možnosti jednotlivých tipov reklám, ktoré môžete využiť v službe YouTube. Ak vás tento spôsob inzercie zaujal, v ďalšom blogu si povieme viac o tom, ako vytvoriť platenú reklamu na YouTube krok po kroku!

 

Rezervujte si rýchly ㅤㅤㅤㅤ20-minútový videohovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si hovor 1:1 s jedným z našich account manažérov.

Prejdi na domovskú stránku

About the Author: