Pneumatiky-brno.cz | Ako vytvoriť produktové kampane zamerané na konkrétnu lokalitu?

Pneumatiky-brno.cz je internetový obchod, ktorý predáva pneumatiky a autobatérie v Českej Republike. Tento e-shop slúži pre firmu ako doplnkový predaj. Pre túto firmu je najdôležitejší servis a výmena pneumatík v jarnej a jesennej sezóne.

mevia

Mevia.cz – produktové kampane pomocou nástroja BlueWinston tvoril PPC špecialista Libor Tušar. Agentúra sa špecializuje na tvorbu webových stránok, eshopov a online marketing. Táto agentúra vkladá dôraz na automatizáciu PPC kampaní pomocou vlastných skriptov a nástrojov tretích strán.

Pre e-shopy s tisíckami položiek je určite BlueWinston správna voľba. Pomôže automatizovať tvorbu textových kampaní, ale pomôže aj s vytváraním Smart kampaní. Pri ich správe je nápomocná automatizácia v podobe užitočných scriptov, ktoré si môže PPC špecialista podrobne nastaviť. Prostredie aplikácie je užívateľsky príjemné, avšak je dobré si najskôr všetko preklikať a ideálne prejsť prostredie pomocou videokonferencie s podporou BlueWinston. Ak nemáte čas alebo technické schopnosti, rád Vám s tvorbou kampaní prostredníctvom BlueWinston pomôžem.“

libor tusarLibor Tušar, PPC a SEO specialista, Mevia

Zadanie – cieľ kampane

Vytvoriť a optimalizovať produktové kampane tak, aby bolo PNO menej ako 10 %. Ide o bežné PNO, ktoré dosahujú e-shopy v tomto segmente ak používajú produktové kampane.

Štruktúra kampaní

Po testovaní viacerých druhov kampaní sa nám osvedčila nasledovná štruktúra kampaní:

  • Google Smart Shopping – pneumatiky

  • Google Smart Shopping – autobatérie
  • Produktová textová kampaň – autobatérie
  • Produktová textová kampaň – pneumatiky
  • Skupinová textová kampaň – pneumatiky

Ako si môžete všimnúť, kampane sú rozdelené podľa kategórií, tým sa dajú samostatne nastavovať kampane pre pneumatiky a kampane pre autobatérie. Každá kampaň má vlastný rozpočet, cielenie, bidding stratégiu a pod.

Cielenie kampaní

Keďže ide o lokálnu firmu, ktorá sídli v Českej Republike, zvolili sme cielenie v okolí. V tejto lokalite Google Ads odhaduje 842 000 užívateľov.

V každej z kampaní sme využili toto cielenie:

Ako sa tvoria kľúčové slová a URL adresy?

V produktových a skupinových textových kampaniach sme vytvorili kľúčové slová z názvov produktov pomocou XML feedu.

Napríklad pre produkt 215/60R16 99H, Continental, CONTI WINTER CONTACT TS 830 P sme v produktovej kampani vytvorili  nasledovné kľúčové slová .

V tomto prípade sa používateľ dostal priamo na daný produkt v e-shope.

V skupinovej textovej kampani sa kľúčové slová tvoria podobne, ale rozdiel je v tom, že kľúčové slovo je vhodné pre 2 a viac produktov. Samozrejme URL sa tvorí iným spôsobom.

Pridali sme pár variantov (letné pneu, pneumatiky na leto, zimné pneu, pneumatiky na zimu) a kľúčové slová sa tvorili s nimi.

Pre tvorbu URL adresy sme využili parametrické vyhľadávanie na eshope a pripravili sme šablónu pre tvorbu URL adries. Aby bolo možné vytvárať kľúčové slová a texty reklám na mieru, bolo nutné vytvoriť XML feed s parametrami pneumatík, podľa ktorého sa nastavilo generovanie kampaní.

produktovy feed

Ako vyzerajú automatizované produktové reklamy?

Výhodou automatizovaných produktových reklám je v to, že si automaticky získavajú dáta z XML feedu. To znamená, že feed obsahuje názov produktu, cenu, výrobcu a pod.

Taktiež sa dajú veľmi jednoducho použiť tagy (atribúty) z feedu a následne vytvoriť reklamy pre tisíce produktov.

V Google vyhľadávaní sa reklamy zobrazujú nasledovne:

vysledky vuhladavania

Využili sme Google Shopping kampane

Kampane sme rozdelili podľa kategórií a zvažovali sme ich rozdelenie podľa sezóny (zimné a letné pneumatiky).
Tieto smart shopping kampane získavali dáta a po optimalizácií dosiahli PNO okolo 10 %. Vzhľadom na to, že ide o pomerne jednoduchý e-shop, dosahujú skvelé výsledky.

Pre lepšiu cenu za preklik sme využili CSS službu Shopping in EU, tým e-shop získal zľavu z každého prekliku do výšky 20 %.

Ako pomohol BlueWinston?

Výhoda nástroja BlueWinston je v tom, kampane pravidelne aktualizuje (každých 6 hodín). Pre e-shop s pneumatikami bolo relatívne jednoduché vytvoriť vhodné a presné kľúčové slová.

Keďže sa na e-shope nachádza parametrické vyhľadávanie, vieme používateľa poslať aj na presne filtrované produkty. Taktiež je veľmi jednoduché vytvoriť kľúčové slová s výrobcom a bez výrobcu.

BlueWinston kampane pre pneumatiky-brno.cz dosiahli doteraz obrat cca 500 000 Kč a PNO celého účtu kleslo v januári na 5,2%.

BlueWinston.com je PPC nástroj, ktorý pomáha automatizovať produktové kampane cez Google Ads. Zjednodušuje tvorbu Produktových Textových kampaní, ako aj Smart Shopping kampaní, ktoré sú aktualizované z XML feedu. 

O autorovi/autorke:

Martin Jančo
Account manager pre Bluewinston & CSS Shopping in EÚ. Som zodpovedný za najefektívnejší PPC nástroj na vytváranie produktových, textových a inteligentných kampaní v Nákupoch vo Vyhľadávaní Google.