Pneumatiky-brno.cz je internetový obchod, ktorý predáva pneumatiky a autobatérie v Českej Republike. Tento e-shop slúži pre firmu ako doplnkový predaj. Pre túto firmu je najdôležitejší servis a výmena pneumatík v jarnej a jesennej sezóne.
Mevia.cz – produktové kampane pomocou nástroja BlueWinston tvoril PPC špecialista Libor Tušar. Agentúra sa špecializuje na tvorbu webových stránok, eshopov a online marketing. Táto agentúra vkladá dôraz na automatizáciu PPC kampaní pomocou vlastných skriptov a nástrojov tretích strán.
Pre e-shopy s tisíckami položiek je určite BlueWinston správna voľba. Pomôže automatizovať tvorbu textových kampaní, ale pomôže aj s vytváraním Smart kampaní. Pri ich správe je nápomocná automatizácia v podobe užitočných scriptov, ktoré si môže PPC špecialista podrobne nastaviť. Prostredie aplikácie je užívateľsky príjemné, avšak je dobré si najskôr všetko preklikať a ideálne prejsť prostredie pomocou videokonferencie s podporou BlueWinston. Ak nemáte čas alebo technické schopnosti, rád Vám s tvorbou kampaní prostredníctvom BlueWinston pomôžem.“
Zadanie – cieľ kampane
Vytvoriť a optimalizovať produktové kampane tak, aby bolo PNO menej ako 10 %. Ide o bežné PNO, ktoré dosahujú e-shopy v tomto segmente ak používajú produktové kampane.
Štruktúra kampaní
Po testovaní viacerých druhov kampaní sa nám osvedčila nasledovná štruktúra kampaní:
Google Smart Shopping – pneumatiky
- Google Smart Shopping – autobatérie
- Produktová textová kampaň – autobatérie
- Produktová textová kampaň – pneumatiky
- Skupinová textová kampaň – pneumatiky
Ako si môžete všimnúť, kampane sú rozdelené podľa kategórií, tým sa dajú samostatne nastavovať kampane pre pneumatiky a kampane pre autobatérie. Každá kampaň má vlastný rozpočet, cielenie, bidding stratégiu a pod.
Ako sa tvoria kľúčové slová a URL adresy?
V produktových a skupinových textových kampaniach sme vytvorili kľúčové slová z názvov produktov pomocou XML feedu.
Napríklad pre produkt 215/60R16 99H, Continental, CONTI WINTER CONTACT TS 830 P sme v produktovej kampani vytvorili nasledovné kľúčové slová .
V tomto prípade sa používateľ dostal priamo na daný produkt v e-shope.
Taktiež sa dajú veľmi jednoducho použiť tagy (atribúty) z feedu a následne vytvoriť reklamy pre tisíce produktov.
Využili sme Google Shopping kampane
Kampane sme rozdelili podľa kategórií a zvažovali sme ich rozdelenie podľa sezóny (zimné a letné pneumatiky).
Tieto smart shopping kampane získavali dáta a po optimalizácií dosiahli PNO okolo 10 %. Vzhľadom na to, že ide o pomerne jednoduchý e-shop, dosahujú skvelé výsledky.
Pre lepšiu cenu za preklik sme využili CSS službu Shopping in EU, tým e-shop získal zľavu z každého prekliku do výšky 20 %.
Ako pomohol BlueWinston?
Výhoda nástroja BlueWinston je v tom, kampane pravidelne aktualizuje (každých 6 hodín). Pre e-shop s pneumatikami bolo relatívne jednoduché vytvoriť vhodné a presné kľúčové slová.
Keďže sa na e-shope nachádza parametrické vyhľadávanie, vieme používateľa poslať aj na presne filtrované produkty. Taktiež je veľmi jednoduché vytvoriť kľúčové slová s výrobcom a bez výrobcu.
BlueWinston kampane pre pneumatiky-brno.cz dosiahli doteraz obrat cca 500 000 Kč a PNO celého účtu kleslo v januári na 5,2%.
BlueWinston.com je PPC nástroj, ktorý pomáha automatizovať produktové kampane cez Google Ads. Zjednodušuje tvorbu Produktových Textových kampaní, ako aj Smart Shopping kampaní, ktoré sú aktualizované z XML feedu.