Používateľom Vyhľadávania môžete teraz ukázať návody alebo FAQ

O tomto novom rozšírení sa už hovorilo mnoho, no až v priebehu roka 2019 ho Google začal postupne povoľovať pre výsledky vo Vyhľadávaní. Hovoríme o rozšírení o FAQ a postupoch ako niečo spraviť. Prečo by vás toto rozšírenie malo zaujímať?

Nejedná sa o reklamné rozšírenie ako také, ale o štruktúrované údaje, teda obohatenie, keď sa váš e-shop zjaví vo výsledkoch Vyhľadávania. Ako organický výsledok ho môžete teraz obohatiť aj o FAQ (frequently asked questions, časté otázky), alebo postupy, ako niečo spraviť. Zákazníkovi tak poskytnete konkrétnejšie informácie o vašom produkte/e-shope a on si už priamo vo Vyhľadávaní bude môcť vytvoriť ucelený obraz toho, či je váš produkt niečo, čo skutočne hľadá.

Postupy ako niečo spraviť

Predstavme si, že vo vašom e-shope ponúkate kravaty. Vytvorte návod, ako si ľudia môžu uviazať kravatu. A môžete ku nemu pridať aj fotky. Keď následne bude niekto vyhľadávať kravaty, vo výsledkoch Vyhľadávania sa zjaví aj váš postup. Bude to teda interaktívnejšie a človeka, ktorý niečo o kravatách vyhľadával, to viac zaujme.

Či to ľudí zaujíma môžete následne sledovať podľa reportov, ktoré tiež Google pripravil.

Časté otázky (FAQ)

Pokiaľ máte vo vašom e-shope stránku s častými otázkami, týkajúcich sa vášho biznisu, či produktov, ktoré predávate, môže byť pripojená, keď sa zjavíte vo výsledkoch Vyhľadávania. Už priamo vo Vyhľadávaní im tak budú zodpovedané otázky, ktoré ich s najväčšou pravdepodobnosťou trápia, a budú tak náchylnejší prekliknúť sa do vášho e-shopu.

Google sa touto novinkou rozhodol obohatiť výsledky vo Vyhľadávaní a spraviť ich tak atraktívnejšími pre ľudí, ale aj pre inzerentov.

Majiteľom e-shopov to ponúka najmä vyššiu mieru pohybov na stránke bez nutnosti platiť reklamu.  Využitím postupov alebo častých otázok môžete eliminovať mieru okamžitých odchodov> vo vašom e-shope, kedy sa zákazníci dostanú do vášho e-shopu vďaka reklame, no produkt nezodpovedá ich predstavám. Uverejnením informácií tak ku vám budú chodiť zákazníci, ktorí s najväčšou pravdepodobnosťou konvertujú.

FAQ v reklamách príklad

Rezervujte si rýchly ㅤㅤㅤㅤ20-minútový videohovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si hovor 1:1 s jedným z našich account manažérov.

Prejdi na domovskú stránku

About the Author:

Konzultant pre online obchod a marketing. Držiteľ všetkých certifikácií Google Ads. Account Manager pre BlueWinston a Shopping in EU. CSS hrdina. Gamer.