Prečo a ako automatizovať reklamy výrobkov v Google vyhľadávaní

Počty predajcov aj online zákazníkov sa neustále zvyšujú. Online inzercia je preto skvelým spôsobom ako osloviť nových zákazníkov. Na Googli prebehne celosvetovo 63-tisíc vyhľadávaní každú sekundu. Ponúknutie vášho produktu alebo služby na takomto mieste môže byť bezpochyby efektívnym prínosom pre váš biznis. A vďaka automatizovaným procesom vám vytvorenie reklamy pre Google Ads, donedávna známe ako Google Adwords, zaberie iba pár minút.

Dva základné spôsoby inzercie produktov v Google Ads

Pri inzercii produktov v Google Ads rozlišujeme dva dôležité typy – Google Shopping Ads a Google Product Ads (sú súčasťou Google Display Network aj Google Search).

Oba typy majú preukázané výsledky. Fungujú samostatne a nezávisle od seba a teda si nekonkurujú navzájom v ponukách. Zobrazujú sa odlišne a dokonca v niektorých prípadoch naraz, čo znamená, že ich kombináciou máte teda oveľa väčšiu príležitosť osloviť zákazníka. Podľa našej štúdie od BlueWinston.com založenej na dátach z Google sú zákazníci, ktorým sa súčasne zobrazujú reklamy v Nákupoch a produktové reklamy, až o 90% náchylnejší k návšteve vašej webstránky a realizácii nákupu.

Akú rolu v tom zohráva automatizácia?

V tomto procese zohráva automatizácia veľkú rolu. Na konferencii Google Marketing Live 2019 v San Franciscu, bola opätovne silno prízvukovaná potreba automatizácie procesov inzercie. Google predpokladá, že až 30% agentúr, respektíve e-shopov, môže v nasledujúcich rokoch zaniknúť, pretože neprejdú na automatizáciu a nezefektívnia tak svoje procesy.

Automatizácia so sebou prináša množstvo dôležitých výhod. Medzi nimi napríklad:

  1. Šetrí čas

Automatizáciou reklamných procesov ušetríte množstvo času. Ako agentúra alebo PPC špecialista ste oslobodený od tvorby produktových reklám a know-how sa môže využiť pri optimalizácii kampane. Šetríte aj peniaze. Preto môžete prejsť za nižšie sadzby za vaše služby, ktoré budete môcť ponúknuť viacerým ľuďom.

  1. Umožní zvýšiť počet klientov

Ak ste marketingovou agentúrou, ušetrený čas môžete venovať ďalším klientom. Vďaka automatizácii môžete ponúknuť vaše služby klientom, ktorí by si ich za normálnych okolností (bez automatizácie) nemohli dovoliť.

  1. Zjednodušuje proces

Proces tvorby reklám bude jednoduchší a efektívnejší. Možnosť tvorby reklám, ktoré by človek nebol schopný sám vykonávať manuálne – produktovo textové reklamy pre Google Search pre stovky, tisíce či desaťtisíce produktov. Ponuka, dostupnosť produktov či ich cena sa neustále mení a je potrebné, aby sa menila aj inzercia na tieto produkty. To je možné vďaka využitiu produktového feedu generovaného e-shopom, ktorý obsahuje vždy aktuálne informácie.

  1. Zodpovedá za lepšie výsledky

S ušetreným časom dostanú marketéri viac priestoru pre kreativitu, analýzu výkonu reklamných kampaní, či maximalizáciu konverzných hodnôt, čo povedie ku lepším výsledkom.

Online predajcovia vo svojich e-shopoch často ponúkajú stovky, tisíce, či neraz aj desaťtisíce produktov, ktorých dostupnosť, skladovosť, alebo cena sa každodenne menia. Preto je nevyhnutné, aby sa v reálnom čase menila a prispôsobovala aj inzercia týchto produktov. Jediným spôsobom, ako to dosiahnuť, je využívanie produktového feedu, ktorý je generovaný e-shopom a obsahuje vždy tie najaktuálnejšie informácie o produktoch.

Ako automatizovať produktové reklamy?

Reklamy v Nákupoch plne automatizoval Google vytvorením Smart Shopping Campaigns. Práca s týmto formátom inzercie je veľmi jednoduchá. Údaje o svojich produktoch nahráte vo Google Merchant Centre účte, kde sa vám vytvorí product data feed. V ňom viete filtrovať produkty, ktoré chcete inzerovať, napríklad podľa ich dostupnosti. Navyše, na rozdiel od klasických reklám v Nákupoch, so Smart Shopping Campaigns oslovíte ľudí na viacerých sieťach ako YouTube, Gmail či Display Network.

Horšie je to s produktovými textovými reklamami, pri ktorých Google zatiaľ túto možnosť neponúkol. Preto je potrebné spoliehať sa na externé nástroje, ktoré sa o automatizáciu postarajú. Než sa presunieme ku automatizácii, je potrebné zmieniť, že rozlišujeme tri typy produktových textových reklám:

  1. Kampaň pre konkrétny produkt

Kľúčovým slovom v takomto type kampane je názov produktu v čo najšpecifickejšom tvare. To znamená, že obsahuje značku, model, typ, farbu a pod. Zameriavame sa na zákazníka, ktorý presne vie, čo hľadá. Výhodou je preto vyššia miera konverzie. Po kliknutí na reklamu sa zákazník dostáva rovno na stránku produktu v e-shope, kde ho môže ihneď zakúpiť. Prečítajte si viac o kampaniach založených na ľudskom vyhľadávaní v Google Search.

  1. Produktovo-skupinová kampaň

Produktovo-skupinová kampaň inzeruje na skupiny produktov. Zameriava sa na zákazníkov, ktorí vedia aký produkt chcú kúpiť, no nepoznajú jeho detaily (farbu, veľkosť, typ…) alebo si chcú vybrať. Po kliknutí na reklamu sa dostanú do výsledkov vyhľadávania na vašom e-shope (fulltext search results within the e-shop), kde sa im zobrazia konkrétne varianty produktu, ktoré ponúkate a on si podľa potreby vyberie. Ak vás zaujala táto kampaň, pokračujte v čítaní o textových reklamách na Skupiny produktov v Google.

  1. Dynamic Search Ads (DSA)

Ak ponúkate a chcete inzerovať produkty, ktoré nie sú na danom trhu dostatočne vyhľadávané, majú nízky objem vyhľadávania, je možné ich inzerovať pomocou Dynamic Search Ads. V tomto prípade sa využíva Google Index a SEO sila produktových stránok e-shopu. Pre presnejšie informácie si  prečítajte o dynamických reklamách na Produkty v Google Vyhľadávaní.

Kedy je možné automatizovať tieto tri typy kampaní?

Pre automatizovanú inzerciu sú potrebné dve základné veci: Správne nastavený Google Ads účet a data feed s aktuálnymi informáciami o produktoch. Môže sa jednať o akýkoľvek .XML product data feed, ktorý je eligible pre porovnávače cien, Google Merchant Centre, či Google Sheet. Vhodný .XML feed obsahuje primárne názov produktu, cenu, kategóriu, výrobcu, url. Dodatočne môže obsahovať aj model, farbu a iné parametre. Na základe informácií v tomto feede bude následne upravovaná kampaň.

Automatizujte s BlueWinston.com

Ako už bolo spomenuté, Google doposiaľ nevyvinul funkciu automatizácie pre produktové reklamy. Preto je pri nich potrebné spoliehať sa na nástroje tretích strán. Jednou z nich je napríklad aplikácia BlueWinston.com, vďaka ktorej viete vytvoriť reklamy pre Google Search na tisícky produktov behom dvoch minút.

Prečítajte si bližšie o tom, ako aplikácia BlueWinston.com vyzerá a akým spôsobom vám dokáže uľahčiť život.

Rezervujte si rýchly ㅤㅤㅤㅤ20-minútový videohovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si hovor 1:1 s jedným z našich account manažérov.

Prejdi na domovskú stránku

About the Author:

Konzultant pre online obchod a marketing. Držiteľ všetkých certifikácií Google Ads. Account Manager pre BlueWinston a Shopping in EU. CSS hrdina. Gamer.